Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med oppussing. For to dager siden trengte jeg å pusse taket etter sparkling. Jeg klatrer opp på kjøkkenbenken og opp på noen plater som lå løse 🤭

Platene glir … for å ikke falle, i refleks reiser jeg meg brått opp mot taket… for å holde balansen med å støtte meg til taket med hodet.🎗️🥇

kort sagt…. Jeg fikk ordentlig vondt i nakken og delvis på rygg. 😵Akkurat som om jeg har strekt noe. Men hodet kan jeg ikke snu helt til siden, da strammer det i rygg / skulder og gjør ille vondt. Det er egentlig vondt i dette parti hele tiden. Hendene kan ikke løftes for høyt opp, det igjen ille vondt.

😟Jeg lurer på om dette går over eller hva gjør jeg? Vondt å bøye hode generelt. Men skal man trosse smerten og tvinge frem eks å snu hodet mer selv om det stopper til siden.

Ille, stikkende smerte. Går slikt over av seg selv?

Anonymkode: e26d6...6c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skal ikke trosse smerten og tvinge, det skal du aldri gjøre. Jeg ville nok tatt en legetime, ringt legekontoret og forklart situasjonen.

Anonymkode: 67c82...8b3

• Liker 3
Skrevet

Gå til en fysioterapeut. 

Anonymkode: 7ecac...800

Skrevet

Ring legevakten! Du kan (faktisk!) ha brukket noe!

Anonymkode: 5a456...976

• Liker 1
Skrevet

Du skal ikke vri på hodet når det gjør vondt, du skal ta det rolig. 

Gå en lang tur, det er det beste mot kink og strekk. Legger du deg ned og lar være å røre deg blir du bare verre og stivner helt. 

Anonymkode: 55878...b23

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skal ikke vri på hodet når det gjør vondt, du skal ta det rolig. 

Gå en lang tur, det er det beste mot kink og strekk. Legger du deg ned og lar være å røre deg blir du bare verre og stivner helt. 

Det kjenner jeg igjen å ha hørt. Derfor har jeg forsøkt å massere, gjøre øvelser og tøyd grensen hvor langt jeg kan snu hodet eks mot høyre. Det er så vondt når jeg nærmer meg ett punkt at jeg tørr ikke 🙈

massasje hjelper godt. 

Skrevet

Bruk forlengerskaft og slipebrett neste gang🙄

Anonymkode: d2a81...589

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det kjenner jeg igjen å ha hørt. Derfor har jeg forsøkt å massere, gjøre øvelser og tøyd grensen hvor langt jeg kan snu hodet eks mot høyre. Det er så vondt når jeg nærmer meg ett punkt at jeg tørr ikke 🙈

massasje hjelper godt. 

Men du skal ikke gjøre det! Du skal holde blikket frem, hode stabilt og bevege kroppen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

massasje hjelper godt. 

Du skal ikke drive å tøye på en fersk skade i nakke/rygg som i tillegg gjør såpass vondt. Da risikerer du å gjøre det verre eller at det tar lenger tid å bli bra. Synes det ikke lover så veldig godt at du ikke kan løfte armene noe særlig. Ville tatt en legetime, som sagt.

Anonymkode: 67c82...8b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg driver med oppussing. For to dager siden trengte jeg å pusse taket etter sparkling. Jeg klatrer opp på kjøkkenbenken og opp på noen plater som lå løse 🤭

Platene glir … for å ikke falle, i refleks reiser jeg meg brått opp mot taket… for å holde balansen med å støtte meg til taket med hodet.🎗️🥇

kort sagt…. Jeg fikk ordentlig vondt i nakken og delvis på rygg. 😵Akkurat som om jeg har strekt noe. Men hodet kan jeg ikke snu helt til siden, da strammer det i rygg / skulder og gjør ille vondt. Det er egentlig vondt i dette parti hele tiden. Hendene kan ikke løftes for høyt opp, det igjen ille vondt.

😟Jeg lurer på om dette går over eller hva gjør jeg? Vondt å bøye hode generelt. Men skal man trosse smerten og tvinge frem eks å snu hodet mer selv om det stopper til siden.

Ille, stikkende smerte. Går slikt over av seg selv?

Vanlige folk vil etter en slik hendelse kontakte legevakt for faglig hjelp og vurdering, og ikke konsultere legmann på nettet. 

Anonymkode: 0db26...bc7

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...