Gå til innhold

Spørsmål om voldsoffererstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt om voldsoffererstatning for incest, men det ble avslått på grunn av mangel på bevis. De skrev likevel i avslaget at det var sannsynlig at jeg hadde blitt utsatt for vold (noe jeg ble,) kan jeg søke på nytt, men for at jeg var utsatt for vold?

Anonymkode: 64658...85e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil jo ha deg i registrene sine at du har søkt på et annet grunnlag før, så spørs om du vil vinne frem på det

Anonymkode: e13e6...111

Skrevet

Du kan ringe dem og spørre. Vil tro at grunnlaget for hvorfor man søker er viktig, da det har alt å si for hva slags bevis man trenger. Har du bevis på vold i nære relasjoner må det nok søkes særskilt på bakgrunn av det, da det er en annen kriminell handling.

Det er vel uansett ikke straffbart å søke flere ganger, man får vel bare nytt avslag.

Anonymkode: 3d4f9...11b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har søkt om voldsoffererstatning for incest, men det ble avslått på grunn av mangel på bevis. De skrev likevel i avslaget at det var sannsynlig at jeg hadde blitt utsatt for vold (noe jeg ble,) kan jeg søke på nytt, men for at jeg var utsatt for vold?

Du må klage på avslaget og skaffe deg sakkyndig erklæringer, dokumentasjon på det som er mulig å dokumentere fra journaler ol. 

Anonymkode: 73b34...870

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må klage på avslaget og skaffe deg sakkyndig erklæringer, dokumentasjon på det som er mulig å dokumentere fra journaler ol. 

Ring og og snakk med en advokat som er dyktig på volsdofferersatning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring og og snakk med en advokat som er dyktig på volsdofferersatning. 

Gjort, og advokaten mente det ikke var noe å klage på.. de fant det bare sannsynlig at det hadde vært vold i bildet, men ikke incest. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...