Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Flintis skrev (Akkurat nå):

Nja. Sist jeg var på pub tok jeg en øl og gikk hjem. Det satt folk på bordene og pratet. Noen menn vekslet noen ord med meg også, ingen kvinner, bortsett fra betjeningen.

Å det betyr at kvinner og menn er fundamentalt ulike fordi? Det var det den saken handlet om, at vi kvinner ikke kan ha like drømmer eller behov i livet som å utfolde oss i arbeid, hobbyer, ha en personlighet og aktiv hjerne, ha sexuelle behov, ha varierende behov for familie og forhold. 

Han tror vi er så ulike, men vi er ikke det på de punktene at noen kan skrenke inn damers liv fordi det er bare menn som burde tjene penger eller ha sexlyst. Damer skal skure. Det er feil.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (47 minutter siden):

Jeg nekter selvfølgelig ikke på at kvinner har preferanser. Selvfølgelig har kvinner preferanser! Det skal også kvinner ha, men at kvinners ønskelister som singel er skremmende har ingenting å si når kvinner stort sett kaster ønskelista når de forelsker seg. 

At unge mennesker drømmer stort er så det skal være. De fleste lander ok etterhvert. At noen tippehøner har krav fra h... og lite å tilby tilbake blir vi neppe kvitt. Det finnes unektelig fjols blant kvinner også, men de representerer ikke kvinner flest. 

Kvinner nekter ikke på overfladiske fordommer og preferanser. Kvinner nekter på påstander om at det er KUN utseende (som forskning viser at menn vektlegger mer) eller kun sosialøkonomisk status (ikke irrelevant for menn heller sier forskning) som gjelder.

Det er ikke noe å innrømme og etablerte. Det er på bordet allerede, og er noe kvinner gjerne spøker om når mannen i livet er funnet. At han selvfølgelig ikke var etter ønskelista, at ønskelister er urealistiske, men er likevel den vi ender opp med er beste og flotteste på grunn av kjærligheten vi føler.

Om påstander om at ting enten er svart eller hvitt uteblir har kvinner stort sett veldig koll på sine preferanser, og på graden av fleksibilitet i dem. Idealet til kvinner flest er gjensidig kjærlighet. Alt annet enn det er det stort sett fleksibilitet angående. 

Så finnes noen fullstendig tåpelige unntak. Det vil bestandig finnes noen unntak som er blåst, uansett hva. Slike kan ikke få prate for resten. Det blir tåpelig. 

Men preferanser har selvfølgelig kvinner, og bør så absolutt ikke slutte med å ha det. Det hadde blitt tragedie. 

Men det er jo ikke det jeg skriver, Trolltunge. Jeg synes du ofte låser deg når dette blir tatt opp.

Damer kritiserer jo også menns krav, preferanser, spydigheter, i monn og med rette. Til tross for at vi vet at lister, preferanser og krav ofte blir kastet.

Poenget er at "vi" faktisk også manøvrerer oss i verden på bakgrunn av disse listene, OG at krav, omtale og preferanser, særlig når det etableres som sannhet i en diskurs om kjønn og seksualitet/romantikk, faktisk har en reell påvirkning på hvordan andre ser på seg selv. Og at dette har en betydning for selvfølelse, selvtillit, tanker om vår egen plass i tilværelsen og at det dermed faktisk får konsekvenser for en del av det vi foretar oss og hva vi føler.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Å være attraktiv for noen? Være aktuell? Ha intimitet? Dere damer er så bortskjemte når det kommer til å få gratis oppmerksomhet fra menn at dere ikke anet hvordan det er på den andre siden. Ons er ingen big deal for dere, på samme måte som en million kroner ikke er en big deal for for en milliardær.

Anonymkode: 470cc...ebf

Men hvem er det som gir kvinner denne "gratis oppmerksomheten" da? Det er menn.  Det er ikke kvinners "feil" at mange menn, som @Trolltunge påpeker, er lite selektive og til dels ukritiske når det gjelder uforpliktende sex.

Kvinner på gruppenivå er, som flere har påpekt, mye mindre interessert i uforpliktende sex enn hva menn er, dermed er det ikke spesielt interessant at det er noe man lett kan skaffe seg.

Endret av Roci
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (13 minutter siden):

Det er nå de som prater på seg damer uansett. 

Hvor godt ser dere denne ressursmangelen?

Har forsåvidt vært bevisst på at jeg har lite å tilby selv, nå er det vel vanskelig å få modenhet å erfaring på området damedrag om en ikke opplever suksess?

Å kunne prate for seg, sjarmere og ha sosiale godte evner som medfører at man kan prate på seg kvinner er en ressurs. 

Vi mennesker vurderer hverandre konstant og automatisk, og er relativt gode på dette. 

Angående variert erfaring og tilfeldig sex, ja antagelig. Er man fornøyd med å holde seg til en kvinne kan man ganske fort bli verdens beste på erfaring med henne. Absolutt alle mangler i utgangspunktet erfaring. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner er jevnt over mer selektive enn menn. Hvis en kvinne ønsker å ha en relasjon med en mann men ikke finner noen så er det grunn til å tenke igjennom hvilke kriterier hun bruker. 

Anonymkode: 29ba7...27a

Hele debatten handler om at en del MENN ikke finner noen. 

Anonymkode: 16223...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (3 minutter siden):

Kvinner på gruppenivå er, som flere har påpekt, mye mindre interessert i uforpliktende sex enn hva menn er, 

De har seg bra mye uforpliktende sex skal du vite. Og igjen: det er ikke en big deal når det er så lett for dere, en dame trenger ikke å gjøre noen innsats, gi noe som helst av seg selv for å få det mange menn sårt søker, nærhet og intimitet, bekreftelse. Du opplever det ikke som bekreftelse, men hvis menn klarer å få ons har de måttet jobbe for det, bevist at de har noe ved seg. Men hvis du er milliardær, betyr ikke en million kroner så mye.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Å være attraktiv for noen? Være aktuell? Ha intimitet? Dere damer er så bortskjemte når det kommer til å få gratis oppmerksomhet fra menn at dere ikke anet hvordan det er på den andre siden. Ons er ingen big deal for dere, på samme måte som en million kroner ikke er en big deal for for en milliardær.

Så slutt med denne oppmerksomheten. Den største befrielsen jeg hadde med å bli eldre var at det ble slutt på en god del av den oppmerksomheten fra menn. Jeg har aldri ønsket og det faens evige maset om one night stand er en av grunnene til at jeg sluttet å gå på byen. Det er noe av det verste jeg vet, med innpåslitne menn, som ikke godtar nei for et nei. De siste 15 årene så kan jeg telle på 2 hender hvor mange ganger jeg har hatt sex.. at dere tror at alle damer er keen på uforpliktet sex, og finner det smigrende er patetisk. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (20 minutter siden):

Nja. Sist jeg var på pub tok jeg en øl og gikk hjem. Det satt folk på bordene og pratet. Noen menn vekslet noen ord med meg også, ingen kvinner, bortsett fra betjeningen.

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, samtidig så er det flere år siden jeg var på byen, men grunnen til at jeg skyr menn på puber er fordi hele tiden så kommer det mange kommentarer om sex og et nei godtas ikke. Jeg er heller trygg og sikker med venninner, enn å ta sjansen på og sette meg selv i en usikker situasjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har seg bra mye uforpliktende sex skal du vite. Og igjen: det er ikke en big deal når det er så lett for dere, en dame trenger ikke å gjøre noen innsats, gi noe som helst av seg selv for å få det mange menn sårt søker, nærhet og intimitet, bekreftelse. Du opplever det ikke som bekreftelse, men hvis menn klarer å få ons har de måttet jobbe for det, bevist at de har noe ved seg. Men hvis du er milliardær, betyr ikke en million kroner så mye.

De har ikke lyst på sexen, så for dem er det ikke ønsket intimitet! Dermed kan de ikke gi den.

Om du søker forhold, finner du den intimitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har ikke lyst på sexen, så for dem er det ikke ønsket intimitet! Dermed kan de ikke gi den.

Om du ikke har lyst på forhold skal du slippe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (6 minutter siden):

Å kunne prate for seg, sjarmere og ha sosiale godte evner som medfører at man kan prate på seg kvinner er en ressurs. 

Og det skal alle være glade for.

Den egenskapen handler utelukkende om intelligens...og hadde ikke evolusjonen jobbet for å velge bort uintelligente individer hadde vi forblitt i steinalderen en million år ennå..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (Akkurat nå):

Og det skal alle være glade for.

Den egenskapen handler utelukkende om intelligens...og hadde ikke evolusjonen jobbet for å velge bort uintelligente individer hadde vi forblitt i steinalderen en million år ennå..

Sånn som vi holder på? Det er en relativt uintelligent verden styrt av et litt for høyt antall psykopater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn som vi holder på? Det er en relativt uintelligent verden styrt av et litt for høyt antall psykopater.

Men vi har mye bra også. Men tenker på krig og den biten. All voltekts og mord greiene bak lukkede dører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ønsker ikke intimitet fra en "uverdig" mann. Du skal banne på mange av dem vil ha intimitet hvis det er en kjekk og høy menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva med istedenfor å ha dette fokuset på uforpliktet sex, så hva med å lete etter en kjæreste? Tenkt på det du? Konstant nærhet, intimitet og bekreftelse.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi har mye bra også. Men tenker på krig og den biten. All voltekts og mord greiene bak lukkede dører. 

Og offentlig. Barnearbeidere, dop kartellene, konservative situasjoner, religion, penger, alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt sant det...men synker gjennomsnittelig IQ til 90 skal jeg garantere vi blir raskt utryddet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De ønsker ikke intimitet fra en "uverdig" mann. Du skal banne på mange av dem vil ha intimitet hvis det er en kjekk og høy menn.

Sier du det fordi du ikke vil ha ei stygg dame?

Er ei fitte nok for deg? Skal dere ikke ha en fin samtale?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (Akkurat nå):

Absolutt sant det...men synker gjennomsnittelig IQ til 90 skal jeg garantere vi blir raskt utryddet.

Det er sannt. Vet jo vi har et svært utbygget samfunn. Jeg ga ikke nok kreditt er bitter over alvorlige ting å var sinnt. Beklager. Det er mye smart i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er jo ikke det jeg skriver, Trolltunge. Jeg synes du ofte låser deg når dette blir tatt opp.

Damer kritiserer jo også menns krav, preferanser, spydigheter, i monn og med rette. Til tross for at vi vet at lister, preferanser og krav ofte blir kastet.

Poenget er at "vi" faktisk også manøvrerer oss i verden på bakgrunn av disse listene, OG at krav, omtale og preferanser, særlig når det etableres som sannhet i en diskurs om kjønn og seksualitet/romantikk, faktisk har en reell påvirkning på hvordan andre ser på seg selv. Og at dette har en betydning for selvfølelse, selvtillit, tanker om vår egen plass i tilværelsen og at det dermed faktisk får konsekvenser for en del av det vi foretar oss og hva vi føler.

Anonymkode: 70e0d...71d

Ok, jeg oppfatter det du mener kvinner bør jobbe med sine preferanser. Jeg synes ikke det på generelt grunnlag. Jeg synes ikke kvinner har høyere krav enn det bør være, og til dels har kvinner altfor lave krav. Det går utover neste generasjon. 

Kvinner kaster sine ønskelister når vi finner kjærlighet, med største selvfølge, siden kjærlighet er et overordnet ønske som skyver annet til side. Menn kaster ikke ønskelista, men "tar til takke med" noe mindre dersom de ikke får ønskene på øverste hylle oppfylt, og ikke med selvfølge angående å ha funnet den rette, men med bitterhet. Menn som finner kjærlighet klager ikke. De har sett lyset og skjønner hva som virkelig gjelder. 

Menns preferanser og krav blir ofte servert sammen med med fornærmelse av kvinner som ikke er etter dette, så det er ikke preferanser og kravene som møter spydigheter, men nedverdigende benevnelser av kvinner utenfor preferansene som får tilsvar. 

Tja gjør vi alltid det? Er jo mye trender i dette også, og ikke bestandig slik at det motsatte kjønn nødvendigvis generelt synes trender vi følger er mest sexy. Vi følger dem likevel. Jeg har for eksempel til gode å høre en mann si at duck- lips og store falske øyevipper er hva de foretrekker, men kvinner gjør likevel som de vil her. Relasjon menn til menn og kvinner til kvinner påvirker oss minst like mye, og kanskje mer. Hva vi føler og hva vi gjør påvirkes veldig mye av hva EGET kjønn mener om oss. Hvor vi liksom stilles i rekken av våre egne. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...