AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:33 #1 Del Skrevet tirsdag kl 21:33 Jeg har fått mange gode venner det siste året, og har i tillegg påtatt meg et frivillig verv og jeg jobber turnus og venner fra hjemstedet mitt har kommet på helgebesøk. Konsekvensen er at helgene blir spist opp. Det er helgeseminar gjennom vervet jeg har, hyttetur med vennene, jobbhelger, middager, båtturer. I løpet av et år, har jeg totalt hatt fem helger uten noen planer. Neste helg skulle jeg ha min første helg uten noen som helst planer på 2 måneder. Så spør ei venninne om jeg vil bli med på et teaterforestilling i en by en time unna hver vei på lørdag. Hun har veldig, veldig lyst til å ha meg med! Hele meg sier nei....jeg orker ikke tanken. Jeg takler ikke at ennå en helg bare forsvinner. Er jeg kjip som sier nei? Hva skal jeg si til henne ? Anonymkode: 18f6a...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:37 #2 Del Skrevet tirsdag kl 21:37 Det må du nesten føle på selv faktisk. Men det er klart du må jo ikke si ja til alt. Helt normalt at det ikke passer noen ganger . Hvis du virkelig ikke har lyst så ikke gjør det. Anonymkode: d59f5...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:41 #3 Del Skrevet tirsdag kl 21:41 Ville rett og slett sagt nei. Selv har jeg en regel om at minst annenhver helg er uten planer utover å slappe av og lage litt god mat, se TV og lese en bok. Fatter ikke at folk orker å fylle hver helg med noe. Men det blir vel en vane - og jeg antar en del forventinger fra omgivelser. Anonymkode: e9b7d...8f9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:42 #4 Del Skrevet tirsdag kl 21:42 Ingen kan tvinge deg til noe du ikke vil, si ar du er sliten og trenger å slappe av, eller at det ikke passer. Anonymkode: 49263...12c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:43 #5 Del Skrevet tirsdag kl 21:43 Si at det ikke passer. En annen gang ja. Anonymkode: 263f6...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:44 #6 Del Skrevet tirsdag kl 21:44 Helt greit å si nei når du ikke har lyst, og hun kan jo fint dra alene om hun ikke finner noen andre. Anonymkode: 8c684...339 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:51 #7 Del Skrevet tirsdag kl 21:51 Nei, du er ikke kjip. Si sannheten. Du er sliten og vil bare hente deg inn. Anonymkode: 630da...9be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severina Skrevet tirsdag kl 21:52 #8 Del Skrevet tirsdag kl 21:52 Jeg hadde bare sagt at jeg er sliten og ikke helt i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:55 #9 Del Skrevet tirsdag kl 21:55 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har fått mange gode venner det siste året, og har i tillegg påtatt meg et frivillig verv og jeg jobber turnus og venner fra hjemstedet mitt har kommet på helgebesøk. Konsekvensen er at helgene blir spist opp. Det er helgeseminar gjennom vervet jeg har, hyttetur med vennene, jobbhelger, middager, båtturer. I løpet av et år, har jeg totalt hatt fem helger uten noen planer. Neste helg skulle jeg ha min første helg uten noen som helst planer på 2 måneder. Så spør ei venninne om jeg vil bli med på et teaterforestilling i en by en time unna hver vei på lørdag. Hun har veldig, veldig lyst til å ha meg med! Hele meg sier nei....jeg orker ikke tanken. Jeg takler ikke at ennå en helg bare forsvinner. Er jeg kjip som sier nei? Hva skal jeg si til henne ? Anonymkode: 18f6a...0f8 Buhu, tørr å si nei.. pyse Anonymkode: 3a4a1...35d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:10 #10 Del Skrevet tirsdag kl 22:10 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Buhu, tørr å si nei.. pyse Anonymkode: 3a4a1...35d Takk for godt og hjelpsomt innspill 🙄 Mer oksebæsj du vil komme med når du først er i gang? Anonymkode: 18f6a...0f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:16 #11 Del Skrevet tirsdag kl 22:16 Det er generelt sett slik at man må trene seg opp på å si nei. Å si nei til det man ikke vil, er å si JA til seg selv! Helsefremmende for egen psykisk helse. Anonymkode: 68b3e...d5a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:28 #12 Del Skrevet tirsdag kl 22:28 Sett grenser og si nei. Jobber selv turnus og helg, og alt kan ikke foregå helg. Derfor sørger jeg for å finne på noe med venner og familie i ukedager. Feks en tur, en kaffe eller annet hvor man ikke bruker flere timer. Vær ærlig og si at denne helgen tar du helt fri, for du trenger å hente deg inn. Ingen kan styre hva du skal. Anonymkode: b9d0e...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17 timer siden #13 Del Skrevet 17 timer siden Jeg hadde samme problem og jeg er en introvert person som trenger mye alenetid. Min løsning ble å si opp alle verv og alle faste fritidsaktiviteter. Det eneste jeg gjør fast er å trene og det er uansett når det passer meg. Det har frigjort alle kvelder og helger som gjør at jeg nå dermed har overskudd til å bli med på ting og faktisk synes at det er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Hvorfor føler du deg tvungen til å si ja til alt? Er dette en venninne som vanligvis blir sur hvis hun ikke får viljen sin? Krever hun en liste over årsaker til avslag? Anonymkode: f43ff...0db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Det er faktisk lett å si nei. Bare si det. Hvis du overkjører for mange «nei» ender du sannsynligvis opp enten utbrent, sur eller begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for godt og hjelpsomt innspill 🙄 Mer oksebæsj du vil komme med når du først er i gang? Anonymkode: 18f6a...0f8 Nå er det du som spør da og som sutrer, at noen svarer er ikke å gi deg pes.. bare nevner det.. Sånn ellers er det ingen som tvinger deg til å legge oppløpet slik du har gjort, du velger det selv. Det er du som må planlegge fritiden din tildet beste for deg. Anonymkode: 8320e...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Jeg booker faktisk minst 2 helger i mnd til å ikke gjøre noen ting. Ikke nødvendigvis annen hver, men alltid 2*2 sammenhengende dager fri. Da legger jeg det i kalenderen og markerer det med "vedlikehold av hage+kjøre til dynga" eller lignende. Er selvsagt min egen mentale hage som skal vedlikeholdes, å kjøre til dynga er mer en unnskyldning dersom noen er frekke nok til å spørre om jeg ikke kan gjøre det en annen gang. Må nemlig låne bil og henger, så da er det en fastklemt avtale 😁 Jeg burde vært flinkere til å bare si nei. Det er jo en hel setning. Men med en gang noen prøver å overtale meg sier jeg ja alikevel. Er slitsomt å være flink pike... Anonymkode: e9a11...74a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden «Det hadde vært kjempehyggelig, men jeg har dessverre ikke overskudd denne gangen. Helgene og hverdagene er så travle at jeg trenger å roe ned litt denne helga. Håper du får med deg noen andre 😊❤️». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå