AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:52 #1 Del Skrevet tirsdag kl 20:52 Jeg trener, mediterer, og tar meg pauser fra studier stadig. Men det er så mye angst, og jeg har lært meg at den trigges når jeg er stresset. Jeg er usikker på hva jeg egentlig blir stresset av. Om det er traume jeg opplevde for noen måneder siden, eller om det er studiene. Jeg har tatt en del pauser når jeg har trengt det (eller det er bare noe som har skjedd), det er som om kroppen har tatt litt over, ved at jeg har hatt påtvunget pause fordi jeg ikke har hatt den energien eller motivasjonen. Men istedet har jeg trent, meditert, tar også D-vitaminer og spiser sunt og variert og ikke minst ofte. Men angsten min er tilbake og jeg føler det kommer av stress. Føler meg også ganske ensom for tiden, selvom jeg er en del sosial. Hvordan kan jeg redusere dette stresset? Som sagt, jeg er usikker på hvor det kommer fra altså kjernen i det Anonymkode: 9abbf...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:35 #2 Del Skrevet tirsdag kl 21:35 Det høres jo ut som du gjør mye riktig, men det tar jo tid å redusere stress og angstsymptomer om du har gått med det over lengre tid?! Kan anbefale å lese om vagusnerven og øvelser man kan gjøre for å resette den. Og, skriv ned alle bekymringer, negative tanker og belastninger i hverdagen, det kan gjøre det enklere å se på totalen. Ofte er det mange små ting som spiller inn og gjør totalbelastningen for stor. Riktig god bedring ❤️ Anonymkode: ff7f5...ec1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:36 #3 Del Skrevet tirsdag kl 21:36 Meditasjon og pauser hjelper for meg og. Det viktigste jeg tror jeg gjør er å få fatt på tankene mine, undersøke dem og jobbe med dem. Ofte er det tankene mine og underbevisste "sannheter" som stresser meg mest. F.eks. kan jeg bli stresset av tanken på at jeg kan ha gjort noe feil på jobb eller at jeg ikke gjør jobben godt nok. Det kan resultere i at jeg grubler over dette hjemme eller at jeg velger å jobbe overtid (når det jeg egentlig trenger er å reise hjem og gjøre noe helt annet). Det som ligger halvveis underbevisst og lurer i bakgrunnen er at jeg egentlig er redd for å få sparken hvis jeg ikke er flink nok. Da må jeg gripe fatt i tanken og undersøke den. Ideen om at jeg skal få sparken er jo egentlig tull. Jeg får ikke sparken om jeg gjør en liten feil, ikke om jeg gjør en stor feil heller. Dessuten gjør jeg sjelden små feil og jeg har aldri gjort en stor feil så langt. Når jeg undersøker tanken på en nøytral måte kan jeg som regel bli enig med meg selv om at den er grunnløs og at jeg kan legge den bort. Noe annet som hjelper meg er å legge meg tidlig slik at jeg får nok søvn, kan stå opp tidlig og ha god tid om morgenen. Hvis jeg må stresse om morgenen og bli full av adrenalin så kan det gi ringvirkninger utover hele dagen og til neste natt osv. Anonymkode: 00231...368 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:03 #4 Del Skrevet i går, 07:03 Sett deg i sofaen,spis en stor pizza og drikk en rød Cola! Spiste sunt og trente gjorde du i går. Det kommer du til å gjøre i morgen også. Ta deg en dram før du legger deg. Anonymkode: ba3b8...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:05 #5 Del Skrevet i går, 07:05 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sett deg i sofaen,spis en stor pizza og drikk en rød Cola! Spiste sunt og trente gjorde du i går. Det kommer du til å gjøre i morgen også. Ta deg en dram før du legger deg. Anonymkode: ba3b8...40a Jeg er all for meditasjon, trening, healing og alt det der, men noen ganger er det jævlig innafor å bare ta seg noe raskt og digg, slappe av fra alle de andre tinga og bare chille Anonymkode: 5fb4f...64a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:09 #6 Del Skrevet i går, 07:09 For meg funker det å sette av tidspunkter til å ordne greier. Hvis noe butter, går feil vei, så bestemmer jeg meg bare for at det skal jeg ordne på et tidspunkt, eller en dag, typisk "det der ordner jeg, rydder jeg i på torsdag", og så tenker jeg ikke på det før da. Deler du opp pensum i tid, slipper du å bli stresset for om du kommer gjennom det. Da skal du bare lese 30 sider og repetere det den dagen, og resten av pensumet kan seile sin egen sjø, trenger du ikke tenke på. Anonymkode: 6bc62...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet i går, 07:23 #7 Del Skrevet i går, 07:23 (endret) Først av alt, så gjør du kjempemye rett. Husk å gi deg selv ros for det du får til. Og gi deg selv litt raushet, du trenger ikke være flink hele tiden og du trenger ikke å mestre alt. Veldig mye er helt godt nok, forsøk å gi litt f av og til. Få passe mye søvn. Gjør litt praktiske ting, sånt som ikke krever hjernekapasitet men setter i sving hendene og kroppen i stedet. Da får hodet hvile litt. Bak brød, strikk en sokk, plukk høstløv, lag øredobber, elle hva som helst du synes er koselig. Vi bruker som regel hodet til alt, også avslapning. Men vi har godt av å gi det litt pause og bare gjøre noe som finnes i virkeligheten og ikke bare er tanker slik som når man leser eller ser en serie eller hører podcast eller mediterer. Driv med noe håndfast. Snakk regelmessig (i telefonen om du bor langt unna) med en du stoler på og liker og kan være deg selv sammen med. En barndomsvenn, en i familien el.l. Engasjer deg i noe/noen utenfor deg selv. Da blir det litt mindre viktig å kjenne etter hvordan du har det på innsiden, for det er det godt å få en pause fra av og til. Gjør ting som er helt unyttige og ikke er godt for noe som helst. Bare fordi du har lyst. Ikke bli stresset av dårlige dager, det kommer til å endre seg. Livet er en utvikling og går i bølger. Akkurat nå er det sånn som dette, og det kommer du til å takle. Du må ikke nødvendigvis klare å fikse alt som er dumt akkurat i dag. Det er lov å la det ligge. Og man løser sjelden slitsomme tanker med å tenke mer på dem. Dette kommer til å gå bra. Endret i går, 07:27 av Elle Melle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Sett deg i sofaen,spis en stor pizza og drikk en rød Cola! Spiste sunt og trente gjorde du i går. Det kommer du til å gjøre i morgen også. Ta deg en dram før du legger deg. Anonymkode: ba3b8...40a Jeg er avholds pga. men jeg passer på å sette meg i sofaen med brus og pizza også. Har den balansen der❤️ ts Anonymkode: 9abbf...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Jeg får ting ut av hodet om jeg får det ned på papiret. Er det noe som gjøres skriver jeg det på en liste. Booker til og med tid i kalenderen om det er større ting. Lever også etter "alt som er gjort er gjort". Jeg er ikke den som begynner å vaske hus og lage mat to timer før besøket kommer. Alt er klart i god tid, slik at jeg har ro i innspurten. Også har jeg en teknikk som går ut på å dra meg tilbake til øyeblikket. "Akkurat nå ligger du i senga og er god og varm, du sitter ikke i det møtet". Om tankekjøret begynner på natta hjelper det meg også å tvinge hodet over på noe annet. Tar alle hovedstedene i Europa i alfabetisk orden, jentenavn per bokstav i alfabetet, den store gangetabellen, et eller annet slikt.. Anonymkode: 84eb2...b35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg får ting ut av hodet om jeg får det ned på papiret. Er det noe som gjøres skriver jeg det på en liste. Booker til og med tid i kalenderen om det er større ting. Lever også etter "alt som er gjort er gjort". Jeg er ikke den som begynner å vaske hus og lage mat to timer før besøket kommer. Alt er klart i god tid, slik at jeg har ro i innspurten. Også har jeg en teknikk som går ut på å dra meg tilbake til øyeblikket. "Akkurat nå ligger du i senga og er god og varm, du sitter ikke i det møtet". Om tankekjøret begynner på natta hjelper det meg også å tvinge hodet over på noe annet. Tar alle hovedstedene i Europa i alfabetisk orden, jentenavn per bokstav i alfabetet, den store gangetabellen, et eller annet slikt.. Anonymkode: 84eb2...b35 Dette har meditasjonen gjort veldig flink til! Derfor meditasjonen ga meg mersmak. Og akkurat det er ganske deilig at jeg klarer å være i nuet noen ganger ❤️ Tar også på noe rolig før jeg skal sove. Akkurat det er ganske effektivt. Ts Anonymkode: 9abbf...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden Elle Melle skrev (1 time siden): Først av alt, så gjør du kjempemye rett. Husk å gi deg selv ros for det du får til. Og gi deg selv litt raushet, du trenger ikke være flink hele tiden og du trenger ikke å mestre alt. Veldig mye er helt godt nok, forsøk å gi litt f av og til. Få passe mye søvn. Gjør litt praktiske ting, sånt som ikke krever hjernekapasitet men setter i sving hendene og kroppen i stedet. Da får hodet hvile litt. Bak brød, strikk en sokk, plukk høstløv, lag øredobber, elle hva som helst du synes er koselig. Vi bruker som regel hodet til alt, også avslapning. Men vi har godt av å gi det litt pause og bare gjøre noe som finnes i virkeligheten og ikke bare er tanker slik som når man leser eller ser en serie eller hører podcast eller mediterer. Driv med noe håndfast. Snakk regelmessig (i telefonen om du bor langt unna) med en du stoler på og liker og kan være deg selv sammen med. En barndomsvenn, en i familien el.l. Engasjer deg i noe/noen utenfor deg selv. Da blir det litt mindre viktig å kjenne etter hvordan du har det på innsiden, for det er det godt å få en pause fra av og til. Gjør ting som er helt unyttige og ikke er godt for noe som helst. Bare fordi du har lyst. Ikke bli stresset av dårlige dager, det kommer til å endre seg. Livet er en utvikling og går i bølger. Akkurat nå er det sånn som dette, og det kommer du til å takle. Du må ikke nødvendigvis klare å fikse alt som er dumt akkurat i dag. Det er lov å la det ligge. Og man løser sjelden slitsomme tanker med å tenke mer på dem. Dette kommer til å gå bra. Så utrolig mange gode tips her! Det er veldig sant! Jeg har hatt det mye verre enn dette, og er ikke så lenge siden jeg kom meg ut av det verste. Men jeg er nok bare utålmodig. og må nok bare fortsette med det jeg gjør nå og følge noen av disse tingene jeg har fått ❤️ ts Anonymkode: 9abbf...3cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå