Gå til innhold

Hvordan takle kommentarer om barnet..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli ganske lei nå, og lurer litt på hvordan dere andre takler sånne kommentarer? Jeg jobber med mange kvinner, og de slenger så mye kommentarer om barnet mitt. Litt sånn "går hun ikke ennå??" "herregud ammer du fortsatt? Nå er det på tide å stengene kranene asså! Du kan ikke amme så lenge, så idiotisk" "sover du med barnet ditt ennå, nå må du virkelig få henne i egen seng. Kan ikke fortsette sånn. Bare la henne gråte" "2 hviler på en dag? Det er veldig merkelig, nå skal hun bare ha 1 i barnehagen! Så her må du virkelig  omjustere litt" 

Jeg pleier å svare med litt humor, og litt små frekke kommentarer om hvordan det er virkelig ikke deres problem, men jeg kjenner det begynner å plage meg litt. Er det virkelig vanlig å ha så mye menninger om andres barn direkte i ansiktet på folk? Er vant til at det er det på nett, men trodde ikke det var sån irl. Hun er foresten akurrat fylt 1 år, så er ikke akurrat uvanlig at hun fortsatt ammer og ikke går ennå.. 🙄

Anonymkode: c24db...bea

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke fortell dem ting de ikke trenger å vite. Si at det går fint med ungen og skift tema.

Anonymkode: 97162...faa

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia med å dele informasjon er jo at det nesten alltid er en eller flere som bare MÅ ha en mening om dette, drit i å dele og ha det bedre.. 

Anonymkode: d35a8...20a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri blitt snakket slik til. Har du litt pussig omgangskrets? 

Altså,"så idiotisk" - folk går da ikke rundt og sier slikt til hverandre i fleng?

Anonymkode: e3c91...4ae

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det virkelig vanlig å ha så mye menninger om andres barn direkte i ansiktet på folk? 

Det er regel at andre kvinner vet best om andres barn. Også de som ikke har barn selv. Sånn har det alltid vært. Men du trenger ikke bry deg om det.

Anonymkode: c8318...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som aldri skjedde

Anonymkode: c5f96...cf6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man sier "så idiotisk" o.l. høres ikke normalt ut - det var jo veldig frekt. Men at folk har meninger om andres barneoppdragelse, er vanlig, ja. Hvis du ikke vil ha så mange kommentarer, må du la være i dele detaljer. Og så skaffe deg litt hardere hud ;) Noen ganger får man gode råd fra andre, andre ganger ikke, da bare smiler man og lar det gå inn det ene øret og ut det andre. Ikke tenk at folk er ute etter å ta deg, for det er de neppe. Det er bare et tema som engasjerer mange (kvinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg begynner å bli ganske lei nå, og lurer litt på hvordan dere andre takler sånne kommentarer? Jeg jobber med mange kvinner, og de slenger så mye kommentarer om barnet mitt. Litt sånn "går hun ikke ennå??" "herregud ammer du fortsatt? Nå er det på tide å stengene kranene asså! Du kan ikke amme så lenge, så idiotisk" "sover du med barnet ditt ennå, nå må du virkelig få henne i egen seng. Kan ikke fortsette sånn. Bare la henne gråte" "2 hviler på en dag? Det er veldig merkelig, nå skal hun bare ha 1 i barnehagen! Så her må du virkelig  omjustere litt" 

Jeg pleier å svare med litt humor, og litt små frekke kommentarer om hvordan det er virkelig ikke deres problem, men jeg kjenner det begynner å plage meg litt. Er det virkelig vanlig å ha så mye menninger om andres barn direkte i ansiktet på folk? Er vant til at det er det på nett, men trodde ikke det var sån irl. Hun er foresten akurrat fylt 1 år, så er ikke akurrat uvanlig at hun fortsatt ammer og ikke går ennå.. 🙄

Hva er problemet ditt? Du gjør ting på din måte, de får men hva de vil om din måte å gjøre ting på. 
Skulle jeg hengt meg opp i slike og andre kommentarer både jeg og barnet med alvorlig sykdom har, så kunne vi bare stengt døra og stengt verden ute. 
Folk er forskjellige og vi gjør alt vil vil på vår egen måte. 
Skulle de rundt deg bare sittet og ikke sagt et pip til deg, fordi du er så nærtagende? Hvordan ville det ha blitt? 

Anonymkode: 4ead3...7ec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kommer med liknende kommentarer om ting jeg må slutte med eller må gjøre med barnet mitt bare slutter jeg å dele informasjon med. Og svarer noe ala "greit at du mener det, men vi gjør det som fungerer for oss". Orker ikke diskutere med dem. Det er såklart helt greit å både amme, sove 2 dupper og sove med dem om natta når de er 1 år.

Anonymkode: 721be...8ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke del noe. En annen ulempe er jo at hvis du først har delt noe, så føler de seg berettiget til mer informasjon. Som om du er en nyhetstjeneste de abonnerer på. Haha. 

Kjerringpakk dessverre. 

Anonymkode: b3bba...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være og fortell ting til de. Syns det er merkelig at du skal få alle kommentarer om alt du gjør galt. 

Anonymkode: 8e360...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis hun akkurat er fylt ett år er det helt normalt at du ammer og at hun ikke går. Hva slags jobbkollegaer? Du får informere de om at alt mellom 8 og 18 mnd er normal tid å lære å gå, og at amming gjør du så lenge du vil. Ellers trenger du ikke å skjule det hvis det plager deg. Men du kan jo bare snakke om andre ting også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...