Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenkte på hvorfor jeg egentlig blir bekymret, å jeg innså hvorfor. Det er på grunn av hva som sies. De skriver jo ofte ting som at samfunnet skal kollapse, at menn ikke vil bidra mer, eller.. ulme, bare vent. Samtidig som det er mye hore, og slikt hat og forenkling av oss som personer.

Anonymkode: 13c04...055

Jeg husker faktisk ikke å ha lest en tråd her inne på kg hvor en mann har kaldt damer for hore. Har sett kvinner skrive dette. Er det så mye horeprat fra menn her på kg egentlig?

Anonymkode: 95593...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei det er ikke det. Jeg hadde for å være ærlig ikke deltatt i denne samtalen alle disse årene(Tror det har gått 2, 2 for mye huff) om jeg trodde at det gjadt folk som bare ikke har møtt sine rette folk enda og trengte å snakke om det i mellomtiden. Jeg er med fordi det er et hint av ukultur som må snakkes om. Er faktisk bekymres på grunn av at det sitter en hul gruppe å sprer hat. Det er synd fordi de åpenbart har det vondt, men også fordi det utgjør en trussel mot oss damer at de sprer dårlige holdninger, å jeg har ikke luyst at menn skal begynne å huffe seg opp, å utgjøre noe farlig. 

De må jobbe med livenen sine, mener det på en omsorgsfull måte. Folk må sette seg ned å se hva de kan bedre, å ikke bare med sex. Jeg tror det gjelder noe sosialt også, og selvtilitt. 

Du ser jo også hva mange menn gjør når dere maser og maser, om at menn må jobbe med seg selv og bli som Dere ønsker. Selvfølgelig blir dere stående igjen I røyken når de drar sin kos. Damer burde prøve og bli spiselig for andre enn fuck boysen.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk ikke å ha lest en tråd her inne på kg hvor en mann har kaldt damer for hore. Har sett kvinner skrive dette. Er det så mye horeprat fra menn her på kg egentlig?

Jeg vet ikke hvordan du har klart det for å være ærlig, for jeg leser ofte hore eller en beskrivelse av å være det, som å ri kukkarusellen. Kan hende hore kommentarer blir fjernet. 

JA, ja det er det. Men også mye usosiale personligheter, som gjør at selv om det ikke er stygge ord, er det en dårlig opplevelse.

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ser jo også hva mange menn gjør når dere maser og maser, om at menn må jobbe med seg selv og bli som Dere ønsker. Selvfølgelig blir dere stående igjen I røyken når de drar sin kos. Damer burde prøve og bli spiselig for andre enn fuck boysen.

De maser feil syns jeg. Syns de legger for mye krav på menn. 

Jeg tenker, prøv å bygg deg et liv du trives i. Som å snakke fint til seg, ordne det koslig, finne en stil du trives med, kanskje noe fysisk, å gå tur om mulig er fint for hodet også. Men jeg mener ikek noen MÅ bli rik, Må bli skikkelig six pack trent. Tenker målet er trivelig person, trivelig liv. I deres format. 

Jeg er ikke en fuckboy kvinne, har virkelig ikke det problemet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De maser feil syns jeg. Syns de legger for mye krav på menn. 

Jeg tenker, prøv å bygg deg et liv du trives i. Som å snakke fint til seg, ordne det koslig, finne en stil du trives med, kanskje noe fysisk, å gå tur om mulig er fint for hodet også. Men jeg mener ikek noen MÅ bli rik, Må bli skikkelig six pack trent. Tenker målet er trivelig person, trivelig liv. I deres format. 

Jeg er ikke en fuckboy kvinne, har virkelig ikke det problemet. 

Bygge fine relasjoner er kanskje noe av det viktigste. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bygge fine relasjoner er kanskje noe av det viktigste. 

Jeg er helt enig med deg, så du fikk en tommel fra meg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan klarer du å lese dette ut fra det jeg skriver? Hvor svart/hvitt er du? Hva med å bli kjent med de på et litt dypere plan, så får du kanskje svaret? Bagasje er bagasje uansett hva man har fått pakket oppi den. Hvorfor er en seksuell relasjon så merkelig å få til? Det er jo så enkelt. Å skape et trygt og godt forhold derimot er veldig vanskelig. Og det blir ikke enklere med barn. Så det kan være veldig mange grunner til at man ikke vet om man ønsker barn eller ikke. Bli kjent med dem, drit i sex om sex betyr så mye om du ikke får det som du vil, eller ha sex om du vil, hva enn. Men forhåndsdømming viser en umodenhet som er ekstremt uattraktivt

Det er jo du som maler erfaringer vi kvinner har på tinder sort/hvit her!

alle har en eller annen form for bagasje, de fleste har mislykkede forhold bak seg som et «minimum» i alder av 30+ andre
har forferdelige barndommer. 
det er ikke poenget her.

Det vi diskuterte her var får erfaring med at det er så mange menn i det aldersspennet som seier de «ikke vet» når de egentlig vil ha noe uforpliktende. 
Du unnskylder de med dine påstander, som om kvinner ikke forventer et levd liv med erfaringer på godt og vondt, når en bikker 40.. 

News flash: kvinner kommer også med bagasje som vold i relasjoner (har du sett statistikken der vs menn?) men på generell basis så syter ikke vi  i media når overgangs alderen inntreffer pga ingen mann «ga» oss barn da vi var unge og heller ville pule rundt enn å stifte familie.

Jeg forventer en voksen mann skal kunne svare på om han ønsker barn ja. Jeg har vært gjennom mer enn de fleste her i livet, er empatisk og kjemper for rettferdighet uansett kjønn. 
Men bulls shit fra fuckboys har jeg ikke sympati for. 

Og hvis menn som har opplevd mye vondt ikke klarer å «svare» på om de ønsker barn pga bagasjen. Da må de jobbe med seg selv og få hjelp til å bearbeide traumer før de går inn i et forhold. Det skylder de partneren sin som ev ønsker barn (før du legger ord i munnen på meg, den går begge veier ;)

Anonymkode: 5f17b...d45

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det som gjør at et sårt behov for sex kan hånes og latterliggjøres? 

Jeg vil tro det ofte gjøres til et tema for latterliggjøring hos mange, da det ofte uttrykkes som et sært unormalt behov i slike diskusjoner.

Ved å følge slike tråder som dette, så får man inntrykket av at noen gir opp samfunnet fordi man ikke får pult. noen dreper fordi man ikke får pult.  noen blir aggressive fordi de ikke får pult, noen mener man fortjener sex som betaling for at menn har bygget samfunnet, noen mener man er utstøtt fra samfunnet fordi man ikke får pult osv osv.

Alt dette er absurde påstander som om det er sant, så er det så abnormalt og helt i periferien av hvordan mennesker flest fungerer. Da er det lett å ty til latterliggjøring og fjåsete kommentarer.

Som du også vet, så vil ikke menn flest drepe, bli aggressive, føle seg utstøtt av samfunnet eller kreve sex som betaling for å bygge hus og veier. Så når dette hevdes, så er veien til latterliggjøring kort.

Jeg tror også mange kvinner er passe lei av oppfatningen noen menn har om at sex er noe de har gjort seg fortjent til, kun ved å oppføre seg som normale voksne. Tipper de er lei av at mange menn forventer «å få sex» som en transaksjon fordi de i deres egen fortreffelighet mener seg fortjent til det. Men jeg er ikke en kvinne, så dette vet jeg jo ikke.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, men felleshull, løs, ludder, fellesmadrass og lignende avlaster også ordet hore, og er like nedlatende. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på trådens tittel så vet jeg ikke om det er et konkret samfunnsproblem eller ikke. Jeg kjenner selv at jeg ikke er veldig motivert til å gjøre en innsats på jobb når jeg ikke har en kvinne å komme hjem til. Livet føles hult og uten noen dypere mening, og da går det helt klart utover både produktiviteten og iveren min. Jeg har generelt ikke overskudd til å hjelpe andre siden jeg ikke er lykkelig, og får utrolig dårlig samvittighet for det. Jeg gir rett og slett mindre tilbake til samfunnet enn jeg gjorde da jeg var lykkelig i et forhold.

Å være singel et år eller to er problemfritt. Å gå 5-10 år i strekk som ufrivillig singel er derimot kjempevondt. Bare det å ikke ha noen man kan få en klem av eller gi bort en til blir et stort savn. Man begynner å lure på hvor forferdelig man oppfattes som av andre når det aldri dukker opp et lys i enden av tunnelen. Man prøver å ta seg sammen, men blir utsatt for skuffelse etter skuffelse. Det gir på sikt dårligere psykisk helse, og det er neppe samfunnsmessig gunstig.

Anonymkode: ab623...839

• Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på trådens tittel så vet jeg ikke om det er et konkret samfunnsproblem eller ikke. Jeg kjenner selv at jeg ikke er veldig motivert til å gjøre en innsats på jobb når jeg ikke har en kvinne å komme hjem til. Livet føles hult og uten noen dypere mening, og da går det helt klart utover både produktiviteten og iveren min. Jeg har generelt ikke overskudd til å hjelpe andre siden jeg ikke er lykkelig, og får utrolig dårlig samvittighet for det. Jeg gir rett og slett mindre tilbake til samfunnet enn jeg gjorde da jeg var lykkelig i et forhold.

Å være singel et år eller to er problemfritt. Å gå 5-10 år i strekk som ufrivillig singel er derimot kjempevondt. Bare det å ikke ha noen man kan få en klem av eller gi bort en til blir et stort savn. Man begynner å lure på hvor forferdelig man oppfattes som av andre når det aldri dukker opp et lys i enden av tunnelen. Man prøver å ta seg sammen, men blir utsatt for skuffelse etter skuffelse. Det gir på sikt dårligere psykisk helse, og det er neppe samfunnsmessig gunstig.

Har forståelse for dette, det er normalt å bli depresiv i ensomheten. Så sterk skal du ikke trenge å være at du ikke kan kjenne på din sorg. Det er vondt å være alene.

Har du fine stunder også? 

Å dette blir et dobbelsidig sverd, tror du sorgen din hindrer deg i å ha humøret og gi innsatsen som kreves for å møte noen, bli kjennt og den biten? 

Og, okei jeg har ingen og er mye mer ensom enn til vanlig for tiden, noen ganger har jeg sittet å forsterket min ensomhet av å være med andre som har hverandre eller noen. Men idag, sorry siden du er mye ensom, hadde jeg en veldig fin dag med noen familie medlemmer, og tenkte hvor viktig og godt det er å ta seg tid til å treffes som det her. Jeg fikk mine sosiale behov dekket med noen andre enn partner. Møter du andre og tar deg tid til å være tilstede med dem, selv om de ikke er en kjæreste? Vi skal jo ikke bare ha kjæreste tenker jeg. Prøver du å nyte livet oog være glad i andre typer relasjoner også?

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette er det lett å føle medfølelse med. Ingen er sitt beste når de er ulykkelig og ensom. Det er en vond situasjon. 

Jeg heier bestandig på kjærligheten og at mennesker finner sitt menneske. Håper dette skjer for deg også! 🥰

Den veldige aggressive tilnærmingen angående at kvinner er urimelige og ikke deler ut sex rettferdig er det derimot veldig vanskelig å ha tilsvarende sympati angående av ulike årsaker, fra at det ignorerer at mange kvinner bærer lik savn og sorg til at vi kvinner bare ikke kan dele ut sex til menn som ønsker det. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Republikanerne vant valget pga store problemer med amerikanernes privatøkonomi pga inflasjon og manglende lønnsøkning, samt ekstreme innvandringsproblemer (11 millioner illegale innvandrere de siste 4 årene). Ikke pga en håndfull med bitre og sinte menn.

Helt naturlig at amerikanere ønsker seg noe nytt når lommeboka blir stadig tommere. Vi ser jo nøyaktig det samme i Norge, hvor FrP nå er Norges største parti mens AP sliter enormt.

Anonymkode: f34b9...03a

Og hva det største gapet mellom to faktorer på hvem som stemte på Trump og Harris? Kjønn. Menn stemte Trump inn. Menn stemmer også i større grad Frp i Norge. En av grunnene til det er innvandring, ja. Menn merker i større grad konsekvensene av innvandring, og kvinner er gjerne mer positive til innvandring. Majoriteten av innvandrere er gjerne også menn.

Poenget er jo at sinte og frustrerte menn er en fellesnevner når fascister og andre diktatorer kommer til makta. Mussolini brukte dem, Hitler brukte dem og Trump brukte dem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (19 timer siden):

..Vi er ikke på 50% nå idag, men forskerne antyder at vi kommer dit om få år dersom tempo i bortvelgelse og trendene i datingen fortsetter.

Endel kvinner idag ler av dette og kunne ikke gitt mer faen i om menn havner utenfor. Problemet er jo at dette vil gå utover dem selv på sikt. For jo færre menn som vil bli ansett som gode nok for den jevne kvinne, vil også konkurransen om de få høystatusmannfolka som er ansett som gode nok, bli beinhard! Innen 2030 vil kvinner være like hardt rammet av dette som menn er. Det betyr færre lykkelige mennesker, færre fødte barn og et samfunn som smuldrer opp.

Tja. Det riktige er at det eventuelt ville gått ut over våre døtre. For samfunnet forandret seg ikke radikalt på 5 år. 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (9 timer siden):

*Hatt betyr ikke har. Og 99% er en altfor høy beregning.

Et gjennomsnittlig samleie er ikke særlig langt. Så opplagt så er det normale å ikke ha sex. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (7 timer siden):

Jeg vil tro det ofte gjøres til et tema for latterliggjøring hos mange, da det ofte uttrykkes som et sært unormalt behov i slike diskusjoner.

Ved å følge slike tråder som dette, så får man inntrykket av at noen gir opp samfunnet fordi man ikke får pult. noen dreper fordi man ikke får pult.  noen blir aggressive fordi de ikke får pult, noen mener man fortjener sex som betaling for at menn har bygget samfunnet, noen mener man er utstøtt fra samfunnet fordi man ikke får pult osv osv.

Alt dette er absurde påstander som om det er sant, så er det så abnormalt og helt i periferien av hvordan mennesker flest fungerer. Da er det lett å ty til latterliggjøring og fjåsete kommentarer.

Som du også vet, så vil ikke menn flest drepe, bli aggressive, føle seg utstøtt av samfunnet eller kreve sex som betaling for å bygge hus og veier. Så når dette hevdes, så er veien til latterliggjøring kort.

Jeg tror også mange kvinner er passe lei av oppfatningen noen menn har om at sex er noe de har gjort seg fortjent til, kun ved å oppføre seg som normale voksne. Tipper de er lei av at mange menn forventer «å få sex» som en transaksjon fordi de i deres egen fortreffelighet mener seg fortjent til det. Men jeg er ikke en kvinne, så dette vet jeg jo ikke.

Har noen menn direkte krevd sex her inne??. Det du hevder er det bare kvinner som maser om I denne tråden. Ekte menn vill ha kjærlighet som leder til sex, barn og familie. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja. Det riktige er at det eventuelt ville gått ut over våre døtre. For samfunnet forandret seg ikke radikalt på 5 år. 

Anonymkode: 16223...972

Det er det som er trist. Damer skjønner ikke at de får straffen før de aner det.

Damenes sønner og døtre får svi for mors oppførsel I oppveksten. Dating kulturen vi har, er det damer som lager. Det er damer som premierer rett oppførsel fra gutter, å det er damer som mobber bort menn som ingenting får. Det er surtout og være mor til en sønn som ikke ønsker og leve mer. Det er surt og ligge på gammelhjem uten og få hjelp. Damer lager selv barna som skal ta seg av oss en dag, de barna er det mange år siden damene laget. Fuckboys vil ikke ha barn, de er jo I himmelen hele tida uten barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (13 timer siden):

Ok, da er det jo en dårlig deal for kvinner i dette landet, slike dårlige veier som vi har i store deler av Norge. Må si kvinner i blant annet Tyskland får bedre utbytte av å ha sex. 🤣

Hm.. kanskje de er flinkere til det...

Ved nærmere ettertanke så var det sterk økonomisk vekst i Vesttyskland etter krigen og jeg vil tro kvinneoverskuddet var ganske stort i den perioden. 

Ps. Jeg forstod spøken 😊

Endret av Flintis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sympati med menn som ikke «vet» om de vil ha barn når de er 40-45år, for de vil være fuckboys, for å så klage over at de er ensomme og barneløse i 50-års alderen? Vel.. nei ikke mye sympati her å hente gitt 

Anonymkode: 5f17b...d45

Forstår du ikke problemet eller snakker du mot bedre vitende?

1. Noen menn er usynlige for kvinner fra de er 20 til de dør. Noen av disse er bitre og deprimerte og incels og what not. Ingen av disse er «fuckboys».

2. Noen helt andre menn har mer eller mindre suksess blant damer. Noen får barn tidlig, noen sent, noen aldri. Ingen av disse ber om din sympati.

Forstår du at gruppe 1 og 2 er forskjellige? Eller er ditt mannehat så altomfattende at det blir umulig for deg?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (8 timer siden):

Den veldige aggressive tilnærmingen angående at kvinner er urimelige og ikke deler ut sex rettferdig er det derimot veldig vanskelig å ha tilsvarende sympati angående av ulike årsaker, fra at det ignorerer at mange kvinner bærer lik savn og sorg til at vi kvinner bare ikke kan dele ut sex til menn som ønsker det. 

Jeg har ikke sett ett eneste innlegg i denne tråden hvor en mann krever at kvinner «deler ut» sex?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...