Gå til innhold

Lavt nivå av d-vitamin, hvor lang tid før bedring merkes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må man ta d-vitamin-tilskudd før man kan forvente å føle seg mindre trøtt og sliten? Blodprøver har vist for lavt nivå. 

Anonymkode: 2cfbb...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hvor lave nivåer du har, og hvilke doser du tar for å fikse mangelen. 

Anonymkode: 24928...7d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor lenge må man ta d-vitamin-tilskudd før man kan forvente å føle seg mindre trøtt og sliten? Blodprøver har vist for lavt nivå. 

Jeg hadde lavt D vitamin men merket ikke forskjell på formen selvom jeg fikk den opp til max grensen, det tok ca 3 mndr med «høydose» D vitamin på resept til å komme opp fra 27 til 150. 

Anonymkode: fa4cd...68c

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor raskt klarer kroppen din å ta opp D vitaminene du har fått, per du egentlig om, og det vil bare tiden vise. 
Bet du hvorforverdiene dine har blitt lave? Dårlig kosthold, eller tarmer som ikke fungerer etter boka? 
Du må bare vente og se. 

Anonymkode: 21ec8...f37

Skrevet

Hos meg tok det tre måneder å få opp nivået, men det var først etter at jeg begynte å ta sink og omega-3 at jeg begynte å merke noen endring. Legen forklarte det med at forbruket av sink og omega-3 øker når kroppen får mer D-vitamin som må aktiveres. 

Anonymkode: 02b38...43f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...