Gå til innhold

Verste angst symtpomer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordn mener du del for del?

Ikke alltid man har angst for noe. Men der er en reaksjon på overbelastning? Eller man trenher medisiin

Anonymkode: 894ac...675

At det kan gå i bølger. Noen ganger kan det være mer intenst enn andre. Jeg hadde noen veldig dype daler jeg måtte gjennom. De er heldigvis over nå...

Blir litt som når tåka letter, og man kan føle at man rett og slett ser litt klarere...

Kan være overbelastning og ja. For noen fungerer medisin. Jeg har valgt akupunktur. Føler det har en god effekt på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irak skrev (6 minutter siden):

At det kan gå i bølger. Noen ganger kan det være mer intenst enn andre. Jeg hadde noen veldig dype daler jeg måtte gjennom. De er heldigvis over nå...

Blir litt som når tåka letter, og man kan føle at man rett og slett ser litt klarere...

Kan være overbelastning og ja. For noen fungerer medisin. Jeg har valgt akupunktur. Føler det har en god effekt på meg. 

Har vurdert akupunktur:)

Men der er så krise for meg nå at jeg er helt innestengt i mln egen boble. Husker ike noe fra tiden før dette og aner ikke hvordan jeg er normal lenger😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest slitsomme symptomet er diare. Når kroppen slår seg så vrang, så blir det mye verre å håndtere enn angsten i seg selv. Mer skremmende er det når jeg går over på autopilot, og får uvirkelighetsfølelse. Da greier jeg ikke å reagere på ting, eller å si ifra om ting. Jeg har havnet i flere bisarre situasjoner pga dette.

Anonymkode: b6185...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste angst symptomer: 

• ekstraslag på hjertet, ekstrem svimmelhet, brystsmerter, brain zap, lynende hodepine, prikking og numment ansikt, rykninger, ekstreme smerter i venstre arm, skulderblad og nakke. Har sjekket alt med ultralyd, ekg, ekko, belastningstest, mr og ct av så og si alle organer. Ingen forklaring annet enn diagnosene ptsd, alvorlig depresjon og angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordn mener du del for del?

Ikke alltid man har angst for noe. Men der er en reaksjon på overbelastning? Eller man trenher medisiin

Overbelastningen kan være eksisterende angst/stress over tid som man aldri har tenkt over var angst, også smeller det over i sterk angst. 

Anonymkode: 87099...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pulsen øker ukontrollert, man begynner å svette og føler at man mister balansen og at man kan besvime/sovne hvert øyeblikk uten mulighet for å stoppe det.

Man setter seg ned og hele kroppen føler som et eneste stort, dunkende hjerte mens verden går i hundre rundt deg.

Anonymkode: 99c39...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har symmtomer 24/7 jeg

Hva har du prøvd for å lindre angsten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har vurdert akupunktur:)

Men der er så krise for meg nå at jeg er helt innestengt i mln egen boble. Husker ike noe fra tiden før dette og aner ikke hvordan jeg er normal lenger😔

Huff da. Dette virker vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har du prøvd for å lindre angsten? 

Det meste🥹 må prøve flere meds tror jg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det meste🥹 må prøve flere meds tror jg

"Det meste" er veldig vagt. Du klarer vel å gi noe konkret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Det meste" er veldig vagt. Du klarer vel å gi noe konkret? 

Terapi, aktivitet, hvile, pust, meditasjon, innleggelse, medisin… men ikke mye medisin, så dags for en ny runde med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Terapi, aktivitet, hvile, pust, meditasjon, innleggelse, medisin… men ikke mye medisin, så dags for en ny runde med det

Antidepressiva kan ta tid å finne ut av, både i forhold til hvilken type og dose. Også må man ofte gjennom en prosess med ubehag og bivirkninger før det virker. Man må gi medisiner litt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Anti-depressiva har hjulpet meg mye. Den tar de verste toppene slik at jeg klarer å jobbe med angsten :) . 

Anonymkode: 923d7...435

Hva skjer den dagen du slutter på medisinen da? Hvordan lære deg å takle egne følelser?

Har aldri tatt noe form for medisin, selv så ille det sto på til tider. Rett og slett for å takle utfordringene selv. 

Anonymkode: 8b6b3...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Puster masse hver dag. Likevel eksploderer hjernen 24/7

Håndarbeid. Når du føler det begynner så sett seg til med håndarbeid. For å få til f.eks strikking så må du fokusere og telle. Det hjalp meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det mest slitsomme symptomet er diare. Når kroppen slår seg så vrang, så blir det mye verre å håndtere enn angsten i seg selv. Mer skremmende er det når jeg går over på autopilot, og får uvirkelighetsfølelse. Da greier jeg ikke å reagere på ting, eller å si ifra om ting. Jeg har havnet i flere bisarre situasjoner pga dette.

Anonymkode: b6185...001

Når du får uvirkelighetsfølelse - sett deg eller legg deg og kjenn på en og en del av kroppen din. Der en beinet mitt, der er foten min, der er magen min. Klem litt om du trenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når du får uvirkelighetsfølelse - sett deg eller legg deg og kjenn på en og en del av kroppen din. Der en beinet mitt, der er foten min, der er magen min. Klem litt om du trenger. 

Veldig godt råd. Man må jobbe med tilstedeværelsen, hele tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva skjer den dagen du slutter på medisinen da? Hvordan lære deg å takle egne følelser?

Har aldri tatt noe form for medisin, selv så ille det sto på til tider. Rett og slett for å takle utfordringene selv. 

Det handler nok ofte om det å bli såpass frisk at man kan greie noe mer enn å bare lide. Få en normal døgnrytme, greie å spise måltider, dusje og gå ut døra. Så kan man etter hvert begynne å jobbe med hodet, dersom det er noe underliggende som må ryddes opp i.

Noen slutter aldri på antidepressiva og det er også helt ok.

Anonymkode: a3168...c27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått rundt det siste året og periodevis kastet opp alt jeg spiser, disossiert og vært skikkelig syk i 1-2 uker av gangen, jeg husker ingenting fra disse episodene. Jeg blir sengeliggende. Og jeg trodde at jeg var fysisk syk; jeg har fått kraftig angst og nå gir endelig symptomene mening. Jeg vet hva det kommer av, en opplevelse der jeg var nær døden, men jeg trodde helt ærlig at jeg håndterte det greit. Angst er altså ikke noe valg jeg har tatt, jeg har ikke skjønt at jeg har det engang, og det tror jeg gjelder mange.

Jeg går nå til behandling og skal gjennom terapi, jeg ønsker å unngå medisin, men sliter med å sove så periodevis må jeg bare. Jeg kjenner meg veldig igjen hos dere som har svart i tråden om at disossiasjon og det som går i det sorte hullet er det verste. Det er som at lyset er på, men det er virkelig ingen hjemme. Jeg blir veldig emosjonell og lett paranoid når dette skjer, men husker bare omrisset etterpå. Hjernen skrur seg liksom av. Håper det løser seg og at det er gode veier ut for alle som har det slik ❤️

Anonymkode: 71b4c...ec1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...