Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Da blir spørsmålet til menn: Hvem av disse to ønsker du å være? Mannen som omsider ble tatt til takke med etter at damen har fått rast fra seg med x antall kjekkaser, mens du pleide å bli avvist og satt ensom hjemme? Eller ønsker du å være mannen som kvinner kaster seg etter hver gang du går ut på byen? Den som er første valget?

Anonymkode: 470cc...ebf

Dette er beviset på at du ikke har forstått det.

Det er mannen man vil slå seg til ro med som blir valgt. De andre er et "Joa, duger for et kvarter", og kun du synes det kvarteret veier tyngre enn resten av livet...

Du snakker rundt deg selv.

Anonymkode: 49137...28f

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han hadde ikke likt å vite at konen ikke hadde syntes han var attraktiv om han var ukjent.

Som sagt så er folk flest realistiske. At du derimot oppfører deg som en umoden liten sutreunge… uten kontakt med virkeligheten er en annen sak.. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det hadde de ikke likt å vite

Nei, men det var et forsøk på en forklaring. Det høres ikke bra ut, sånn sett. Men at noen er forelsket i deg er jo et vanvittig kompliment. De synes du er det vakreste i verden og tenker på deg hele tiden.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (21 minutter siden):

Hvorfor?

Fordi konen ikke hadde syntes han var attraktiv hvis han var ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Da blir spørsmålet til menn: Hvem av disse to ønsker du å være? Mannen som omsider ble tatt til takke med etter at damen har fått rast fra seg med x antall kjekkaser, mens du pleide å bli avvist og satt ensom hjemme? Eller ønsker du å være mannen som kvinner kaster seg etter hver gang du går ut på byen? Den som er første valget?

Du vet selv svaret at menn og kvinner ikke ønsker å føle at deres partner har tatt til takke med dem. 

Så de fleste av oss ønsker av naturlige grunner ikke å føle det. Uansett kjønn. 

Men nå er dette som jeg skriver nedenfor den typiske CV til både menn og kvinner innen dem prøver seg på å lage et familieliv. 

Man debuterte seksuelt med en kjæreste når man gikk på VGs. Som var noen man hadde blitt kjent med på naturlige arenaer for ungdommer. Så frem til man ble sammen med den man prøver å få familie sammen med, så er det noen andre kjærester på veien. Kanskje 0-3 mer uforpliktende seksuelle relasjoner per år som singel. Da gjerne med noen man har en annen relasjon til (venn, bekjent, kollega...) i forkant av det selsuelle. Kjekke menn har i gjennomsnitt litt fler seksualpartnere og kjærester enn menn som har vært uheldige med utseendet, men er ikke stor forskjell.

Så møtes en kvinne og en mann med nok så normal CV hverandre i en fase av livet der familie kan bli relevant. Man oppdager og utforsker hverandre som mulige kjærester og mer enn det hvis det fungerer. 

Er ikke ta i takke med, eller stå bak i køen. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns ingen menn er pene, bare ved å se på dem. Jeg trenger smil, sjarm, kjemi - følelser.. for i det hele tatt ha lyst til å ta en mann. Jeg kjenner mange sånne kvinner.. men du har låst deg i den det der pisspreiket med at tilfeldig sex er alt som betyr noe her i verden.. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (4 timer siden):

Å kunne prate for seg, sjarmere og ha sosiale godte evner som medfører at man kan prate på seg kvinner er en ressurs. 

Vi mennesker vurderer hverandre konstant og automatisk, og er relativt gode på dette. 

Angående variert erfaring og tilfeldig sex, ja antagelig. Er man fornøyd med å holde seg til en kvinne kan man ganske fort bli verdens beste på erfaring med henne. Absolutt alle mangler i utgangspunktet erfaring. 

Tått skrev (4 timer siden):

Og det skal alle være glade for.

Den egenskapen handler utelukkende om intelligens...og hadde ikke evolusjonen jobbet for å velge bort uintelligente individer hadde vi forblitt i steinalderen en million år ennå..

Så da har dagens samfunn avdekket endel ressurssvake menn som ellers ville fått parret seg, eller er samfunnet lagt opp til at de ikke får brukt eller utviklet sine ressurser?

(Jeg tror forøvrig ikke denne pratinga handler veldig mye om intelligens).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er ikke sånn at enten så er man attraktiv eller uattraktiv, de fleste ser vanlige ut også legger man plutselig merke til at de er ganske flotte, når man har fått et inntrykk av personen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette er beviset på at du ikke har forstått det.

Det er mannen man vil slå seg til ro med som blir valgt. De andre er et "Joa, duger for et kvarter", og kun du synes det kvarteret veier tyngre enn resten av livet...

Du snakker rundt deg selv.

Anonymkode: 49137...28f

Disse mennene er så flotte at det var øyeblikkelig "yes!" ved første øyekast. Han andre gikk seg gradvis til etter en stund, men han var ikke attraktiv i begynnelsen. Selvfølgelig vil menn flest ønske å være i den første kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg syns ingen menn er pene, bare ved å se på dem. Jeg trenger smil, sjarm, kjemi - følelser.. for i det hele tatt ha lyst til å ta en mann. 

Deg om det. Der er mange kvinner uenig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Disse mennene er så flotte at det var øyeblikkelig "yes!" ved første øyekast. Han andre gikk seg gradvis til etter en stund, men han var ikke attraktiv i begynnelsen. Selvfølgelig vil menn flest ønske å være i den første kategorien.

Det er feil. Yes betyr bare pen/kjekk/deilig, som i å være heldig med utseende ofte, og kanskje ha karisma. Forelskelse er mye mer voldsomt og intimt, en hengivelse. Yes er forbigående, varer bare til annen fremkaller samme banale bemerkning. Det er heller ikke noen høydare, i og med at det alltid er noen som er penere igjen. Jeg er ikke en dritpen kvinne selv, jeg vet godt at det finnes mye penere damer der ute enn meg. De som forelsker seg i meg, gjør det ikke fordi jeg "objektivt" sett er ei man snur seg etter pga. utseende.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Deg om det. Der er mange kvinner uenig.

Og hvordan har du målt dette? Har du snakket med alle kvinnene i hele Norge? Sneket deg inn i hodet deres? Lyttet til tankene deres? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er feil. Yes betyr bare pen/kjekk/deilig, som i å være heldig med utseende ofte, og kanskje ha karisma. Forelskelse er mye mer voldsomt og intimt, en hengivelse. Yes er forbigående, varer bare til annen fremkaller samme banale bemerkning. Det er heller ikke noen høydare, i og med at det alltid er noen som er penere igjen. Jeg er ikke en dritpen kvinne selv, jeg vet godt at det finnes mye penere damer der ute enn meg. De som forelsker seg i meg, gjør det ikke fordi jeg "objektivt" sett er ei man snur seg etter pga. utseende.

👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er feil. Yes betyr bare pen/kjekk/deilig, som i å være heldig med utseende ofte, og kanskje ha karisma. Forelskelse er mye mer voldsomt og intimt, en hengivelse. Yes er forbigående, varer bare til annen fremkaller samme banale bemerkning. 

Dette er den samme type bagatellisering en rik person kommer med når han sier penger ikke er så viktig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvordan har du målt dette? Har du snakket med alle kvinnene i hele Norge? Sneket deg inn i hodet deres? Lyttet til tankene deres? 

Heterofile kvinner synes som regel enkelte menn er kjekke. Case closed.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er den samme type bagatellisering en rik person kommer med når han sier penger ikke er så viktig.

Hvis dine holdninger reflekterer alle menn sine så har jeg full forståelse for at dagens menn er single. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Flintis skrev (41 minutter siden):

Så da har dagens samfunn avdekket endel ressurssvake menn som ellers ville fått parret seg, eller er samfunnet lagt opp til at de ikke får brukt eller utviklet sine ressurser?

(Jeg tror forøvrig ikke denne pratinga handler veldig mye om intelligens).

Nei. Sosiale evner har alle mulighet til å utvikle og styrke. Det er som å kjøre bil. Krever mengdetrening. Da må man ønske å lære det og finne det gode i det. Det beste med sosiale skills er at man får andre til å føle seg vel og sett, og i en god relasjon så gjør begge parter dette. Men man må trene på det, hele tiden, etter hvert går mye automatisk. Jeg kan fint ha en samtale med en selvsentrert person i en time, uten at noe av praten har handlet om meg og hva jeg er interessert i. Jeg spør, den andre spør ikke. Det setter den andre skikkelig pris på, mens jeg er glemt bort.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heterofile kvinner synes som regel enkelte menn er kjekke. Case closed.

Igjen, hvordan har du målt dette? At du har bestemt deg for at sånn er det, betyr ikke at det er sant

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Dette er ikke bagatellisering. Dette er også virkelighet. Tror du ikke også at normale eller mindre pene kvinner opplever at mannfolk generelt trekker til andre damer enn dem selv på byen? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Igjen, hvordan har du målt dette? At du har bestemt deg for at sånn er det, betyr ikke at det er sant

Det er ganske innlysende er det ikke det da? Heterofile kvinner synes som regel at enkelte menn er kjekke, dette er en selvfølge. Finnes det unntak? Ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...