AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:55 #1 Del Skrevet tirsdag kl 21:55 Jeg jobber med å finne et kosthold som jeg kan leve godt med etter stor vektnedgang. Føler jeg legger på meg av alt, men får ikke livskvalitet av å leve på en ekstremdiett så må finne en mellomting. Dette har jeg spist i dag - en ganske normal hverdag. Synspunkter? Frokost: Kun svart kaffe og vann Lunsj: Salat med bulgur, feta, spinat, tomat, gulrot, løk, mais og kylling. Litt olivenolje. Mellommåltid: 3 dadler og 10 ristene mandler Middag: 130 gram middagspølse, potetmos av to poteter og litt smør/melk, masse broccoli og stekt løk. Kvelds: 2 ss mager cottagecheese, 2 ss vaniljeyoghurt, 1/4 mango. Snack: 1/2 sukkerfri cookie K41 år. Anonymkode: b6fce...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:00 #2 Del Skrevet tirsdag kl 22:00 Jeg klarer ikke å spise dadler. Jeg har hørt at det er så mange innsekter og diverse i dem, at de har ligget i ufordelaktig lenge på ekle steder. Anonymkode: bac8d...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:03 #3 Del Skrevet tirsdag kl 22:03 Hvorfor spiser du så mange måltider pr. Dag? Bør kutte ned til 2-3 måltider. De kan gjerne være litt større måltider. Bør gå 4-6 timer mellom hvert måltid slik at prosessene i kroppen får gjort sitt! Anonymkode: 0d023...c82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Spiser strengt tatt bare 2 - 3 måltider. Lunsj kl. 11, Middag kl. 17, og av og til lett kvelds kl. 21. I dag ble det en liten neve/mandel og daddel kl. 17, for middagen ble utsatt til 1830 og jeg begynte å bli svimmel. Den halve cookien var for å smake på hjemmebaksten til min datter…. Anonymkode: b6fce...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden Syns denne dagsmenyen så ganske bra ut jeg. Det mellommåltidet er jo ganske kaloritett som du sikkert vet, og kunne kanskje vært unngått. Men da bør det nok ikke gå så lang tid mellom lunsj og middag. Dersom du hadde droppet mellommåltidet kunne du kanskje spist hele den cookien istedenfor halve. Bra viljestyrke bare dét, og ikke spise opp hele! Det hadde jeg syntes både hadde vært vanskelig og egentlig ganske kjipt. Viktig å gi litt plass til litt kos innimellom også 🙂 Hvor lenge har du spist slik og hvordan har vekta vært? Anonymkode: 806da...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobber med å finne et kosthold som jeg kan leve godt med etter stor vektnedgang. Føler jeg legger på meg av alt, men får ikke livskvalitet av å leve på en ekstremdiett så må finne en mellomting. Dette har jeg spist i dag - en ganske normal hverdag. Synspunkter? Frokost: Kun svart kaffe og vann Lunsj: Salat med bulgur, feta, spinat, tomat, gulrot, løk, mais og kylling. Litt olivenolje. Mellommåltid: 3 dadler og 10 ristene mandler Middag: 130 gram middagspølse, potetmos av to poteter og litt smør/melk, masse broccoli og stekt løk. Kvelds: 2 ss mager cottagecheese, 2 ss vaniljeyoghurt, 1/4 mango. Snack: 1/2 sukkerfri cookie K41 år. Anonymkode: b6fce...5b5 Sånne lunsj-salater kan være så mangt. Store eller små. Og «litt» olivenolje er jo vanskelig å mene noe om. Marinert kylling? Mye feta (fra olje eller tørr?) og mengde bulgur? Du bør kanskje veie opp en dag og finne ut antall kalorier i lunssalaten din. Mellommåltidet ditt er veldig kaloritett. Størrelse på cookien? Poenget er at denne dagsmenyen kan ha mange kalorier eller passelig. Vi vet jo ikke hva din bmi ligger på og hva som er ditt vedlikeholdsnivå. Jeg har alltid vært normalvektig, men må passe på for å holde meg slank, og jeg syns ikke dette var lite mat. Alle måltidene er «kosemat» for meg. Du kan jo starte med å veie deg en gang i uken, så ser du jo raskt om du ligger for høyt eller for lavt i inntak, også kan du endre underveis😊 Anonymkode: 648c2...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Dagens inntak: Lunsj: 11:00 Omelett av to egg, 2 ts Nduja, 30 gram feta, tomat, vårløk. 1/2 grovt hjemmebakt rundstykke med smør. Snack 13:30: 1/2 cookie (hjemmelaget m/sukrin) og kaffe Middag 16:00: Bakt torsk, tomat, oliven, spinat, urter, olivenolje, potetmos av to små poteter. Kvelds 20:30: 3 små Proteinpannekaker m/peanøttsmør og bær. Anonymkode: b6fce...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 23.03): Hvorfor spiser du så mange måltider pr. Dag? Bør kutte ned til 2-3 måltider. De kan gjerne være litt større måltider. Bør gå 4-6 timer mellom hvert måltid slik at prosessene i kroppen får gjort sitt! Anonymkode: 0d023...c82 Ingen anelse hvilken planet du lærte det på, det kan ikke være på jorden i hvert fall. Anonymkode: f23b6...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå