Gå til innhold

Hva er det første man oppdager med en psykopat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan de reagerer når du ikke er enig eller de ikke får viljen sin. Det kan dreie seg om bagateller. 

Anonymkode: 54ee9...cee

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er over snittet bra og dere har forbløffende mye til felles.

Stor personlig interesse, mer enn vanlig.

Veldig tilgjengelig. Intens.

Anonymkode: 008c6...7db

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal man være oppmerksom på?

Anonymkode: eb61b...23e

Øyene. 

Anonymkode: 224ff...b6d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig konkurranseinstinkt

Behov for å være best

Kopierer andre hele tiden. F.eks stjeler andres ideer på jobb og framlegger det som sitt eget. 

Sjarmerende og hyggelig 

Behov for oppmerksomhet og stå i sentrum

Gir små stikk, sånn at du føler deg dårlig

Slu

Anonymkode: 527ed...a13

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Behov for å være best

Kopierer andre hele tiden. F.eks stjeler andres ideer på jobb og framlegger det som sitt eget. 

Sjarmerende og hyggelig 

Slu

Her forklarer du min eks i detalj. Han ble mobbet på skolen fordi han var bedre enn de andre barna i alt, mener han selv. 

Anonymkode: 9f10c...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Behov for å være best

Sjarmerende og hyggelig 

Slu

Har hatt kvinnelig sjef som er psykopat. Hun tålte ikke at andre fikk oppmerksomhet eller var god i jobben sin, så hun fjernet oss én etter én😪 

Anonymkode: 23dee...d2e

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har også overt og covert, høyt og lavtfungerende. Å skille narsissistisk personlighetsforstyrrelse(overt, covert og sårbar), og høytfungerende psykopati(dyssosial personlighetsforstyrrelse), er vanskelig da begge har mange av de samme personlighetstrekkene. De lavtfungerende ser du som oftest i/inn og ut av fengsel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god test, er å si nei til dem. Det liker ingen narsisister eller psykopater.

En annen test, er å være uenig med dem om noe dere snakker om.

Anonymkode: 363b9...1cb

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopater eier ikke skam og tar heller ingen hensyn med mindre de selv tjener på det. Lover og regler gjelder for andre, men ikke for dem. De gir faen!! Og som andre skriver her inne: En god test er å stille noen spørsmål (trenger ikke nødvendigvis være spesielt kritiske spørsmål) til det de sier. Om hxn snakker om den "gærne eksen som tok med seg alt etter skilsmissen" kan man jo spørre om eksen i utgangspunktet eide mer før de giftet seg og hadde særeie på dette? Det er jo et relevant spørsmål som en normal person vil avkrefte eller bekrefte, men en psykopat vil tolke dette som kritikk og mangel på støtte. Og kritiserer du en psykopat og ikke støtter ubetinget det hxn forteller er helvetet løs. Bare å krype til korset og beklage seg fort som faen om psykopaten hisser seg opp. Eller man kan løpe, fort som faen!!

Anonymkode: 7616f...ffd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- At ting ofte er overflatisk. Du kommer liksom ikke inn under huden på vedkommende.

- Sjarmerende og intens. Spør mye om deg.

- Mangel på empati og forståelse. Har du hatt en dårlig dag, trekker de på skuldrene og “å ja, så synd”

- Personen ønsker noe fra deg, alltid. Det er aldri snakk om å gjøre noe for andre, uten egen vinning. 

- Aggressiv oppførsel, passiv aggressiv oppførsel, lett irritabel hvis vedkommende ikke får viljen sin.

- Tar ikke ansvar for ting. 

- Lyver mye.

Anonymkode: 2e2f1...d46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva skal man være oppmerksom på?

Anonymkode: eb61b...23e

Psykopater er kameleoner. De blir som oftest ikke avslørt for de er smarte. Sosiopater er enklere og spotte. Men psykopaten er godt mulig du hadde likt kjempegodt fordi at de har ekstremt mye sjarm. 

Anonymkode: 2ad46...f33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk!!!!!!!!! Husker min eks leverte bachelor for sent (internettet klokka og fikk ikke levert). Jeg kritiserte han for å ikke ha levert en kladd eller levert underveis for å sikre at han fikk levert, istedetfor å vente til siste 10 minuttene. Generelt når han ble holdt ansvarlig for sine feil.

Da ble det månelyst

Anonymkode: fe603...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tåler ikke nei, ser kun sine egne behov, viser ikke anger eller evne til selvkritikk. Fort sint, klandrende, nedlatende og kontrollerende. I alle fall min erfaring med en kvinnelig psykopat.

Anonymkode: 6c66b...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

- At ting ofte er overflatisk. Du kommer liksom ikke inn under huden på vedkommende.

- Sjarmerende og intens. Spør mye om deg.

- Mangel på empati og forståelse. Har du hatt en dårlig dag, trekker de på skuldrene og “å ja, så synd”

- Personen ønsker noe fra deg, alltid. Det er aldri snakk om å gjøre noe for andre, uten egen vinning. 

- Aggressiv oppførsel, passiv aggressiv oppførsel, lett irritabel hvis vedkommende ikke får viljen sin.

- Tar ikke ansvar for ting. 

- Lyver mye.

Anonymkode: 2e2f1...d46

Det med å trekke på skuldrene og si åja så synd - der har du søsteren min. Uansett alvorlighetsgrad.

Pluss alt det andre som er nevnt her. Ondt intenst blikk og grenseløs frekkhet. Ingen skamfølelse eller selvransakelse. Tar MYE plass. Og kommer med smiskegaver.

Jeg fikk krydder av henne til jul torde ikke spise det. 

Mitt største helsegrep i livet var at jeg etter langt om lenge innså hva jeg hadde med å gjøre og kunne begynne å ta vare på meg selv.

Anonymkode: b2606...b51

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still mange konkrete spørsmål. Det vil ofte være historier med løse tråder i. Følg nøye med om historien blir endret!!

Min erfaring er at de ofte spiller offer i starten av vennskap/ forhold osv. Eks, rettsak, sjef. Det er alle andres feil enn deres. Dessverre er de gode til å lyve og er man forelsket er det vanskeligere å se hva som skjer. 
De med med grandiose trekk vil skryte veldig av seg selv i starten. De kan godt late som de er hjelpsomme i starten for å vinne tilitt. Ansvarsløshet vil røpe seg etter hvert. 

Anonymkode: b8000...7fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 17.39):

Her forklarer du min eks i detalj. Han ble mobbet på skolen fordi han var bedre enn de andre barna i alt, mener han selv. 

Anonymkode: 9f10c...cea

Godt du kom deg unna.
Jeg beskrev en tidligere kollega som jeg jobbet tett med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...