AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:34 #1 Del Skrevet tirsdag kl 21:34 Har et stort ønske om å få fjernet mine eks-menns navn på fødselsattesten min. Har skrevet flere ganger og ringt skatteetaten som ber meg sende skriv. Disse blir jo engang ikke besvart. Tenkte høre med en advokat. Den ene mannen jeg var gift med ga meg store traumer, og det har jeg opplyst om i begrunnelsen. Er det ikke fysisk mulig for dem å gå inn å endre navnendringsregisteret? Anonymkode: ef806...65c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:40 #2 Del Skrevet tirsdag kl 21:40 Nei, de kan ikke endre fødselsattesten din. Og fødselsattesten din ble heller ikke endret når du giftet deg. Fødselsattesten blir laget like etter du er født, og svært sjeldent endret i ettertid. Men skatteetaten kan endre navnet ditt i folkeregisteret. Hva mener du med at skatteetaten ber deg sende skriv og disse ikke blir besvart? Har du sendt inn bekreftelse på navneendring flere ganger? Og du har fylt ut alt du skal og lagt med nødvendig dokumentasjon? Anonymkode: 5a0ee...75e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:40 #3 Del Skrevet tirsdag kl 21:40 Har du fylt ut denne: https://info.altinn.no/skjemaoversikt/skatteetaten/endring-av-navn/ Anonymkode: 21678...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:45 #4 Del Skrevet tirsdag kl 21:45 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har et stort ønske om å få fjernet mine eks-menns navn på fødselsattesten min. Har skrevet flere ganger og ringt skatteetaten som ber meg sende skriv. Disse blir jo engang ikke besvart. Tenkte høre med en advokat. Den ene mannen jeg var gift med ga meg store traumer, og det har jeg opplyst om i begrunnelsen. Er det ikke fysisk mulig for dem å gå inn å endre navnendringsregisteret? Anonymkode: ef806...65c De skal forholde seg til lover og regler. Det er vel ikke fødselsattesten din dine eksmenn står oppført på? Fordi en fødselsattest er et dokument på at du er født og hvem som er foreldrene dine. Vet om flere som har prøvd å få fjernet adoptivforeldre men som ikke får lov ti det. Eller rettere det er komplett umulig fordi det er ulovlig. Får du ikke svar så kan du klage. Om det er Statsforvalteren eller andre du klager til, vet jeg ikke. Du skal alltid sende skriftlig ting som er viktig å få dokumentert eller endret fordi dersom det er mulig og lovlig å endre, så skal det for ettertiden finnes dokumentasjon på at du har bedt om/krevd endringen. Derfor kan du ikke bare ringe….. Anonymkode: 235e2...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:46 #5 Del Skrevet tirsdag kl 21:46 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har et stort ønske om å få fjernet mine eks-menns navn på fødselsattesten min. Har skrevet flere ganger og ringt skatteetaten som ber meg sende skriv. Disse blir jo engang ikke besvart. Tenkte høre med en advokat. Den ene mannen jeg var gift med ga meg store traumer, og det har jeg opplyst om i begrunnelsen. Er det ikke fysisk mulig for dem å gå inn å endre navnendringsregisteret? Anonymkode: ef806...65c Hva i all verden gjør dine eksers navn på fødselsattesten din?!?!? Det høres utrolig merkelig ut, jeg har faktisk aldri hørt om noe lignende. Anonymkode: 58ff2...44f 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:01 #6 Del Skrevet i går, 03:01 Ts her. Jeg mener selvfølgelig etternavn. Jeg har hatt mine eksers etternavn. Ønsker de fjernet fra min fødselsattest. Anonymkode: ef806...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:52 #7 Del Skrevet i går, 03:52 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ts her. Jeg mener selvfølgelig etternavn. Jeg har hatt mine eksers etternavn. Ønsker de fjernet fra min fødselsattest. Anonymkode: ef806...65c De står fortsatt ikke på fødselsattesten. Anonymkode: 141ba...425 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:59 #8 Del Skrevet i går, 03:59 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ts her. Jeg mener selvfølgelig etternavn. Jeg har hatt mine eksers etternavn. Ønsker de fjernet fra min fødselsattest. Anonymkode: ef806...65c Navnene til eksene dine står ikke, og har aldri stått, på fødselsattesten din. Den ble laget når du ble født, og har siden vært slik, helt uten endringer. Mener du fra dine barns attester? Det går isåfall heller ikke. Så hva mener du egentlig? For det kan ikke være fødselsattest. Anonymkode: 01701...b0f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:41 #9 Del Skrevet i går, 05:41 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Jeg mener selvfølgelig etternavn. Jeg har hatt mine eksers etternavn. Ønsker de fjernet fra min fødselsattest. Anonymkode: ef806...65c Altså. Navnet ditt kan du endre selv på nett med et par tastetrykk. Ingen hos skatteetaten trenger å hjelpe deg med det. Du logger inn på altinn. Og det har ingenting med fødselsattest å gjøre. Anonymkode: 388df...849 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 05:50 #10 Del Skrevet i går, 05:50 Du kan endre navnet ditt selv, det gjør du her: https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/endre/navn/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har hatt tre forskjellige etternavn. På fødselsattesten som jeg fikk tilsendt i fjor, står "navn før endring xxxxx dato Xxxxx dato Xxxxx dato" Skulle gjerne tatt bilde for å vise dere, siden dere ikke tror på det. Anonymkode: ef806...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Navnene til eksene dine står ikke, og har aldri stått, på fødselsattesten din. Den ble laget når du ble født, og har siden vært slik, helt uten endringer. Mener du fra dine barns attester? Det går isåfall heller ikke. Så hva mener du egentlig? For det kan ikke være fødselsattest. Anonymkode: 01701...b0f Dette stemmer overhodet ikke. Jeg har blitt sendt en fødselsattest hvor mine gamle etternavn er med i kolonnen under!!! Anonymkode: ef806...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså. Navnet ditt kan du endre selv på nett med et par tastetrykk. Ingen hos skatteetaten trenger å hjelpe deg med det. Du logger inn på altinn. Og det har ingenting med fødselsattest å gjøre. Anonymkode: 388df...849 Det vet jeg. Jeg har endret tilbake til pikenavn men endringene står oppført. Og jeg vil ha dem fjernet. Anonymkode: ef806...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette stemmer overhodet ikke. Jeg har blitt sendt en fødselsattest hvor mine gamle etternavn er med i kolonnen under!!! Anonymkode: ef806...65c Vil du at skatteetaten skal slette navnehistorikken din? Anonymkode: 4b6c6...be7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Del Skrevet 20 timer siden Du kan ikke fjerne historikken, den er relevant. Fødselsattest - Skatteetaten Fødselsattest med foreldre: nåværende navn og eventuelle navneendringer fødselsdato fødselsnummer fødested kjønn foreldres navn på fødselstidspunktet Anonymkode: 98cd9...45d 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden du kan evt be om en uten foreldre på da får du bare nåærende navn TS. Anonymkode: 98cd9...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden Det er sånn staten holder rede på navne historien og identiteten til folk gjennom tid, og det kan du ikke forandre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har hatt tre forskjellige etternavn. På fødselsattesten som jeg fikk tilsendt i fjor, står "navn før endring xxxxx dato Xxxxx dato Xxxxx dato" Skulle gjerne tatt bilde for å vise dere, siden dere ikke tror på det. Anonymkode: ef806...65c Det er da ikke Skatteetaten sin skyld at du skifter etternavn i hytt og vær. De er lovpålagt til å journalføre dette. Det er også viktig informasjon. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Navnene til eksene dine står ikke, og har aldri stått, på fødselsattesten din. Den ble laget når du ble født, og har siden vært slik, helt uten endringer. Mener du fra dine barns attester? Det går isåfall heller ikke. Så hva mener du egentlig? For det kan ikke være fødselsattest. Anonymkode: 01701...b0f Det du skriver øverst er faktisk feil. Ba om utskrift av mitt barns attest, han er født i 2014 , vi byttet etternavn i 2016. Hos han står det i et merknadsfelt noe ala "Hans Olsen fra 01.01.14-02.03.16" Anonymkode: 9d5cf...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden Endringene får du ikke fjernet. Hjelper ikke årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå