Gå til innhold

Hvordan feste silikon/ledstripe? Hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal feste denne ledstripa med silikondekke under overskapene på kjøkkenet. Men hvordan får jeg den til å sitte?? Skapene er malt treverk. 

https://www.clasohlson.com/no/LED-list-innendors-3-meter,-tynn-og-fleksibel/p/36-8542

Har prøvd gummifestene som følger med (ubrukelige) og dobbeltsidig teip. 

Er det noen som har noe tips? De kommer til å være delvis synlige under kjøkkenskapene. 

Anonymkode: 53396...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor fungerer ikke dobbeltsidig tape?

Anonymkode: afc43...1e2

Den hefter ikke, fordi det er et heldekkende silikoncover rundt hele ledstripa. Skal visst mye til for at andre materialer hefter til silikon har jeg skjønt nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du må jo feste dem inni en aluminiumsprofil. 

Anonymkode: c9f9e...4e5

Aha, takk! Bestilt en sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 19.21):

Skal feste denne ledstripa med silikondekke under overskapene på kjøkkenet. Men hvordan får jeg den til å sitte?? Skapene er malt treverk. 

https://www.clasohlson.com/no/LED-list-innendors-3-meter,-tynn-og-fleksibel/p/36-8542

Har prøvd gummifestene som følger med (ubrukelige) og dobbeltsidig teip. 

Er det noen som har noe tips? De kommer til å være delvis synlige under kjøkkenskapene. 

Står jo festes med klemmer og skruer medfølger. 
Husk og på at det er begrenset hva du har lov til å henge opp av elektriske ting over vask. Den bør heller ikke ramle ned på en koketopp. 

Anonymkode: 079b1...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Står jo festes med klemmer og skruer medfølger. 
Husk og på at det er begrenset hva du har lov til å henge opp av elektriske ting over vask. Den bør heller ikke ramle ned på en koketopp. 

Ja, klemmene er som jeg skrev helt ubrukelige. Ser i anmeldelsene av produktet (link i HI) at mange sier det samme. Jaja, ikke det beste kjøpet, selv om lyset i seg selv er fint. Jeg skal ikke ha det over vask eller koketopp. Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, klemmene er som jeg skrev helt ubrukelige. Ser i anmeldelsene av produktet (link i HI) at mange sier det samme. Jaja, ikke det beste kjøpet, selv om lyset i seg selv er fint. Jeg skal ikke ha det over vask eller koketopp. Takk for svar. 

Du kan gå tilbake i butikken og forhøre deg, eventuelt levere det tilbake? Særlig om du har kassalappen eller betalingen i nettbanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...