Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Disse mennene er så flotte at det var øyeblikkelig "yes!" ved første øyekast. Han andre gikk seg gradvis til etter en stund, men han var ikke attraktiv i begynnelsen. Selvfølgelig vil menn flest ønske å være i den første kategorien.

Anonymkode: 470cc...ebf

Personlig vil jeg heller være den som går fra «hmmm?» til YES-YES-YES enn en yes! for flest mulig (som uunngåelig blir til «meh» de fleste av gangene siden man ikke passer med alle.)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flintis skrev (1 time siden):

Så da har dagens samfunn avdekket endel ressurssvake menn som ellers ville fått parret seg, eller er samfunnet lagt opp til at de ikke får brukt eller utviklet sine ressurser?

(Jeg tror forøvrig ikke denne pratinga handler veldig mye om intelligens).

Ja. Overlevelse for de mest tilpasningsdyktige. For det er nok begge deler. Jeg mener vi burde klare å utvikle et skolesystem som også ivaretar dem med andre potensielle egenskaper enn det skolen nå ivaretar utvikling av. Mange har potensiale som nå ikke ivaretars godt nok tidlig nok nå, og blir "tapere" innen de får sjansen til å velge retning i større grad, på vgs. Vi vil trenge mennesker med ulike egenskaper også i fremtiden. Vi forkaster nok mange gode potensielle egenskaper ved å ha et system som presser ungene inn i en og samme form.

Begge deler vil jeg si. Både avdekkes og skapes.  Kvinner ble i generasjoner fratatt rettigheter til å velge hvem de skulle få barn med, og følgelig ble jo en del trekk kvinner ikke tiltrekkes av avlet på. Samtidig mener jeg oppriktig at de fleste mennesker har egenskaper som kan utvikles til å bli veldig gode, men ikke alle har egenskaper som passer inn i en A4 form. Noen har praktiske egenskaper, fra læring til evner. Noen kunstneriske potensialer. Noen har fantasi til å skape nytt som ikke finnes nå. Noen har utpreget sosiale og/eller emosjonelle egenskaper. Vi trenger et skolesystem som ivaretar slikt bredere, for vi mennesker er ikke etter en form, og ingen form kan passe alle. Når vi prøver på det vil det bli tapere som ikke får utvikle sine potensielle ressurser, og som feiler i det som er feil for dem. Selvfølgelig! 

Mange av dem som blir tapere i vårt system kunne blitt enere på felt de ikke fikk utviklet seg angående. 

Nei den pratinga handler så absolutt ikke mye om intelligens veldig ofte. Du har rett i det. Så liker nå engang vi mennesker å smile, le trives og hygge oss også. Kvinner er absolutt ikke noe unntak fra det. 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (1 minutt siden):

Personlig vil jeg heller være den som går fra «hmmm?» til YES-YES-YES enn en yes! for flest mulig (som uunngåelig blir til «meh» de fleste av gangene siden man ikke passer med alle.)

Ayaaaay, the yes-yes-yes man! ❤

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er mer enn å bli ansett som adekvat for noen minutter. Damene vil ha mer enn noen minutter med slike menn. De vil prate med dem, ta på dem, bli kjent med dem osv.

Nei, svært sjelden så sant man ikke selv bærer preg av fortiden..

Det er bare sånn det er. 

Og nå snakker du rundt deg selv igjen.

Du sier at det er en kategori som umiddelbart blir valgt grunnet utseendet og noen tapere som ender opp som livspartnere. Så sier du at disse i kategori èn også er de som blir valgt videre..? 

Nei, de blir ikke det. 

I så fall er det grunnet kjemi, men de færreste obs ender i kjærlighet...

Anonymkode: 49137...28f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 14.03):

Enslige menn kommer svært dårlig ut på alle helsestatistikker. De har mer sykdommer, mer usunn livsstil, går sjeldnere til legen, er mer ensomme, tar oftere selvmord og dør tidligere av andre årsaker. Enslige kvinner lever sunt, tar gode helsevalg, lager seg nettverk av venner og lever like lenge som jevnaldrende i parforhold.

Løsningen kunne ha vært å oppfordre menn til å leve sunt og godt også uten livsledsager. Men akkurat nå er faktisk enslige menn svært kostbart for samfunnet.

Anonymkode: 27a90...845

Enslige kvinner lever sunt? Er du komiker? Jeg har alltid kjent mange damer,og pult når jeg ville,men møtte for mange nymfomane og da ble det en plikt og ikke gøy mer.

Kjenner 5 såkalte evig single som ingen menn vil ha.2 av di røyker og di 3 andre har fedme med stor F så at single damer er sunne er en stor overdrivelse.

For det andre er det menn som bygger husene og veiene og alt vann og strømnett.Uten menn vil vi ende i middelalderen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi før var det mer nytt, jeg var mye yngre og usikker og mye mer påvirket av hvem andre syntes var pene, selv om jeg ikke skjønte det. Da var det også viktigere for meg at disse "pene folka" syntes at jeg var pen. Osv.

Jeg skjønner det ikke. Menn slutter ikke å hige etter damene de higet etter før,  mens damer liksom gjennomgår denne "transformasjonen" i sine preferanser. Det er vanskelig å tro at damer slipper helt taket på sine tidligere preferanser. Ofte gjør de ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner det ikke. Menn slutter ikke å hige etter damene de higet etter før,  mens damer liksom gjennomgår denne "transformasjonen" i sine preferanser. Det er vanskelig å tro at damer slipper helt taket på sine tidligere preferanser. Ofte gjør de ikke det.

Nei. Det er vanlig at også menn forandrer seg her. Det handler ikke om at man ikke kan se at den typen som var pene før, er pene nå, men at det ikke er av like stor betydning eller mye mindre interessant.

Dette har også til en viss grad å gjøre med bygd/by eller sted, fordi normene for hva som er pent ofte varierer. Vi påvirkes også av disse normene når det gjelder "smak". Forenklet sagt kan jeg være "penere" enn ei annen i et miljø og omvendt. Jeg slår dollene noen steder, andre steder slår dollene meg.

Jeg hadde mest sannsynlig sett rett forbi en chad på byen. Han har sjeldent særtrekk. Andre damer elsker ham fortsatt. Derfor bør du finne ut av hvem du selv er og hva du liker, og sørge for å finne deg noen likesinnede så du ikke tror at dette er hele verden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde mest sannsynlig sett rett forbi en chad på byen. Han har sjeldent særtrekk. Andre damer elsker ham fortsatt. 

Med andre damer mener du majoriteten av damer. Statistikken lyver ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er ikke den damen noen snur seg etter. Jeg har allikevel endt opp i et par forhold gjennom livet. Mulig de senket "standarden", men tilbakemeldingen har vært at de ble glad i meg og verdsatte tankemåte, omtanke, humor,livssyn og livsgleden min. Siden jeg ikke er billedpen, så stoler jeg på at de så andre verdier i meg. Det er et mye større kompliment (for meg) enn å gå rundt å være usikker på om de liker meg eller om de liker hvordan jeg ser ut. 

Jeg tenker det er mest snakk om hva man fokuserer på eller anser som viktig, da endrer også "preferansene" seg.

Nå er jeg enke, men mannen min sa 1,5 måned før han døde (han hadde ingen diagnose da) at jeg var den snilleste damen han hadde møtt. Jeg har min del av utfordringer som alle andre og er ikke bare enkel å leve med, så jeg håper det ikke leses med vrange briller. Det komplimentet står igjen som noe av det som har gjort mest inntrykk i livet mitt. 

Anonymkode: e1c5b...0b5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Med andre damer mener du majoriteten av damer. Statistikken lyver ikke.

Majoriteten av damer der jeg befinner meg, er ikke damer som elsker chads. De liker nørds, vanlige menn og menn som danser rart på dansegulvet. Menn som liker den de er, selv om de ikke er den typiske hunken. Det er ikke alle steder han står høyt i kurs.

Chad legger til kai med båten sin og inviterer helt andre typer damer over for å drikke champagne med dem på dekk. Njut. Han er velbygget og bred og figurerer i erotiske noveller. Å ikke digge ham er faktisk ikke et unntak, selv om mange kvinner liker ham.

Hvis det er denne typen fyr alle rundt deg går etter, så anbefaler jeg deg å flytte. Men jeg anbefaler deg også å bygge deg opp selvrespekt nok til ikke å hige etter damer som du opplever ser ned på deg. Det er ren gift. Selvrespekt gjør under for "smaken" og for hvem man også forelsker seg i.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor bare når det er et engangsligg? Hvorfor har dere to forskjellige standarder? Makan til falskhet.

Menn velger da også ulikt avhengig av om de kun er ute etter tilfeldig sex eller noe mer seriøst, jeg ser ikke på hvilken måte det er verre at kvinner gjør det? Hvis vi for diskusjonens skyld tar et ganske ofte forekommende eksempel fra KG, så ønsker jo f.eks. mange menn en kvinne som ikke har hatt så mange sexpartnere når de ser etter noe seriøst. Er de først og fremst ute etter tilfeldig sex, er ikke dette så nøye. Samme sak, med andre ord. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (20 minutter siden):

Menn velger da også ulikt avhengig av om de kun er ute etter tilfeldig sex eller noe mer seriøst, jeg ser ikke på hvilken måte det er verre at kvinner gjør det? Hvis vi for diskusjonens skyld tar et ganske ofte forekommende eksempel fra KG, så ønsker jo f.eks. mange menn en kvinne som ikke har hatt så mange sexpartnere når de ser etter noe seriøst. Er de først og fremst ute etter tilfeldig sex, er ikke dette så nøye. Samme sak, med andre ord. 

Nei, en mann vil ha den peneste damen han kan få enten det er ons eller forhold. De har ikke to forskjellige standarder slik dere har, dette er grunnen til at det er vanskelig å stole på kvinner.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, en mann vil ha den peneste damen han kan få enten det er ons eller forhold. De har ikke to forskjellige standarder slik dere har, dette er grunnen til at det er vanskelig å stole på kvinner.

"Jeg er forhold materiale, altså ikke den hun synes er penest"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Jeg er forhold materiale, altså ikke den hun synes er penest"

Dette er tull. Når man er forelsket er han den peneste. Det betyr ikke at han kommer til å vinne skjønnhetskonkurranser eller at det er han alle andre damer løper etter eller han som er i en dressmann-reklame eller på plakater på jenterommet. Akkurat som kjærestene til menn ofte ikke ligner på de kvinnene som menn har plakat av på rommet sitt. De forelsker seg og da blir hun gudinne og han gud, ikke plakat. Nå repeterer du deg selv.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er tull. Når man er forelsket er han den peneste. Det betyr ikke at han kommer til å vinne skjønnhetskonkurranser eller at det er han alle andre damer løper etter eller han som er i en dressmann-reklame eller på plakater på jenterommet. Akkurat som kjærestene til menn ofte ikke ligner på de kvinnene som menn har plakat av på rommet sitt. De forelsker seg og da blir hun gudinne og han gud, ikke plakat. Nå repeterer du deg selv.

Se på hun jeg svarer til. "Til ons vil jeg ha en sexy mann og til forhold noen jeg synes er grei" Hvor nedlatende er ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Se på hun jeg svarer til. "Til ons vil jeg ha en sexy mann og til forhold noen jeg synes er grei" Hvor nedlatende er ikke det?

Det høres dårlig ut. Jeg tror ikke hun mener det sånn som det høres ut. Man er selvfølgelig tiltrukket i forhold, ellers har man gjort noe veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vibelator skrev (1 time siden):

Enslige kvinner lever sunt? Er du komiker? Jeg har alltid kjent mange damer,og pult når jeg ville,men møtte for mange nymfomane og da ble det en plikt og ikke gøy mer.

Kjenner 5 såkalte evig single som ingen menn vil ha.2 av di røyker og di 3 andre har fedme med stor F så at single damer er sunne er en stor overdrivelse.

For det andre er det menn som bygger husene og veiene og alt vann og strømnett.Uten menn vil vi ende i middelalderen igjen

Jeg er enslig, har vært i sølibat i mange år. Jeg jobber i et mannsdominert yrke (har muligens fler sertifikater enn deg), og røyker ikke engang. Kvinner blir ofte "nymfomane" når de enten når en viss alder (henger sammen med overgangsalder), og/eller når de slutter å bry seg om hva menn synes om dem.

Jeg valgt bort menn pga mine personlige problemer. Jeg innså at jeg måtte slutte å søke en løsning utenfor meg selv, en som kunne "redde meg". Jeg har brukt noen år på å stabilisere meg selv, trives med den jeg faktisk er fremfor en fantasi om hvem jeg kunne blitt.

Jeg er evig singel. Ikke fordi jeg ikke liker menn, men fordi livet mitt er enklere uten menn og uten sex. Jeg bruker tiden min på jobb og forskning, som ofte gir meg det kicket jeg trenger. Kanskje møter jeg en person en gang som får meg til å ønske noe mer, men enn så lenge er livet mitt helt fantastisk.

Anonymkode: f7d12...662

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har sjekket hva hun skrev og det var ikke det hun skrev. Det som du sier her er hvordan du oppfatter det hun skrev fordi at du er så opphengt i tilfeldig sex og dette med chads. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres dårlig ut. Jeg tror ikke hun mener det sånn som det høres ut. Man er selvfølgelig tiltrukket i forhold, ellers har man gjort noe veldig feil.

Han lyver til deg. Det var ikke det hun skrev. Sjekk selv. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener konvensjonelt pene menn for ons og noe annet for forhold. Det er to forskjellige standarder og hun er ikke den eneste som sier dette på kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...