Gå til innhold

Når kollektivtrafikken gjør at jeg kan miste flere timers arbeid i uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå to dager på rad har det vært togstans i oslo. Jeg måtte finne en alternativ reisevei og deretter kom ikke bussen jeg skulle ta videre fra neste stopp. Regner med å ha mista ca 45 min i effektiv arbeidstid bare i dag. Jeg har det fleksibelt på jobb og kan jobbe når jeg vil, men det er jo veldig irrterende når dette skjer flere ganger i uka. Å måtte ta igjen jobb på kvelden fordi jeg bruker 2 timer på å komme meg til jobb, istedenfor 1 t og 15 min. Jeg er alene med en 2åring og har veldig sjelden 45 minutter til overs på kvelden. Jeg kan godt jobbe litt på toget, men ikke når jeg må stå og vente 15 min på en buss som ikke kommer osv. 

Hvordan løser dere andre dette?

Anonymkode: 547d0...6e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del løste det seg med hjemmekontor. Men er jo ikke alle som kan ha det, dessverre. Før hjemmekontortiden mistet jeg en del timer i mnd på kollektiven som jeg måtte jobbe inn. Men ikke alle har flexitid heller, så jeg antar man bare må beregne veldig god  tid om man er helt avhengig av å møte til oppsatt tid for å åpne en butikk, bistå ved en operasjon eller hva det måtte være. 

Kjenner en som bor i en av pendlerbyene utenfor Oslo, det skal normalt ta litt over en time inn. Men han jobber på sykehus og må beregne minst to timer som forsikring mot signalfeil og buss for tog. Så det er en kattepine for de som ikke har råd til å bo i Oslo, men som jobber der.

Anonymkode: ad514...9eb

Skrevet

Jeg har løst det ved at jeg ikke søker på jobber som gjør at jeg blir avhengig av tog.

Orker ikke den uvissheten som VY gir.

Anonymkode: 13238...614

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Disse to dagene har jeg beregnet veldig god tid fordi jeg allerede søndag var klar over at det ville være kaos. Til vanlig tar jeg toget så jeg har mulighet for at et tog kan være innstilt eller veldig forsinket så jeg fortsatt rekker jobb ved å ta et senere tog. Jeg syns sjelden toget er et stort problem. Ikke uvanlig at det er 5-10 min forsinket, men uvanlig at ingen tog går. 

Anonymkode: 14d44...02a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ved varslede snefall og eller problemer med f.eks toget som det var nå, drar jeg gjerne 1 time før jeg pleier (evt mer, ser det an). 

Anonymkode: a965e...1a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan sende en klage til VY og få halvparten av billettprisen refundert. Det vil typisk være 1/60 del av prisen på månedskortet 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...