Gå til innhold

Sjefen vil du skal ta nye oppgaver - føler stress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i det offentlige og mye skjer på jobb, omorganisering og forskjellig. Nå er der en situasjon der en kollega skal erstattes midlertidig, og sjefen vil jeg skal ta den oppgaven (midlertidig). 

Har ikke jobba der så veldig lenge, og jeg føler meg ikke klar eller robust nok for den jobben. Man føler på et press for å bidra, men føler meg ikke klar for det og ønsker å ha det slik jeg har det.  Sjefen vil bare løse situasjonen, driter jo selvsagt i hva andre egentlig mener (men gir inntrykk for å bry seg).

Hvordan takler jeg dette? Hva gjør jeg? Ting er ikke bestemt enda så her har jeg jo mulighet å påvirke og si hva jeg mener. 

Anonymkode: 88220...f31

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk nei. Tipper du ikke får lønnstillegg heller? (Typisk stat). Heller helsen i behold enn langtidssykmelding pga utbrenthet om et års tid. Du kan eventuelt si at du ikke har kapasitet på nåværende tidspunkt.

Anonymkode: 8587e...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du som ny desverre ikke har kapasitet til å påta deg mer arbeid uten økning i stilling eller at egne oppgaver du har nå frigis. 

Anonymkode: 96f92...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Takk nei. Tipper du ikke får lønnstillegg heller? (Typisk stat). Heller helsen i behold enn langtidssykmelding pga utbrenthet om et års tid. Du kan eventuelt si at du ikke har kapasitet på nåværende tidspunkt.

Anonymkode: 8587e...369

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du sier at du som ny desverre ikke har kapasitet til å påta deg mer arbeid uten økning i stilling eller at egne oppgaver du har nå frigis. 

Anonymkode: 96f92...5f9

—-

Ja, ingen lønnsøkning for mer ansvar i dette tilfelle. Samtidig sier sjefen at vi skal gjøre ting enklere, osv osv osv. Det høres så enkelt ut når hen prater, men realiteten er jo ofte ikke det samme. Bare vas.

Enig, helsen først. 

Det føles samtidig ekkelt å skulle stå i mot og takke nei. Men samtidig viktig å stå opp for seg selv! 

-ts

Anonymkode: 88220...f31

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer lønn - så ja, men ellers nei. Du kommer til å få klage på at du ikke rekker jobben din i tide nå når du har mer ansvar. Hva er gulroten?

Anonymkode: 790ff...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om hvilke oppgaver av de du har nå du skal la være å gjøre for å få tid til de nye. Ikke gi deg før du får konkrete svar. Ikke la deg av spise med "det finner du ut av", forlang helt konkrete eksempler.

Når det kommer fram at du bare skal jobbe dobbelt så mye, kan du si at det ikke lar seg gjøre fordi du er ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...