Gå til innhold

Kan jeg ha sex etter spiral

Flosa

Anbefalte innlegg

Kan jeg ha sex fem dager etter jeg har satt in spiral. Dette er andre gangen jeg har satt in spiral. Første gang gjorde d veldig vondt og jeg bløde i flere dager etter. Denne gangen gjorde d ikke vondt og har nesten ikke blødd. Hørt at man burde vente 7 dager etter innsettelse av spiral med p ha samleie fordi det øker sjansen til infeksjon i livmoren. Er det innafor å ha sex fem dager etter innsettelsen siden Jeg hadde trodd at de setter anbefalingen litt mer en d som faktisk trengs for å være sikker. Har noen noen personlige opplevelser med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent 2 dager til du. Ikke verdt det å få infeksjon. 

Anonymkode: fae28...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er 14 dager å vente. Om su «må», bruk kondom og få han til å dusje godt først

Anonymkode: 1e860...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke, hvorfor spør du ikke om dette når du er der og setter inn spiralen? 

Anonymkode: f3d51...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke, hvorfor spør du ikke om dette når du er der og setter inn spiralen? 

Legen sa at 7 dager, men jeg hadde trodd de legger på noen for p garantere at det ikke blir problemer.

Anonymkode: 4f922...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flosa skrev (5 timer siden):

Kan jeg ha sex fem dager etter jeg har satt in spiral. Dette er andre gangen jeg har satt in spiral. Første gang gjorde d veldig vondt og jeg bløde i flere dager etter. Denne gangen gjorde d ikke vondt og har nesten ikke blødd. Hørt at man burde vente 7 dager etter innsettelse av spiral med p ha samleie fordi det øker sjansen til infeksjon i livmoren. Er det innafor å ha sex fem dager etter innsettelsen siden Jeg hadde trodd at de setter anbefalingen litt mer en d som faktisk trengs for å være sikker. Har noen noen personlige opplevelser med dette?

Da må du som et minimum bruke kondom. 
Men er sex så viktig at du er villig til å risikere både infeksjon og at spiralen må fjernes? 

Anonymkode: 6e411...ea6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da må du som et minimum bruke kondom. 
Men er sex så viktig at du er villig til å risikere både infeksjon og at spiralen må fjernes? 

Anonymkode: 6e411...ea6

Dette!

Anonymkode: 58815...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Legen sa at 7 dager, men jeg hadde trodd de legger på noen for p garantere at det ikke blir problemer.

Anonymkode: 4f922...519

Men da venter du 7 dager, du dør ikke av å vente noen dager til før du har sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...