AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:45 #1 Del Skrevet tirsdag kl 17:45 Hei, Jeg har planer om å reise til Moskva, Russland neste år. Det er vanskelig å finne fly som går dit, og jeg er ute etter en enkel reisevei. Ønsker helst unngå buss, tog er greit om det ikke tar så lang tid. Har sett noen som reiser via Finland, men dette til St. Petersburg. Hvor er det mulig å fly fra til Moskva? Finnes det fortsatt europeiske land som flyr direkte til Moskva? Anonymkode: f9d11...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:48 #2 Del Skrevet tirsdag kl 17:48 Sjekk Turkish Airlines, tipper de flyr Anonymkode: 5c2bc...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:40 #3 Del Skrevet tirsdag kl 18:40 Det er enkelt å komme seg til Moskva fra. St. Petersburg, det er kun 3,5 timer med hurtigtog. Mulig total reisetid blir kortere enn ved å først fly til Istanbul. Men du vet at det er en grunn til at det går lite fly til Russland nå? Kanskje greit å avvente litt og se an situasjonen før du bestiller flybillett. Anonymkode: 192e4...73f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:44 #4 Del Skrevet tirsdag kl 18:44 https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_russland/id2416298/ Det er en grunn til at ingen, nesten, har reiseruter til Russland, regjeringen fraråder folk å reise dit. Anonymkode: 7222a...c55 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:00 #5 Del Skrevet tirsdag kl 19:00 Husk å ta med mye kontanter. Visa og Mastercard virker ikke der. Anonymkode: 92467...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:11 #6 Del Skrevet tirsdag kl 19:11 Det går fly via Istanbul og via Beograd. Det går også å fly til Kirkenes, taxi, gå over Storskog (300 meter), ta taxi til Murmansk, fly til Moskva. Og det går både buss og tog til StPetersburg, og derfra kan du da fly eller ta hurtigtog til Moskva? Turen blir uansett lang og dyr. Anonymkode: c0047...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:12 #7 Del Skrevet tirsdag kl 19:12 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går fly via Istanbul og via Beograd. Det går også å fly til Kirkenes, taxi, gå over Storskog (300 meter), ta taxi til Murmansk, fly til Moskva. Og det går både buss og tog til StPetersburg, og derfra kan du da fly eller ta hurtigtog til Moskva? Turen blir uansett lang og dyr. Anonymkode: c0047...b9d Ja, og som en annen sa, husk euro i kontanter. Anonymkode: c0047...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:24 #8 Del Skrevet tirsdag kl 19:24 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er en grunn til at ingen, nesten, har reiseruter til Russland, regjeringen fraråder folk å reise dit. Kun politisk, det er jo ikke noe fare med å reise dit nå. Anonymkode: 5c2bc...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:13 #9 Del Skrevet tirsdag kl 22:13 Jeg reiste dit gjennom Narva i vår, men skulle da til St. Petersburg. Det ble en kronglete rute, men gikk fint. Hvis du skal til Moskva ville jeg sjekket fly fra f.eks Istanbul. Anonymkode: 162a9...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Hva skal du der? Du kan bli grunnløst kidnappet og fengslet av FSB/regimet for å eventuelt brukes i en fremtidig byttehandel for at de skal få hjem sine arresterte agenter i vesten. Legg igjen jobbmobilen og laptop hjemme. Anonymkode: fc6e0...86c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kun politisk, det er jo ikke noe fare med å reise dit nå. Anonymkode: 5c2bc...3b7 Du reiser til en fiende å et land i krig. Hver krone du bruker der, støtter du fienden med. Anonymkode: 9c8a4...634 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du reiser til en fiende å et land i krig. Hver krone du bruker der, støtter du fienden med. Anonymkode: 9c8a4...634 Hvilken fiende? Noen av oss er glad i mennesker som bor der. De er mennesker akkurat som oss, og fortjener ikke dette hatet. Jeg kommer ikke til å kutte kontakten med mine venner der bare fordi de er russere. Besøkte dem i vår og kommer til å gjøre det i fremtiden og. Anonymkode: 162a9...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken fiende? Noen av oss er glad i mennesker som bor der. De er mennesker akkurat som oss, og fortjener ikke dette hatet. Jeg kommer ikke til å kutte kontakten med mine venner der bare fordi de er russere. Besøkte dem i vår og kommer til å gjøre det i fremtiden og. Anonymkode: 162a9...bd9 Lykke til! Husk å ta farvel med venner og familie skulle det verste skje. Anonymkode: 68486...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvilken fiende? Noen av oss er glad i mennesker som bor der. De er mennesker akkurat som oss, og fortjener ikke dette hatet. Jeg kommer ikke til å kutte kontakten med mine venner der bare fordi de er russere. Besøkte dem i vår og kommer til å gjøre det i fremtiden og. Anonymkode: 162a9...bd9 Hvordan gjorde du det med reiseforsikring? Siden det ikke gjelder i land hvor det foreligger reiseråd. Anonymkode: 192e4...73f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden Har en venn som reiste flere steder i Russland tidligere i år. Han hadde ingen problemer i St. Petersburg eller Moskva, det var helt vanlig, men han var dum nok til å dra til Krimhalvøya (den "russiske" delen), og der ble han arrestert og avhørt i et par timer og tvunget til å skrive under på at han støttet Russlands invasjon. Deretter fikk han dra, men hadde visst aldri vært så redd før. Dum 20-åring på reise 🫠 Anonymkode: e614b...e0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden Sist vi var i Moskva kjørte vi til Murmansk og tok fly derfra. Det var i vår. Anonymkode: 4d446...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvilken fiende? Noen av oss er glad i mennesker som bor der. De er mennesker akkurat som oss, og fortjener ikke dette hatet. Jeg kommer ikke til å kutte kontakten med mine venner der bare fordi de er russere. Besøkte dem i vår og kommer til å gjøre det i fremtiden og. Anonymkode: 162a9...bd9 Ingen sier at vennene dine er fienden din. Men staten Russland er det. Og det er ikke uten risiko å reise dit. Reiseforsikring dekker deg heller ikke. Hvis noe skjer, er du on your own. Du kan bli utsatt for utpressing. Snakk heller med vennene dine på Teams. Anonymkode: 11b44...8db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå