Gå til innhold

Plager i overgansalderen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne som blir 46 år neste år. Hatt uregelmessig menstruasjon siste 2-3 år. Nå har jeg ikke hatt mensen siden midten av juni. Sannsynlig at jeg får den igjen?

Har mye hetetokter hver kveld, blir rød i ansiktet og søkksvett. Siste to dager nå har hjertet begynt å løpe løpsk, ekstraslag gjennom hele døgnet. 

Ville dere startet hormonbehandling? Vil gjerne høre andres erfaringer ❤️

Anonymkode: f1e60...2f5

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben. Har det veldig likt. Utrolig slitsomt. Har ikke prøvd htr enda, men tenker på det. 

Anonymkode: c0618...2bb

Skrevet

Ja! Uten tvil! Ikke noe poeng å gå og ha det slik unødvendig❤️ jeg går på østrogen, har hormonspiral og det er en helt ny verden❤️jeg er meg selv igjen!

Skrevet

Du bør gå på behandling pga relativt lav alder ja. Ta kontakt med en gynekolog :)

Anonymkode: 1d97c...ae7

Skrevet

Jeg slet med nedstemthet, hetetokter, søvnvansker og smerter i kroppen. Hormonbehandling hjalp veldig, effekten kom raskt. Jeg anbefaler deg å snakke med legen om det. Da år d hjelp til å vurdere om behandlingen er riktig for deg. For min del var den til veldig stor nytte

Anonymkode: 51105...a66

Skrevet

Bør jeg ta dette med gyn eller fastlege? Har nettopp bytta fastlege(etter 18 år med samme), og byttet gjelder fra 1/12.

Takk for alle tilbakemeldinger 🫶

Anonymkode: f1e60...2f5

Skrevet

Både gyn og fastlege bør hjelpe deg. 

Anonymkode: c0618...2bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...