AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:18 #1 Del Skrevet tirsdag kl 13:18 Ok, folkens – eg trenge råd her! Eg skal hjem til jul, og mamma meiner SÅ klart at eg burde ta toget "for miljøet". Men fly er jo såå mye raskere, og ærlig talt – bussen? Mamma skjønner visst ikke hvor lenge jeg må sitte der..🥴 Ka gjør dere når dere skal langt hjem? Er det liksom pris, tid, eller miljø som bestemmer? Føler eg får dårlig samvittighet uansett valg... hjelp?! 😅 (sette pris på rakst svar fra noen, må bestille bilett før det blir for dyrt eller utsolgt!) Anonymkode: a79fb...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:37 #2 Del Skrevet tirsdag kl 14:37 Ta tog du. Anonymkode: acf54...2cc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:40 #3 Del Skrevet tirsdag kl 14:40 Dette bestemmer du vel selv? Anonymkode: e2da3...699 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet tirsdag kl 14:42 #4 Del Skrevet tirsdag kl 14:42 Kommer veldig an på hvor du er og hvor mamma bor da... Bor du i Bergen og mamma i Alta blir du fort pensjonist før du er hjemme om toget er foretrukket transportmiddel. På lik linje ville jeg tatt bussen fra Oslo til Kristiansand, selv om det går både tog og fly. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet tirsdag kl 14:42 #5 Del Skrevet tirsdag kl 14:42 Hvor lang tid tar det fra dør til dør, med tog vs fly? Fly krever ventetid, transport til og fra flyplasser osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:43 #6 Del Skrevet tirsdag kl 14:43 Hvorfor diskuterer dere dette? Din reise, din lommebok, din avgjørelse.. Anonymkode: 81b33...e78 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:45 #7 Del Skrevet tirsdag kl 14:45 Jeg tar fly. Den eneste andre reelle muligheten jeg har for å krysse atlanterhavet er båt, og det er verken økonomisk eller miljømessig bærekraftig. Skulle gjerne tatt tog fra USA til Europa om jeg kunne, men det skjer neppe i min levetid. Anonymkode: 25d7f...902 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:46 #8 Del Skrevet tirsdag kl 14:46 Vi aner jo ikke hvor du skal reise (annet enn at du vel skal til Vestlandet ut fra språket) og hvor praktiske og dyre de ulike alternativene er. På ålreit korte strekninger kan tog være ganske behagelig, siden man gjerne kommer sentrum til sentrum, men skal mye til for at jeg hadde droppet fly om jeg sparte 3-4-5-6 timer på det inkl. flyplass. Anonymkode: ad0a8...b89 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bekkabekka Skrevet tirsdag kl 14:46 #9 Del Skrevet tirsdag kl 14:46 newman01 skrev (1 minutt siden): Kommer veldig an på hvor du er og hvor mamma bor da... Bor du i Bergen og mamma i Alta blir du fort pensjonist før du er hjemme om toget er foretrukket transportmiddel. På lik linje ville jeg tatt bussen fra Oslo til Kristiansand, selv om det går både tog og fly. Takk for svar!! Strekningen er Oslo-Bergen. 😇 Men hvorfor buss??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:35 #10 Del Skrevet tirsdag kl 21:35 Ikke finn på å ta buss til Bergen, tidkrevende og ukomfortabelt. Er vel som regel ikke så billig heller. Med alle togstans ville jeg definitivt gått for fly. Anonymkode: 4ae61...4fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:39 #11 Del Skrevet tirsdag kl 21:39 Tog før jul Oslo-Bergen synes jeg høres koselig ut. Anonymkode: 3d2f8...cce 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:43 #12 Del Skrevet tirsdag kl 21:43 Hadde tatt fly, for de går uansett om du bestiller billetten eller ikke. Norge er er såpass geografisk utfordrende land å ta seg frem i, på et generelt grunnlag, at vi er helt avhengige av flytrafikken. Anonymkode: ca3c6...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:58 #13 Del Skrevet tirsdag kl 21:58 Ta tog. Flytoget. Deretter fly. Anonymkode: edcc2...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Del Skrevet 19 timer siden Høres ut som at du vil ta flyet, og da gjør du det. Anonymkode: 0c141...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tog før jul Oslo-Bergen synes jeg høres koselig ut. Anonymkode: 3d2f8...cce Det er kjempekoselig. Helt til toget får et uventet teknisk problem på Ustaoset hvor strømmen går og alle toaletter holdes stengt i åtte timer, mens dørene selvsagt også er låst, ingen informasjon gis over høyttaler og det er tretten minusgrader utenfor. Anonymkode: f41b9...e0b 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Del Skrevet 19 timer siden Og det over er skrevet av en som har reist den strekningen med tog over tretti ganger. Anonymkode: f41b9...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Del Skrevet 19 timer siden Hadde tatt fly jeg og bestemt dette selv. Anonymkode: 8ff03...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden Gjør det som er mest behagelig for deg, og tenker det er fly. Miljøet er det siste jeg tenker på. Anonymkode: 2f872...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden Flyet går uansett om du sitter på eller ei, så miljø og miljø... Anonymkode: 23e8a...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden Bekkabekka skrev (17 timer siden): Takk for svar!! Strekningen er Oslo-Bergen. 😇 Men hvorfor buss??? Oslo-Kristiansand er ikke spesielt langt. Så kjøretid fra Oslo til Gardermoen er fort 45 minutter, så skal man vente på Gardermoen 45 minutter. Så skal man taxe, opp i lufta, ned igjen, lande, taxe, gjennom terminal og hente koffert. Plutselig har det gått tre og en halv time og man har ikke engang kommet seg til sentrum. Buss er tilnærmet rett frem på motorveien, fra bussterminal til bussterminal. Kostnaden er stort sett levelig, og man kan sette seg ned å jobbe, se serier eller lytte til podkaster hele veien. Med fly er alt stykket opp i 40-minuttersintervaller. Tog er det BaneNor som står for. Så om det er ønskelig å rekke frem til planlagt tid uten å irritere på seg et hjerteinfarkt og sprekke av sinne styrer man unna alt BaneNor har tatt i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå