AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #1 Del Skrevet 12. november 2024 Kan dere hjelpe meg med å forstå hvorfor jeg synes det er så vanskelig å klage på en vare? Hvis man har kjøpt en vare som det er feil på, så må man jo gå tilbake til butikken og klage. Når jeg er hjemme og sitter i bilen på vei til butikken er jeg klar for å klage og vet akkurat hva jeg skal si. Men når jeg står i butikken og det blir min tur så mister jeg motet og glemmer alt jeg skulle si. Jeg ender opp med å nærmeste unnskylde meg for at de har gjort en feil. Jeg er ikke konfliktsky overfor familie og venner, da får jeg alltid sagt det jeg vil si og setter tydelige grenser. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig blir det i slike situasjoner. Jeg føler meg så liten og ubetydelig mot den store og viktige butikken, og jeg føler meg plutselig dum som klager når butikken har hundrevis av andre kunder som ikke klager. Jeg skjønner jo at dette er teit. Men likevel mister jeg fullstendig motet. Er det andre som føler på det samme? Hvordan komme seg ut av denne følelsen? Anonymkode: 4818b...009 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #2 Del Skrevet 13. november 2024 Har det likedant. Anonymkode: b166c...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Del Skrevet 13. november 2024 Som tidligere butikkansatt kan jeg love deg at de som jobber i butikken mottar flere mennesker i løpet av uka som returnerer og klager. For dem er det helt normal prosedyre. I en svært travel butikk i en by kan man ofte motta flere returer/bytter om dagen. Jeg husker jeg la merke til at noen personer var veldig nervøse for å skulle returnere eller bytte ting, men det er ikke noe å være redd for. Man trenger heller ikke forklare eller fortelle hele historien rundt hvorfor man ønsker å bytte, detaljer i livet osv. Det holder å si at noe er feil og man vil returnere. Ta med kvittering, pust med magen og tenk at de er på jobb og gjør dette hver dag! Den "store og viktige butikken" overlever jo ikke hvis folk er misfornøyd med servicen. Det er en del av jobben at folk skal få ordentlige varer når de handler, ellers er poenget med å kjøpe noe borte. Anonymkode: e109a...c10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Del Skrevet 13. november 2024 Tidligere butikkansatt her også. For oss er det helt udramatisk, og vi syns ikke du er kravstor eller teit. Det er ikke noe vi tar personlig eller ille opp, en normal butikkansatt ønsker bare å ordne opp. Anonymkode: 03417...d66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå