AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #21 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det spiller egentlig ingen rolle om det er IBS eller IBD, poenget er det samme. Når du har IBS-d, og går på do så mye som du gjør, så mister du faktisk elektrolytter over tid - magnesium inkludert. Du forstår jo ikke hva jeg sier? Altså, du kan ikke basere godt opptak på blodprøver, så hvordan vet du da at opptaket er godt? Anonymkode: 48398...3c5 Jeg har helt fine elektrolytter, så det er interessant at du kan mene det motsatte av legen 😅 Det er tydelig at du ikke forstår hva jeg sier. Anonymkode: 850b6...ae4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1806931-oxytarm/page/2/#findComment-35196637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #22 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Symptomer. Jeg påstår ingenting, dette er informasjon jeg har fått fra helsevesenet. Magnesiummangel kan påvises med blodprøver, men kan være vanskelig fordi det meste av kroppens magnesium befinner seg inni kroppens celler og ikke i blodet. Så magnesiuminnholdet i blodet reflekterer ikke alltid det faktiske magnesiuminnholdet i resten av kroppen. Jeg lærte dette "the hard way". Hadde enormt med symptomer relatert til magnesiummangel i flere år, men prøver var alltid ok, så derfor tok jeg heller ikke tilskudd. Helt til jeg endelig kom til helsepersonell som forklarte meg det over. Når du har kronisk diare, så er det gitt at man trenger påfyll av elektrolytter fordi du taper både væske og dermed også elektrolytter. Ikke bare magnesium, men også kalium og natrium. Du kan selvfølgelig la være å ta det, men over tid vil du sikkert få symptomer på at du trenger det. Ubalanse kan gi alt fra kramper til dårlig almenntilstand til smerter, mer fordøyelsesbesvær, og utmattelse. Det er dessverre ikke gitt at man får denne info av leger, men det er heldigvis noen som formidler det. Anonymkode: 48398...3c5 Jeg har hatt kronisk diaré i 15 år. Du tror ikke kanskje at jeg hadde vært ganske syk eller død innen nå hvis det er riktig det du hevder så hardnakket? 🤣 Elektrolyttene mine er helt fine, og det sier både almennlege og spesialist, så du trenger ikke bekymre deg Anonymkode: 850b6...ae4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1806931-oxytarm/page/2/#findComment-35196653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #23 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Symptomer. Jeg påstår ingenting, dette er informasjon jeg har fått fra helsevesenet. Magnesiummangel kan påvises med blodprøver, men kan være vanskelig fordi det meste av kroppens magnesium befinner seg inni kroppens celler og ikke i blodet. Så magnesiuminnholdet i blodet reflekterer ikke alltid det faktiske magnesiuminnholdet i resten av kroppen. Jeg lærte dette "the hard way". Hadde enormt med symptomer relatert til magnesiummangel i flere år, men prøver var alltid ok, så derfor tok jeg heller ikke tilskudd. Helt til jeg endelig kom til helsepersonell som forklarte meg det over. Når du har kronisk diare, så er det gitt at man trenger påfyll av elektrolytter fordi du taper både væske og dermed også elektrolytter. Ikke bare magnesium, men også kalium og natrium. Du kan selvfølgelig la være å ta det, men over tid vil du sikkert få symptomer på at du trenger det. Ubalanse kan gi alt fra kramper til dårlig almenntilstand til smerter, mer fordøyelsesbesvær, og utmattelse. Det er dessverre ikke gitt at man får denne info av leger, men det er heldigvis noen som formidler det. Anonymkode: 48398...3c5 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har helt fine elektrolytter, så det er interessant at du kan mene det motsatte av legen 😅 Det er tydelig at du ikke forstår hva jeg sier. Anonymkode: 850b6...ae4 Jo, jeg forstår at du sier at blodprøvene dine er fine. Men når du ikke forstod noe av dette jeg skrev over, så er det ikke noe vits i å forklare igjen. Håper du får deg en bedre lege Anonymkode: 48398...3c5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1806931-oxytarm/page/2/#findComment-35196699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #24 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har hatt kronisk diaré i 15 år. Du tror ikke kanskje at jeg hadde vært ganske syk eller død innen nå hvis det er riktig det du hevder så hardnakket? 🤣 Elektrolyttene mine er helt fine, og det sier både almennlege og spesialist, så du trenger ikke bekymre deg Anonymkode: 850b6...ae4 Nei det tror jeg ikke. Man trenger ikke bli verken alvorlig syk eller død for å ha elektrolyttubalanse, så fremt den ikke er for stor. Men man kan få en del problemer, inkl mer ubalanser i fordøyelse. Er overhodet ikke bekymret, og jeg orker ikke forklare deg på nytt hvorfor blodprøver ikke nødvendigvis gir et reellt bilde på opptak av magnesium. Det er ikke sikkert du har fått problemer eller vil få problemer, jeg prøver bare forklare at blodprøver ikke er ensbetydende med "godt opptak". Gidder ikke forklare dette igjen, god kveld Anonymkode: 48398...3c5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1806931-oxytarm/page/2/#findComment-35196731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #25 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo, jeg forstår at du sier at blodprøvene dine er fine. Men når du ikke forstod noe av dette jeg skrev over, så er det ikke noe vits i å forklare igjen. Håper du får deg en bedre lege Anonymkode: 48398...3c5 Kjære vene.. Det er ikke sånn at man har elektrolyttforstyrrelser uten at dette synes på blodprøver selv om du hevder dette. Du må gjerne snakke med legen din om dette, for det er tydelig noe du har misforstått. Har man for lav natrium og kalium, synes det på blodprøver. Det er helt riktig at det er andre nivåer intracellulært enn ekstracellulært, men dette gjør ikke at man ikke kan måle elektrolyttene i blodet ditt Anonymkode: 850b6...ae4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1806931-oxytarm/page/2/#findComment-35196733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #26 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det tror jeg ikke. Man trenger ikke bli verken alvorlig syk eller død for å ha elektrolyttubalanse, så fremt den ikke er for stor. Men man kan få en del problemer, inkl mer ubalanser i fordøyelse. Er overhodet ikke bekymret, og jeg orker ikke forklare deg på nytt hvorfor blodprøver ikke nødvendigvis gir et reellt bilde på opptak av magnesium. Det er ikke sikkert du har fått problemer eller vil få problemer, jeg prøver bare forklare at blodprøver ikke er ensbetydende med "godt opptak". Gidder ikke forklare dette igjen, god kveld Anonymkode: 48398...3c5 Nå er det du som hardnakket hevder at jeg har elektrolyttforstyrrelser fordi jeg har kronisk diaré og at du har mer kompetanse på dette enn min egen lege og alle spesialister jeg har vært hos siden jeg var barn Anonymkode: 850b6...ae4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1806931-oxytarm/page/2/#findComment-35196745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #27 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjære vene.. Det er ikke sånn at man har elektrolyttforstyrrelser uten at dette synes på blodprøver selv om du hevder dette. Du må gjerne snakke med legen din om dette, for det er tydelig noe du har misforstått. Har man for lav natrium og kalium, synes det på blodprøver. Det er helt riktig at det er andre nivåer intracellulært enn ekstracellulært, men dette gjør ikke at man ikke kan måle elektrolyttene i blodet ditt Anonymkode: 850b6...ae4 Jeg har aldri sagt dette! Jeg sier at man kan ha symptomer og ha mangel selv om blodprøvene er fine. Har du ikke et eneste symptom, så er det jo greit! Nei jeg trenger ikke snakke mer med legen min om dette, det er ingenting jeg har misforstått. Jeg har IBS selv og vært gjennom min del leger og spesialister. Anonymkode: 48398...3c5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1806931-oxytarm/page/2/#findComment-35196760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #28 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er det du som hardnakket hevder at jeg har elektrolyttforstyrrelser fordi jeg har kronisk diaré og at du har mer kompetanse på dette enn min egen lege og alle spesialister jeg har vært hos siden jeg var barn Anonymkode: 850b6...ae4 Etter 17 år med tarmproblematikk så er jeg nok ikke uten kunnskap. Igjen, det er helt håpløst å diskutere, og lite vits i fortsette. Lykke til Anonymkode: 48398...3c5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1806931-oxytarm/page/2/#findComment-35196780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå