Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Flintis skrev (41 minutter siden):

Så da har dagens samfunn avdekket endel ressurssvake menn som ellers ville fått parret seg, eller er samfunnet lagt opp til at de ikke får brukt eller utviklet sine ressurser?

(Jeg tror forøvrig ikke denne pratinga handler veldig mye om intelligens).

Nei. Sosiale evner har alle mulighet til å utvikle og styrke. Det er som å kjøre bil. Krever mengdetrening. Da må man ønske å lære det og finne det gode i det. Det beste med sosiale skills er at man får andre til å føle seg vel og sett, og i en god relasjon så gjør begge parter dette. Men man må trene på det, hele tiden, etter hvert går mye automatisk. Jeg kan fint ha en samtale med en selvsentrert person i en time, uten at noe av praten har handlet om meg og hva jeg er interessert i. Jeg spør, den andre spør ikke. Det setter den andre skikkelig pris på, mens jeg er glemt bort.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heterofile kvinner synes som regel enkelte menn er kjekke. Case closed.

Anonymkode: 470cc...ebf

Igjen, hvordan har du målt dette? At du har bestemt deg for at sånn er det, betyr ikke at det er sant

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er den samme type bagatellisering en rik person kommer med når han sier penger ikke er så viktig.

Nei. Dette er ikke bagatellisering. Dette er også virkelighet. Tror du ikke også at normale eller mindre pene kvinner opplever at mannfolk generelt trekker til andre damer enn dem selv på byen? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, hvordan har du målt dette? At du har bestemt deg for at sånn er det, betyr ikke at det er sant

Det er ganske innlysende er det ikke det da? Heterofile kvinner synes som regel at enkelte menn er kjekke, dette er en selvfølge. Finnes det unntak? Ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis dine holdninger reflekterer alle menn sine så har jeg full forståelse for at dagens menn er single. 

De reflekterer mange menn sine holdninger ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske innlysende er det ikke det da? Heterofile kvinner synes som regel at enkelte menn er kjekke, dette er en selvfølge. Finnes det unntak? Ja.

Igjen, hvordan har du målt dette?? At du har bestemt deg for at sånn er det bare, betyr ikke at det er sant. Du uttaler deg så bastant, men samtidig når man spør deg om det så er det tydelig at du bare dikter opp ting som passer inn i hva du mener er riktig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De reflekterer mange menn sine holdninger ja. 

Da kan dere klandre dere selv for å være single og ensomme

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, hvordan har du målt dette?? At du har bestemt deg for at sånn er det bare, betyr ikke at det er sant. Du uttaler deg så bastant, men samtidig når man spør deg om det så er det tydelig at du bare dikter opp ting som passer inn i hva du mener er riktig

Dette blir for dumt, mener du at heterofile damer flest ikke synes noen menn er pene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Joda. Noen kvinner og menn trekker generelt sett flere enn andre. Sånn er det.

Det betyr ikke at de som ikke spiller der oppe tar til takke med mindre. Du skjønner det?

Det er ikke sånn at når jeg forelsker meg, så ville jeg egentlig hatt denne chad, men siden jeg ikke fikk det så måtte jeg sikte lavere. Du skjønner det?

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da kan dere klandre dere selv for å være single og ensomme

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei. For det er uvisst husk. Kroppen bestemmer med hva den føler. Om den ikke føler noe  hjelper det ingenting at alt stemmer på papiret.

Du skal bo med noen, ha sex med dem, kysse, prate om alt. Det er et seriøst valg, å da må noe  få si dette er ikke rett, slev om omverdenen mener det burde. Vi skal tross alt være kognitiv tilstede i alle våre livsøyeblikk, ingen grunn til å skape et liv vi ikke vil være i. 

Anonymkode: 13c04...055

Det er synd at kvinners følelser alltid leder dem mot misbrukere og rundbrennere og så skylder på menn som helhet når forholdene overraskende går skeis 

Anonymkode: bab93...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at kvinners følelser alltid leder dem mot misbrukere og rundbrennere og så skylder på menn som helhet når forholdene overraskende går skeis 

Anonymkode: bab93...35b

Gud bedre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

Herregud, du forstår ikke såpass en gang?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sånn at når jeg forelsker meg, så ville jeg egentlig hatt denne chad, men siden jeg ikke fikk det så måtte jeg sikte lavere. Du skjønner det?

Jeg skjønner. Det er en bli kjent fase involvert, den tar tid og tiltrekkelsen er ofte ikke umiddelbar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud, du forstår ikke såpass en gang?  

Jeg har en anelse, men det kunne vært greit å få en kort sammenfatning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Disse mennene er så flotte at det var øyeblikkelig "yes!" ved første øyekast. Han andre gikk seg gradvis til etter en stund, men han var ikke attraktiv i begynnelsen. Selvfølgelig vil menn flest ønske å være i den første kategorien.

Nei, der tar du feil. 

Han ene blir veid adekvat til å (forhåpentligvis) dekke et bittelite og midlertidig behov, mens han andre blir valgt for resten av livet i egenskap av den han er. Han er altså elsket. 

Det at mange menn har fryktelig lyst til å være i kategori èn er en intern idiotisk konkurranse dem imellom, som IKKE reflekterer det de aller fleste kvinner føler. Være seg om de har ons eller ei.

Men det vi også vet er at livet til disse mennene som blir valgt for et kvarter og aldri i dybden viser seg å være/bli ensomme, tomme og uten substans på mange plan..

Dette er også fordi menn er dårlige på å knytte gode, nære vennskap hvor man får dekket (noen) av disse behovene..

Anonymkode: 49137...28f

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner. Det er en bli kjent fase involvert, den tar tid og tiltrekkelsen er ofte ikke umiddelbar. 

Ja. Det skjer aldri på byen. Det har alltid skjedd på skole/nabolag/hobby/jobb/organisasjon/o.l. trenger ikke ha blitt kjent med dem, men må ha fått et inntrykk annet enn å se dem gå over et parkettgulv med en øl i hånda.Jo, det har faktisk skjedd på et dansegulv en gang, at jeg ble veldig interessert. Ikke en stereotypisk kjekk fyr, men kjempemorsom å danse med.

Ellers kan jeg godt synes en mann er veldig pen, men for meg er det egentlig ikke en særlig interessant følelse, å bare synes noen er pene. Det var kanskje mer det før, men det er lenge siden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der tar du feil. 

Han ene blir veid adekvat til å (forhåpentligvis) dekke et bittelite og midlertidig behov, mens han andre blir valgt for resten av livet i egenskap av den han er. Han er altså elsket. 

Det at mange menn har fryktelig lyst til å være i kategori èn er en intern idiotisk konkurranse dem imellom, som IKKE reflekterer det de aller fleste kvinner føler. Være seg om de har ons eller ei.

Men det vi også vet er at livet til disse mennene som blir valgt for et kvarter og aldri i dybden viser seg å være/bli ensomme, tomme og uten substans på mange plan..

Dette er også fordi menn er dårlige på å knytte gode, nære vennskap hvor man får dekket (noen) av disse behovene..

Anonymkode: 49137...28f

Det er mer enn å bli ansett som adekvat for noen minutter. Damene vil ha mer enn noen minutter med slike menn. De vil prate med dem, ta på dem, bli kjent med dem osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for meg er det egentlig ikke en særlig interessant følelse, å bare synes noen er pene. Det var kanskje mer det før, men det er lenge siden.

Hvorfor var det mer det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det mer det før?

Fordi før var det mer nytt, jeg var mye yngre og usikker og mye mer påvirket av hvem andre syntes var pene, selv om jeg ikke skjønte det. Da var det også viktigere for meg at disse "pene folka" syntes at jeg var pen. Osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...