Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Trolltunge skrev (19 timer siden):

Det viser forskning at kvinner er. Menn og kvinner er begge opptatt av utseendet, men menn vekter den faktoren noe høyere enn kvinner. 

Forøvrig vekter begge kjønn de samme faktorer såpass likt at kurvene "danser" etter hverandre. Vi er ikke så ulike angående hva vi vektlegger, egentlig. 

Dette stemmer. Men mer slående er at kvinner er mer selektive enn menn. Og de velger å selektere på (i tillegg til utseende) på ting som lønn som betyr langt mindre for menn

Anonymkode: 29ba7...27a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (1 time siden):

Unge kvinner leter etter mannen å stifte familie med.

For Guds skyld, slutt å generaliser. Langt ifra alle unge kvinner gjør det. Du kommer alltid inn her og skal være talspersonen for alle kvinner og jeg er så lei av det.

Anonymkode: 470cc...ebf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For Guds skyld, slutt å generaliser. Langt ifra alle unge kvinner gjør det. Du kommer alltid inn her og skal være talspersonen for alle kvinner og jeg er så lei av det.

I dette tilfellet er jeg ganske enig.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er langt mer kravstore. Halvparten av kvinner som har ons nekter å ha det med mindre mannen er modell pen. Og da kommer de til å si "men ons er ikke viktig for oss!" Og da svarer jeg: "Men det er for ensomme menn for i svingende!" Snakk om å spytte på folk når de er nede når de sier slikt  Priveligerte og kravstore.

Du blir ikke mindre ensom av å ha tilfeldig, dårlig sex. Når skal menn forstå det, at familiebånd og vennskap kurerer ensomhet, ikke tilfeldig sex en gang i året?

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du blir ikke mindre ensom av å ha tilfeldig, dårlig sex. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

Selvfølgelig blir du mindre ensom, du blir også litt kjent med nye folk. Det er null logikk i det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.52):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Fordi det fødes for få barn i Norge og de som får barn, får det "for sent". 

Med denne trenden vil vi sitte med en enorm befolkning av pensjonister og ingen i arbeidsalder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er langt mer kravstore. Halvparten av kvinner som har ons nekter å ha det med mindre mannen er modell pen. Og da kommer de til å si "men ons er ikke viktig for oss!" Og da svarer jeg: "Men det er for ensomme menn for i svingende!" Snakk om å spytte på folk når de er nede når de sier slikt  Priveligerte og kravstore.

Det er en fantasi dumme mannfolk lager seg. Man kurerer ikke ensomhet med å ha tilfeldig sex, men ved å satse på gode venner, nære familiebånd og et godt sosialt liv. Ensomhet kureres ikke av å putte pikken din i en fitte for en kveld.. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig blir du mindre ensom, du blir også litt kjent med nye folk. Det er null logikk i det du sier.

Du kan ikke bli kjent med folk uten å putte pikken din i dem?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en fantasi dumme mannfolk lager seg. Man kurerer ikke ensomhet med å ha tilfeldig sex, men ved å satse på gode venner, nære familiebånd og et godt sosialt liv. Ensomhet kureres ikke av å putte pikken din i en fitte for en kveld.. 

Det er også noe som heter sexdrift, vet ikke om du kjenner til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke bli kjent med folk uten å putte pikken din i dem?

Man snakker jo med hverandre også, gjør man ikke det da? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mens du som mann altså skal være talsperson for kvinner. Kjempelogisk! 🙄

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

ONS med en helt tilfeldig gjør deg ikke mindre alene. 

Majoriteten av single menn og kvinner er ikke på jakt etter ONS. 

Hos kvinnelige single i USA er det mindre enn en av 6 som er interessert i ONS. 

Ser vi på hvem folk har uforpliktende sex (ONS?) med, så er det for dem fleste noen dem har en type relasjon til. En kompis til en kompis, enn kollega, enn eks, og så videre. Er kun en mindre minoritet som regelmessig har sex med helt fremmede. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For Guds skyld, slutt å generaliser. Langt ifra alle unge kvinner gjør det. 

Det stemmer, det er et økende antall unge kvinner som også velger å være single og evt.også få barn alene.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

ONS med en helt tilfeldig gjør deg ikke mindre alene. 

Jo, fordi du er sammen med en annen person, kontra å ikke være sammen med en annen person, ergo "mindre alene". 1+1= 2 forresten.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, fordi du er sammen med en annen person, kontra å ikke være sammen med en annen person, ergo "mindre alene". 1+1= 2 forresten.

I tillegg til seksuelle behov får mannen intimitet og bekreftelse. Dette tar dere for gitt, siden dere er bortskjemte og priviligerte, men dere kan banne på at jeg ikke tar det for gitt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I tillegg til seksuelle behov får mannen intimitet og bekreftelse. Dette tar dere for gitt, siden dere er bortskjemte og priviligerte, men dere kan banne på at jeg ikke tar det for gitt.

Men ville ikke "utbyttet" bli bedre i et fast forhold? Eller handler det om at man ønsker (fysisk) intimitet, sex og bekreftelse uten forpliktelser? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Roci skrev (5 timer siden):

Det stemmer, det er et økende antall unge kvinner som også velger å være single og evt.også få barn alene.

Stemmer det, men dette er i stor grad unge kvinner som har mistet tro på og tiltro til menn på grunn av hvordan menn nå markedsfører seg selv i ord og handlinger. Dette er økende ja, og et fenomen som gjør meg dypt bekymret. Likevel kan jeg jo ikke annet enn å si at jeg også har forståelse for at dette nå utvikler seg. Måten menn nå presenteres på nettet er på ingen måte positiv, og ikke kan de,skylde på kvinner heller, for det er hvordan menn presenterer menn på nettet som er en særdeles negativ markedsføring av menn. Når kvinner i tillegg opplever menn i rl som ugreie og useriøse også blir det en forsterket opplevelse av at menn er det ikke verdt å ha i livet. 

Da jeg var ung opplevde vi også at menn var ugrei og useriøse, men siden presentasjonen av menn generelt ellers var at menn var gode, seriøse, arbeidsomme, beskyttere av sin familie, med mer, så anså vi de negative opplevelser som umodne unntak, og lette videre etter en bra mann.

Det kvinner klager på angående noen menn et det lett å tenke at "slik mann skal ikke jeg ha/slikt skjer det ikke at jeg finner meg i", men det MENN markedsfører menn med kan man ikke beskytte seg mot, for det er løgn og lurer. Tar til takke med, men elsker ikke selv om det påstås til kvinnen er på kroken. Tenner ikke på sin kvinne etter kort tid, lyver og lurer, mens de kun tenner på yngre og perfekte kvinner. Har egentlig ingen respekt for kvinner. Kvinner maser og er urimelige. +++ 

Ja for det er jo så viktig og vesentlig at kvinner skal forstå menns sanne natur og seksualitet at dette måååå bare menn kverne på. Igjen og igjen! Ignorerer fullstendig at kvinner så ofte har negative erfaringer med "menns natur og seksualitet " at det er de gode menn og det gode i menn som burde fortelles om og forsvares, for kvinner er kun mennesker. Det kan bli for mye negativt og for skummelt når alt man ser, hører og opplever angående menn er negativt. 

Slik menn nå markedsføres AV MENN er det lett å forstå at mange kvinner konkluderer med at livet trolig er bedre uten. Det er et mannsskapt problem. Ondskapsfulle og lite rasjonelle menn øser ut, mens gode menn tier. Da sprer dette seg ja. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Man blir ikke mindre ensom generelt av å ha en ons som er over på kort tid. Det lever man ikke lenge på. Ons på lørdag og på søndag er man nøyaktig like ensom.

Å finne en ny ons hver gang man føler på ensomhet er urealistisk selv for de mest populære menn. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Man blir ikke mindre ensom generelt av å ha en ons som er over på kort tid. Det lever man ikke lenge på. Ons på lørdag og på søndag er man nøyaktig like ensom.

Å finne en ny ons hver gang man føler på ensomhet er urealistisk selv for de mest populære menn. 

Du har aldri hatt ons sier du, så vær så snill. Jeg er i en helt annen livssituasjon enn du er, jeg er mann og har en helt annen personlighet, så "rådene" dine faller flatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du har aldri hatt ons sier du, så vær så snill. Jeg er i en helt annen livssituasjon enn du er, jeg er mann og har en helt annen personlighet, så "rådene" dine faller flatt. 

Jeg gir ikke råd. Jeg forklarer hvorfor du ikke kan forvente at verden skal snurre rundt dine ønsker og behov. Du må klare å navigere deg i en verden der dine behov ikke er mer vesentlige enn andres behov. Virker som en del unge menn har problemer med dette. Umodent er det, og narsissistisk. 

Lett å forstå at man har behov. Alle har det. Derfra og ut skiller det stort mellom smålige og selvopptatte menn og MENN. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...