Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå var det vel snakk om å lære å tilpasse seg omgivelsene, ikke å utsettes for tortur eller torturlignende regimer?

Jeg kan gi deg et eksempel angående det med legning som jeg føler representerer hvordan mange kvinner tilpasser seg når heterolivet ikke lenger synes mulig eller formålstjenelig for dem. De flytter sammen. Dette vet jeg flere eksempler på som alle har fungert bra. De deler bolig, økonomi, husarbeid, eventuell barneoppdragelse og emosjonell nærhet med andre kvinner. Lever som en ordinær familie, bortsett fra at de ikke deler seng. De lever som om de har skiftet legning bortsatt fra det rent seksuelle, hvor de heller velger avholdenhet fordi det er det som fungerer best når heterofil sex er umulig, farlig eller ikke ønskelig. De lever trygt, de har stabil økonomi, de slipper å krangle om husarbeid, deler det tredje skiftet, har en trygg familieramme for eventuelle barn og i alderdommen og emosjonell nærhet i bøtter og spann. Hender og leketøy fikser den siste biten.

Det er jo ikke snakk om å skifte legning eller å endre natur. Det er snakk om å leve best mulig med den legningen/naturen man har i det samfunnet/den kulturen man lever i. Det er hva tilpasnkngsdyktighet er. Det betyr ikke at man ikke kan og noen ganger må og bør gjøre hva man kan for å endre samfunn/kultur. Det har kvinner i den vestlige verden i stor grad gjort med hjelp fra noen menn og de har oppådd seier etter seier. Men før, når endring i retning likestilling var en umulighet for kvinner flest tilpasset de seg livet de fikk utdelt. Hva hadde de tjent på å la være annet enn å få et enda mer miserabelt liv med enda mer miserable barn?

Menn tilpasser seg ofte ikke samfunnet når de ikke liker det. De stikker av, de melder seg ut, de tar ut frustrasjonen sin på andre eller de ruser seg. Og de klager, men gjør lite for å endre ting med mindre de ønsker mer makt og penger til seg selv og en liten gruppe andre menn. Slik har det i stor grad alltid vært og slik er det fortsatt. (Nei, det gjelder ikke alle menn, men det gjelder skremmende mange). Mens kvinner blir, lever et liv så nært opp til det de ønsker å ha som omgivelsene gir rom for, dette mens de kjemper for et bedre liv for de rundt seg enten det er i et stort eller lite samfunn.

Å tilpasse seg og å kjempe for noe bedre er ikke gjensidig ekskluderende og fungerer stort sett best gjort samtidig. Problemet med menn som blir tapere i samfunnet i dag er at de ofte ikke gjør noen av delene. De snakker høyt og klager mye, men stritter imot alle former for tilpasning og gjør ingenting for å oppnå endring. Det er selve oppskriften på å ende opp med et liv man misliker eller i verste fall hater. 

Anonymkode: 1bb8c...70c

Hva når kvinner ruser seg eller stikker av, er et da en kjønnlig feil? 

De fleste menn klager ikke, de fleste vet ikke vi har denne samtalen en gang. Jeg tror at det handler mye om personlighet og helse, ikke kjønn. Når jeg tenker på folk i rundt meg, som er en ulik bukett, føler jeg det er dumt å dømme dem så hardt som du gjør. Vi kvinner er ikke perfekte, mange menn er utrolig fine mennesker med ulike egenskaper, som står på og som tar initiativ i sine liv, for seg og dem i rundt. De fortjener ikke dette. 

Å selv om noen har denne feilen at de stikker av i denne sosiefikke situasjonen eller klager, er de også et helt menneske utenfor dette som sikkert har egenskaper som regnes som positive også. 

Rus er dumt, men det kan bli bedre for dem også. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror iallefall vi kan trygt se det iallefall her på Kvinneguiden og lignende fora at det er en oppfattelse om at alle menn er ubrukelige blant flere brukere og ut fra det at siden den perfekte mannen ikke finnes så er de ubrukelige. Det finnes ikke perfekte mennesker der ute. Alle mennesker har sine sterke og svake sider. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

William_S skrev (1 time siden):

Jeg tror iallefall vi kan trygt se det iallefall her på Kvinneguiden og lignende fora at det er en oppfattelse om at alle menn er ubrukelige blant flere brukere og ut fra det at siden den perfekte mannen ikke finnes så er de ubrukelige. Det finnes ikke perfekte mennesker der ute. Alle mennesker har sine sterke og svake sider. 

Har sett det, det er mange som er sånn: Menn er det ikke skikk i 🧏‍♀️

Jeg sliter med å finne riktig, men vet mange/folk flest er utrolig fine uavhengig om vi passer eller ikke. 

Har i noen håpløse øyeblikk hvor det har vært vel mye negative ting fra menn i skalaen kvinner er horer, stygge om hun ikke er denne listen og alt det der, at jeg har tenkt det er ikke et eneste mannebein her i verden for meg og jeg er alene til evig tid, og vil aldri oppleve kjærligheten. Beklager for å ytre i de stundene 😅

Kanskje det ikke er noe de bestandig tenker om alle menn forbi dem de kjenner hvor det er bedømmelsen, men fortvilelsen får prate? I de hore tilfellene også. Kanskje det ikke er så dypt at det skal taes så bokstavelig at det gjelder alle?  Eller kanskje det bare er sexisme.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...