Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan blir det surr med klesvasken? Det er putte klær inn i en maskin, vaskemiddel inn og skru på.

Anonymkode: 773da...75a

Må vel innerømme at jeg klarer å blande litt feil noen ganger. Hadde fått ansvaret for også det i starten på vårt FLR forhold og klarte å få misfarget til grått en del hvit vask og litt annet surr med farger. 🙈

Jeg har sagt til Konen min at jeg ønsker å bli flinkere og kan prøve på nytt men foreløpig vil hun ta all klesvask. Hun får det altid perfekt. 

Men jeg har blitt flink til å støvsuge å vaske gulv, tar oppvasken på en fin måte og jeg er flink til å lage mat. Jeg har også blitt glad i og flink til å pynte, stryke gardiner å lage det koselig rundt oss. 

Vet det er en dårlig unnskyldning at det blir surr med klesvasken! Men det er ikke for å slippe for jeg elsket å eksempelvis ordne undertøy og annen klesvask for dama! Men klarte også å ødelegge noen fine og dyre undertøy sett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 16.20):

Jeg synes ikke det er lett å finne "casual sex" på byen. Må man ikke være en veldig kjekk mann for at det skal være mulig?

Anonymkode: 470cc...ebf

Nei. Det er veldig lett om ikke du dikter for høyt. Men min erfaring fra tidligere år er at tilfeldig sex ofte er utilfredsstillende fordi man mangler følelsesmessig tilknytning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Man skrev (12 minutter siden):

Må vel innerømme at jeg klarer å blande litt feil noen ganger. Hadde fått ansvaret for også det i starten på vårt FLR forhold og klarte å få misfarget til grått en del hvit vask og litt annet surr med farger. 🙈

Jeg har sagt til Konen min at jeg ønsker å bli flinkere og kan prøve på nytt men foreløpig vil hun ta all klesvask. Hun får det altid perfekt. 

Men jeg har blitt flink til å støvsuge å vaske gulv, tar oppvasken på en fin måte og jeg er flink til å lage mat. Jeg har også blitt glad i og flink til å pynte, stryke gardiner å lage det koselig rundt oss. 

Vet det er en dårlig unnskyldning at det blir surr med klesvasken! Men det er ikke for å slippe for jeg elsket å eksempelvis ordne undertøy og annen klesvask for dama! Men klarte også å ødelegge noen fine og dyre undertøy sett.  

Surr med farger gjør alle i starten. Jeg har blandet rødt og hvit noen ganger selv i 20-årene 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 4.04):

Det kan oppsummeres ganske enkelt: menn er ikke noe kvinner må ha i dag. Men det er veldig fint å ha en bra mann om man får en. Problemet er at de fleste menn er ikke bra. De fleste menn lyver, er utro om de kan, de spiller et spill for å få sex. Omtanke og kjærlighet er sjeldent ekte, det handler bare om å få smurt pikken. 

Nå, det finnes bra menn der ute. Men de er svimlende få og blir kapret raskt. 

Jeg vet jeg kunne vært en bra kjæreste. Problemet er bare at jeg har blitt konstant fortalt at jeg går ut på dato, at det ikke betyr noe å være omsorgsfull eller ha god personlighet om du ikke er pen også, så jeg vil naturligvis ikke være sammen med menn når mange er sånn. Og den omsorgsfulle og gode delen av meg har visnet fullstendig.  

Anonymkode: cbfe8...ade

Dette rører virkelig i mitt innerste! Vet at Konen min hadde de samme erfaringer før vi møttes og også i perioder i vårt forhold. Vi Menn som ønsker å være ekte Mannfolk har ett ansvar i å vise det motsatte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Surr med farger gjør alle i starten. Jeg har blandet rødt og hvit noen ganger selv i 20-årene 

Åå. Tusen takk for det! Jeg skal ta skjermbilde av de kommentarer inkludert din om dette å vise til Konen min! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (11 timer siden):

Halvparten av kvinner som ønsker ons er uansett en brøkdel av kvinner totalt sett, og de fleste kvinner ønsker seriøse relasjoner. 

I en relasjon som er en der og da opplevelse og ikke har eller er tiltenkt en varig verdi er det ikke merkelig at det er overfladiske kvaliteter som gjelder. Overfladiske kvaliteter for overfladisk relasjon er ikke urimelig, men temmelig logisk. 

Menn sliter generelt om de vil ha uforpliktende sex. Spesielt unge menn kanskje, siden spesielt unge kvinner er opptatt av å finne den ene spesielle, for forhold, ikke bare villige til sex. Angående villig til sex er det overflod av tilbud, og har verdi for kvinner deretter. Tilnærmet ingen verdi. 

Er ikke noe rart menn sliter når de tilbyr noe kvinner ikke ønsker, som er uten verdi for kvinner. 

En del voksne kvinner er mer interessert i uforpliktende sex selv, men også der, selvfølgelig; en overfladisk relasjon vektlegger mer overfladiske faktorer. 

Unskyld at jeg spør! Men hva betyr ons??

Endret av Mountain Man
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.52):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

BMI under 20 vil i de fleste tilfeller beskrive en underernært nærmest anoreksia person så at det er hva de fleste menn ønsker tviler jeg sterkt på. Konen min har BMI på rundt 25 og hun er trent og fast i kroppen. Mange er interessert i henne på alle måter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Man skrev (8 minutter siden):

Unskyld at jeg spørre. Men hva betyr ons??

You only live ons

Anonymkode: 70e0d...71d

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

You only live ons

Anonymkode: 70e0d...71d

Ok. Det forklarer mye. Jeg var litt lost her... 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Man skrev (13 minutter siden):

Åå. Tusen takk for det! Jeg skal ta skjermbilde av de kommentarer inkludert din om dette å vise til Konen min! 

Hvis hun vil ta alt så må hun bare gjøre det, men du surrer ikke. Du har gjort noe som veldig mange gjør også lærer man av det. Det er ikke noe stor greie.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Man skrev (11 minutter siden):

Unskyld at jeg spørre. Men hva betyr ons??

Ons = one night stand

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis du lurer på hvor lang penis menn har, spør du dem eller måler du dem?

Du måler, fordi menn har en notorisk tendens til å overdrive hvor lang penis de har. Antagelig er det en livsløgn de tror på selv.

Så også med å spørre kvinner hvilke preferanser de har. Normen synes å være å svare hva de skulle ønske de hadde som preferanse, heller enn hva de faktisk velger.

Anonymkode: 29ba7...27a

...og det de velger er normale folk. Det ser du hvis du ser rundt deg.

Forøvrig er ikke penissammenlikningen din gangbar, da det ikke er noen "skryteverdi" i partnerpreferanser - og det er hele grunnlaget for å lyge på seg noen ekstra centimeter. Eventuelt gjøre fisken litt større enn den egentlig var.

Men, i manosfæren snakker man jo alltid om denne "kvinner sier en ting og gjør noe annet". Det du skisserer tilsier også at menn vil lyge om sine preferanser. Just saying. Så, tror vi virkelig på de som bare vil ha noen som er "snill og grei"?

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (3 timer siden):

Forøvrig er ikke penissammenlikningen din gangbar, da det ikke er noen "skryteverdi" i partnerpreferanser - og det er hele grunnlaget for å lyge på seg noen ekstra centimeter. Eventuelt gjøre fisken litt større enn den egentlig var.

Da har du bare ikke forstått temaet særlig godt. Selvsagt er det skryteverdi i partnerpreferanser. Tror du at en kvinne som tenner på menn som behandler henne dårlig er stolt av det? Ovenfor seg selv, venner eller fremmede på internett? Noe mer enn en mann som har komplekser for penisen sin?

Sitat

Men, i manosfæren snakker man jo alltid om denne "kvinner sier en ting og gjør noe annet". Det du skisserer tilsier også at menn vil lyge om sine preferanser. Just saying. Så, tror vi virkelig på de som bare vil ha noen som er "snill og grei"?

Jeg sier som House: «alle lyver». Hvis man forsker på menneskers preferanser så gjør man klokt i å være bevisst den muligheten, heller enn som du sa å «bare spørre dem det gjelder»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Folk vet nå stort sett hvem de er sammen med, om ikke annet. Vet ikke hva man skulle få ut av å lyve om det. 

Anonymkode: 16223...972

En typisk post her på KG: «han slår. Men han har så mange andre fantastiske sider».

Jeg tror at vi (menn og kvinner) har solide mengder selvbedrag mhp partneren vår. Kanskje er det en nødvendighet for å kunne holde ut i lange forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (22 timer siden):

Menn og kvinner har meget like teoretiske preferanser. Som ikke er uventet. 

Norsk forskning fra 2023:

Med det romantiske ekteskapet, kvinners frigjøring, og i en tid hvor langt flere kvinner enn menn tar høyere utdanning, er det forventet at partnervalg vil baseres på likhet mellom partene fremfor hypergamiprinsippet. Vi ønsket å undersøke dette ved å intervjue kvinner og menn i etableringsfasen om hva de ønsker i en langsiktig partnerrelasjon. … Et annet overraskende funn er sammenhengen mellom en manns mangel på ressurser som jobb, inntekt, høyde, samt personlige egenskaper som initiativ og ambisjoner, og fravær av seksuell tiltrekning hos kvinnen.”

https://www.idunn.no/doi/10.18261/nat.34.2.2

Biologen Dag Hessen hadde et leser-innlegg om dette for noen år siden. Da var det mindre kontroversielt å påpeke det opplagte enn det er i dag:

»Folk på vestkanten blir stadig penere enn på østkanten

…Det er et faktum at pene kvinner gjerne søker pene menn. Mennene blir enda mer attraktive hvis de har makt og penger. Status er viktig, men også penhet, sier professor i biologi ved Universitetet i Oslo, Dag Hessen til avisen.»

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/6Vp1o/folk-paa-vestkanten-blir-stadig-penere-enn-paa-oestkanten

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da har du bare ikke forstått temaet særlig godt. Selvsagt er det skryteverdi i partnerpreferanser. Tror du at en kvinne som tenner på menn som behandler henne dårlig er stolt av det? Ovenfor seg selv, venner eller fremmede på internett? Noe mer enn en mann som har komplekser for penisen sin?

Jeg sier som House: «alle lyver». Hvis man forsker på menneskers preferanser så gjør man klokt i å være bevisst den muligheten, heller enn som du sa å «bare spørre dem det gjelder»

House er en elendig fyr. Klarer ikke se en  episode en gang. Den serien er klein.

Måtte få utløp for den meningen, har følt på det en stund. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mountain Man skrev (8 timer siden):

Unskyld at jeg spør! Men hva betyr ons??

Det betyr One Night Stand. Sex kun 1 gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En typisk post her på KG: «han slår. Men han har så mange andre fantastiske sider».

Jeg tror at vi (menn og kvinner) har solide mengder selvbedrag mhp partneren vår. Kanskje er det en nødvendighet for å kunne holde ut i lange forhold.

Det er flott at folk i voldelige, manipulerte forhold snakker om livet sitt her! Sånn kan de få en korreks og et steg på veien til å bryte. Heldigvis er voldelige forhold ikke normalen. Og mange er hyggelige med hverandre og utfordrer hverandre. Kanskje tom går rundt og elsker hverandre? 

Jeg tror evnen til å nyte - ikke holde ut - lange forhold handler om 3 ting:

1) Match (ligne hverandre på noen områder)

2) Personlighet (hvorvidt man er spontan/ planmessig, nygjerrig, varm, introvert/ ekstrovert, og grad av nevrotisk) .

3) Oppvekst (om man trivdes i egen familie)

Vi er for eksempel 2 introverte som begge er opptatt av lojalitet og synes dette er sexy. Vi er nysgjerrige på verden og på hverandre. Det er rart for oss at folk skal gå fra hverandre eller kjede seg sammen. Vi skjønner det ikke, for vår egen del. 

Det å bedra seg selv handler bla om personlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk forskning fra 2023:

Med det romantiske ekteskapet, kvinners frigjøring, og i en tid hvor langt flere kvinner enn menn tar høyere utdanning, er det forventet at partnervalg vil baseres på likhet mellom partene fremfor hypergamiprinsippet. Vi ønsket å undersøke dette ved å intervjue kvinner og menn i etableringsfasen om hva de ønsker i en langsiktig partnerrelasjon. … Et annet overraskende funn er sammenhengen mellom en manns mangel på ressurser som jobb, inntekt, høyde, samt personlige egenskaper som initiativ og ambisjoner, og fravær av seksuell tiltrekning hos kvinnen.”

https://www.idunn.no/doi/10.18261/nat.34.2.2

Biologen Dag Hessen hadde et leser-innlegg om dette for noen år siden. Da var det mindre kontroversielt å påpeke det opplagte enn det er i dag:

»Folk på vestkanten blir stadig penere enn på østkanten

…Det er et faktum at pene kvinner gjerne søker pene menn. Mennene blir enda mer attraktive hvis de har makt og penger. Status er viktig, men også penhet, sier professor i biologi ved Universitetet i Oslo, Dag Hessen til avisen.»

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/6Vp1o/folk-paa-vestkanten-blir-stadig-penere-enn-paa-oestkanten

Det er klart at dette er attraktivt med en mann som er pen og høy, har personlighet/ vaner med mye pågangsmot og handlektraft, å være rik, ha status/makt mm. Dette er jo ikke negative ting. Selv om baksida selvsagt kan være at man er ensporet og selvsentrert arbeidsnarkoman som flørter med mange osv. En personlighet må være balansert. 

Én ting er å finne en kjæreste, en annen om forholdet varer. Jeg synes det er sinnsykt sexy med menn som har stamina, grit, pågangs- mot, står fjellstøtt eller hva en velger å kalle det. En mann som ikke driver hit og dit, men vet hva han vil, inkludert overfor meg. Mister fort all respekt for en date som ikke leverer på det punktet. Det betyr ikke at han må være Supermann, men han må tåle livet slik det er og slik min far, begge bestefedre, onkler, svoger, mine mannlige venner osv takler sine liv med jobber og utfordringer i familie, sykdom og dødsfall etc. Han må stå støtt i det og i vårt forhold gjennom livets stormer. Og jeg må gjøre det samme, men det er jeg oppdratt til og har personlighet til.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fiksjon men også mye visdom i det. Selvfølgelig lyver folk til sykehusleger i USA. Folk der får ikke god nok oppfølging på hverken fysisk eller psykisk helse, rus eller sosiale problemer. Det skaper en jukse-seg-til- og løgnkultur. Folk som ruser seg eller er proppfull av medisiner fordi de ikke har tid eller råd til privat terapi eller krevende fysisk behandling. Selv å ta ambulanse er dyrt. Mye meth og tilsvarende farlig narkotika i omløp. Ingen selvfølge at folk har tilgang til sin egen fødselsattest eller sykejournal. Og folk stoler ikke på hverandre i USA. 

Men såklart, også Ibsen sa, "tar en livsløgnen fra et menneske tar man lykken fra dem med det samme". Men forskjellen er at vi lever i ei tid med mer åpenhet, med rettighetene for kvinner og barn, med en offentlighet som har ansvar og som har penger til å ta det. Vi vil jo nettopp ikke tilbake til ei tid hvor det å tenke og tale sant ødela alt av konvensjoner. Vi er nå blant de land i verden med mest tillit til staten og hverandre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...