Gå til innhold

Hva er egentlig sjansen for å lykkes etter 4 mislykkede forsøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner å bli så i tvil om vi noen sinne kommer til å lykkes med egne egg. Vi har hatt 3 offentlige forsøk hvor vi alle gangene har fått ut en del egg, men umodne, tomme, uten kjerne osv. Legene har prøvd ulike medisiner. Fått beskjed om at eggene ser normale ut, altså ingen dna? skade e.l (tror jeg de snakket om). Hatt ett forsøk privat hvor vi også fikk ut mange egg uten kjerne. Satt inn et dårlig 2-dagers offentlig som ble negativt. På papiret er alt bra, vi har betalt for dna fragmentasjon sædprøver osv.. AMH er normal og fsh er bra. Vi er unge. 

Hvor lenge skal man holde på? Alle legene våre har sagt at vi har stor sannsynlighet for å lykkes "med tiden".. Men hva er det liksom? 4 forsøk? Kan det virkelig bare ha vært maks uflaks med 4 dårlige sykluser? Skjønner ikke.. Hvor lenge holdt dere på før dere sa stopp / evnt gikk for donor? Økonomisk kan vi holde på ganske lenge, men jeg kjenner jo at motivasjonen forsvinner.. 

Anonymkode: 0de86...030

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Skal ha mitt 7.ende uttak i morgen, har hatt 3 forsøk offentlig og vi er på vår andre 3-pakk privat. :bond:

Men nå er første forsøk med sæd-donor, da mine egg muligens er bedre enn mannens sæd (dna-frag viste bare 2% frisk sæd).

Så vi har ulikt utgangspunkt, men på et tidspunkt burde man gjøre noe radikalt annerledes. Stimuleringsmedisinene ligner mye på hverandre, så det er vanskelig å si om det vil hjelpe deg så mye å bytte. Man kan ha dårlige sykluser også og være uheldig å treffe flere av disse (folk vinner i lotto liksom, så lav sjanse for å være uheldig mange ganger betyr ikke umulig). Men har du prøvd Meriofert? Det er framstilt av naturlige hormoner og inneholder to hormoner istedenfor et.

Anonymkode: 0ba6c...bed

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynner å bli så i tvil om vi noen sinne kommer til å lykkes med egne egg. Vi har hatt 3 offentlige forsøk hvor vi alle gangene har fått ut en del egg, men umodne, tomme, uten kjerne osv. Legene har prøvd ulike medisiner. Fått beskjed om at eggene ser normale ut, altså ingen dna? skade e.l (tror jeg de snakket om). Hatt ett forsøk privat hvor vi også fikk ut mange egg uten kjerne. Satt inn et dårlig 2-dagers offentlig som ble negativt. På papiret er alt bra, vi har betalt for dna fragmentasjon sædprøver osv.. AMH er normal og fsh er bra. Vi er unge. 

Hvor lenge skal man holde på? Alle legene våre har sagt at vi har stor sannsynlighet for å lykkes "med tiden".. Men hva er det liksom? 4 forsøk? Kan det virkelig bare ha vært maks uflaks med 4 dårlige sykluser? Skjønner ikke.. Hvor lenge holdt dere på før dere sa stopp / evnt gikk for donor? Økonomisk kan vi holde på ganske lenge, men jeg kjenner jo at motivasjonen forsvinner.. 

Anonymkode: 0de86...030

Ingen kan se inn i krystallkulen og forutsi om dere lykkes eller aldri får klaff. 
Hvor lenge du skal holde på må du kjenne på din egen kropp og ditt forhold hvor lenge dere begge tåler å holde på. 
Mange gir opp, slapper av og etter noe tid så plutselig har naturen ordnet det hele på egenhånd. 
Hva som er rett for deg, kjenner bare du. 

Anonymkode: a9fb7...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mentalt var det nok etter syv forsøk. Ingen påviste feil hos noen av oss. 

Definisjonen på galskap er jo å gjøre det samme igjen og igjen, og forvente et annet resultat.

Og det private tjener dessverre stort på at man fortsetter. 

Anonymkode: d4041...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke deres problemer, bare at jeg var over 40 og eggene mine dertil dårlige. Hadde 6 uttak, og på det 7. innsettet ble det en vellykket graviditet. Da var vi på nippet til å gå over på eggdonasjon. Det er umulig for utenforstående å kunne anbefale dere noe, det er noe en må føle på selv. Jeg er glad vi holdt ut, men vet ikke hvor mye lenger vi hadde orka. 

Anonymkode: 7c16d...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss lyktes det på femte forsøk. Tredje innsett totalt. Vi hadde satt strek etter det, det bestemte vi før siste forsøk. Enten ikke barn eller eventuelt eggdonasjon. Ikke engang legene hadde troa. Så plutselig gikk det. Men det var umulig å forutse. Eneste forskjellen for oss var at jeg var sykemeldt i ukene før, under og etter behandling. Pluss gikk til akupunktur hos Vibeke Fjeld i Oslo. Aner ikke om noe av det var med å påvirke, vet bare at vi ikke hadde orket mer behandling og var klare for å sette strek på egne egg, og kanskje barn i det hele tatt,  etter femte forsøket. 

Det er en utrolig tøff tid og husker jeg tenkte mange ganger at hvis jeg bare hadde visst utfallet så hadde jeg klart det som måtte til, men for oss var det noen veldig vanskelige år som og gjorde sitt med kroppen min. Så vi visste at vi ikke orket mer. Snakket med en terapeut som sa når jeg spurte når vite når man skal sette strek? Det vet du når du kommer dit, sa hun. Det stemte for oss. Vi visste at nok var nok. Kan selvsagt være veldig annerledes for andre. 

Ta vare på deg selv ❤️

Anonymkode: 6693b...9c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For oss lyktes det på femte forsøk. Tredje innsett totalt. Vi hadde satt strek etter det, det bestemte vi før siste forsøk. Enten ikke barn eller eventuelt eggdonasjon. Ikke engang legene hadde troa. Så plutselig gikk det. Men det var umulig å forutse. Eneste forskjellen for oss var at jeg var sykemeldt i ukene før, under og etter behandling. Pluss gikk til akupunktur hos Vibeke Fjeld i Oslo. Aner ikke om noe av det var med å påvirke, vet bare at vi ikke hadde orket mer behandling og var klare for å sette strek på egne egg, og kanskje barn i det hele tatt,  etter femte forsøket. 

Det er en utrolig tøff tid og husker jeg tenkte mange ganger at hvis jeg bare hadde visst utfallet så hadde jeg klart det som måtte til, men for oss var det noen veldig vanskelige år som og gjorde sitt med kroppen min. Så vi visste at vi ikke orket mer. Snakket med en terapeut som sa når jeg spurte når vite når man skal sette strek? Det vet du når du kommer dit, sa hun. Det stemte for oss. Vi visste at nok var nok. Kan selvsagt være veldig annerledes for andre. 

Ta vare på deg selv ❤️

Hva koster en time med akupunktur hos Vibeke Fjeld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første konsultasjon 950kr. 600kr per gang etter det. Ifølge hjemmesiden, hvis den er oppdatert. Google er din venn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Første konsultasjon 950kr. 600kr per gang etter det. Ifølge hjemmesiden, hvis den er oppdatert. Google er din venn. :)

Men konsultasjon betyr ikke nødvendigvis akupunktur. Det var mange priser for bl.a. kostholdsveiledning der, noe man jo også har konsultasjon for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...