Gjest Dmhead82 Skrevet 12. november 2024 #1 Skrevet 12. november 2024 (endret) Som tråden spør, kan styrketrening som gir en veltrent kropp hjelpe mot lav selvbildet og selvtillit? Som igjen kan føre til at menn lykkes med dating? Endret 12. november 2024 av Dmhead82
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #2 Skrevet 12. november 2024 Absolutt. Det gjør de mer fysisk attraktive, øker testosteron som igjen øker selvbilde og selvtillit. Det reduserer depresjon og øker energi og humør. Anonymkode: 7682d...406 2
BobbySocks Skrevet 12. november 2024 #3 Skrevet 12. november 2024 Nei. Du ender bare opp med å føle deg svak i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #4 Skrevet 12. november 2024 Ja, omtrent 100% får økning i selvbilde og selvtillit, hvis de faktisk gjør en seriøs innsats da. Anonymkode: d4952...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #5 Skrevet 12. november 2024 Selvsagt. Anonymkode: f0aea...4b4 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #6 Skrevet 12. november 2024 Om du bare trener for utseendet sin del vil det nok ha begrenset effekt på selvbildet, men trolig øke selvtilliten litt. Om du opplever mestring med treningen og samtidig aktivt begynner å jobbe med det som gjør at selvbildet er lavt, vil du nok sakte men sikkert kjenne på en endring i positiv retning. Trening påvirker viktige signalstoffer i hjernen, bl.a serotonin som påvirker stemningsleiet, samt frigjør endorfiner som gjør oss mer tilfredse. Er man mer tilfreds og utstråler positive følelser, er vel sjansen større for å tiltrekke seg det motsatte kjønn også 😊 Tenker at totalen her kan utgjøre en forskjell, men ikke om du kun går inn for at kroppen skal se bra ut. Det aller viktigste er å jobbe med det som gir deg lavt selvbilde i utgangspunktet. Anonymkode: 3979d...ed1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #7 Skrevet 12. november 2024 Ville heller trent kampsport for selvbildet og selvtillit. Anonymkode: 27b6c...88b 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #9 Skrevet 12. november 2024 Ja! Både fordi man får en kropp som fungerer bedre og ser bedre ut (ikke glem bein og rumpe!). Og endorfiner som noen nevner. Men også fordi at når du trener tungt nok kan du ikke tenke på andre ting samtidig, og hjernen får en pause fra alle hva-hvis-tankene som de fleste kverner på til tider. Anonymkode: d00cb...776
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #10 Skrevet 12. november 2024 Nja. Styrketrening gir ikke meg selvtillit fordi kroppen ser bedre ut, men fordi jeg har mye mer energi, jeg føler mestringsfølelse, jeg ser og kjenner fremgangen i det jeg gjør, og fordi jeg har funnet noe som gir meg glede i livet. Han jeg dater har såkalt "dad-bod", men det som tiltrekker meg er at vi har samme livsstil hvor vi begge til tider trener før jobb, vi kan møtes en kveld for å løpe en mil sammen, eller vi kan snappe om styrketrening en lørdagsformiddag før vi møtes for sushi og masse øl. Anonymkode: d4a44...d8b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #11 Skrevet 12. november 2024 Selvsagt. Ser kroppen bra ut, så øker selvtilliten og selvbildet. Og andre vurderer en mer positivt! Anonymkode: 6fca8...efc
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #12 Skrevet 12. november 2024 Dmhead82 skrev (3 timer siden): Som tråden spør, kan styrketrening som gir en veltrent kropp hjelpe mot lav selvbildet og selvtillit? Som igjen kan føre til at menn lykkes med dating? Tja, det som gir bedre selvtillitt er jo mestring. Så aktiviteten kan være hva som helst: ski, løping, kor, fisking, lage flaskepost. Men hvis du virkelig skal dra damer så bør du melde deg som frivillig på ditt lokale eldresenter eller lignende. Da viser du at du også har emosjonell intelligens. Anonymkode: 0373c...dd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå