Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Jeg gir ikke råd. Jeg forklarer hvorfor du ikke kan forvente at verden skal snurre rundt dine ønsker og behov. Du må klare å navigere deg i en verden der dine behov ikke er mer vesentlige enn andres behov. Virker som en del unge menn har problemer med dette. Umoden er det, og narsissistisk. 

Og jeg sier at det som er sant for deg når det kommer til ons/sex, ikke nødvendigvis er sant for andre.

Anonymkode: 470cc...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og jeg sier at det som er sant for deg når det kommer til ons/sex, ikke nødvendigvis er sant for andre.

Hvilket jeg heller ikke har påstått. 

Men du, er sannheten at så mange kvinner vil ha ons at de står i kø foran mennene?

Du skriver at ons er en lite tilgjengelig ressurs, for så å være forbanna på meg for å bekrefte at ja det er en lite tilgjengelig ressurs?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (15 minutter siden):

Stemmer det, men dette er i stor grad unge kvinner som har mistet tro på og tiltro til menn på grunn av hvordan menn nå markedsfører seg selv i ord og handlinger. Dette er økende ja, og et fenomen som gjør meg dypt bekymret. Likevel kan jeg jo ikke annet enn å si at jeg også har forståelse for at dette nå utvikler seg. Måten menn nå presenteres på nettet er på ingen måte positiv, og ikke kan de,skylde på kvinner heller, for det er hvordan menn presenterer menn på nettet som er en særdeles negativ markedsføring av menn. Når kvinner i tillegg opplever menn i rl som ugreie og useriøse også blir det en forsterket opplevelse av at menn er det ikke verdt å ha i livet. 

Da jeg var ung opplevde vi også at menn var ugrei og useriøse, men siden presentasjonen av menn generelt ellers var at menn var gode, seriøse, arbeidsomme, beskyttere av sin familie, med mer, så anså vi de negative opplevelser som umodne unntak, og lette videre etter en bra mann.

Det kvinner klager på angående noen menn et det lett å tenke at "slik mann skal ikke jeg ha/slikt skjer det ikke at jeg finner meg i", men det MENN markedsfører menn med kan man ikke beskytte seg mot, for det er løgn og lurer. Tar til takke med, men elsker ikke selv om det påstås til kvinnen er på kroken. Tenner ikke på sin kvinne etter kort tid, lyver og lurer, mens de kun tenner på yngre og perfekte kvinner. Har egentlig ingen respekt for kvinner. Kvinner maser og er urimelige. +++ 

Ja for det er jo så viktig og vesentlig at kvinner skal forstå menns sanne natur og seksualitet at dette måååå bare menn kverne på. Igjen og igjen! (Ignorerer fullstendig at kvinner så ofte har negative erfaringer med "menns natur og seksualitet " at det er de gode menn og det gode i menn som burde fortelles om og forsvarer, for kvinner er kun mennesker. Det kan bli for mye negativt og for skummelt når alt man ser, hører og opplever angående menn er negativt. 

Slik menn nå markedsføres AV MENN er det lett å forstå at mange kvinner konkluderer med at livet trolig er bedre uten. Det er et mannsskapt problem. Ondskapsfulle og lite rasjonelle menn øser ut, mens gode menn tier. Da sprer dette seg ja. 

Ja, jeg vet ikke helt hva den brukeren jeg svarte tror eller mener at unge kvinner vil, når han mener at du generaliserer ved å hevde at unge kvinner flest ser etter en mann å starte familie med. Svaret mitt var ment som et lite sleivspark til den brukeren, for jeg tviler jo sterkt på at majoriteten av unge kvinner ønsker seg mest mulig tilfeldig sex. Jeg er ganske sikker på at de fleste unge kvinner ønsker seg en parrelasjon med eller uten barn, og at en økende andel av de som ikke ønsker dette, velger å være single og evt. aleneforelder.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jo, fordi du er sammen med en annen person, kontra å ikke være sammen med en annen person, ergo "mindre alene". 1+1= 2 forresten.

En kort tilfeldig kontakt med et annet menneske gjør deg ikke mindre alene. Det å ha relasjoner med mennesker over tid gjør det. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg vet ikke helt hva den brukeren jeg svarte tror eller mener at unge kvinner vil, når han mener at du generaliserer ved å hevde at unge kvinner flest ser etter en mann å starte familie med. Svaret mitt var ment som et lite sleivspark til den brukeren, for jeg tviler jo sterkt på at majoriteten av unge kvinner ønsker seg mest mulig tilfeldig sex. Jeg er ganske sikker på at de fleste unge kvinner ønsker seg en parrelasjon med eller uten barn, og at en økende andel av de som ikke ønsker dette, velger å være single og evt. aleneforelder.

Vi vet at de fleste unge kvinner har fokus på å finne sin livspartner. At selv kvinner som innimellom har uforpliktende sex som regel har det å finne den ene rette mannen som hovedfokus. At det bare er ulike veier til Rom det å ha uforpliktende sex på veien eller ikke. Så har du rett i at en del kvinner bevisst velger bort barn eller partner og barn, og at dette er økende. Heterofile kvinner som velger bort menn pleier å oppgi en og samme årsak til dette. 

Det du skriver er fornuftige anmerkninger, og jeg mente ikke noe kritikk av det du skriver. 

Dersom kvinner flest hadde ønsket seg mest mulig tilfeldig sex hadde vi fort merket at det var slik. Mennene er jo stort sett ikke uvillige. Så at tilfeldig sex er en knapphet står på kvinner, og er derfor bevis i seg selv angående at kvinner oftest ikke ønsker tilfeldig sex. Hvilket også forskning viser, om man trenger det i tillegg til det som så tydelig kan observeres. Fordi mye hadde vært annerledes dersom kvinner ønsket mye tilfeldig sex. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

«Kvinner ser ut til å bry seg mer om trygghet, mens menn går mer etter utseende. Sånn var det før, og sånn er det fremdeles de aller fleste steder, uavhengig av store samfunnsendringer ellers.»

https://gemini.no/2020/05/kvinner-og-menn-velger-partnere-som-for/

Anonymkode: eec81...d5a

Av erfaring synes gjennomsnittlige kvinner at gjennomsnittlige menn er fysisk uattraktive langt oftere enn motsatt

Anonymkode: bab93...35b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av erfaring synes gjennomsnittlige kvinner at gjennomsnittlige menn er fysisk uattraktive langt oftere enn motsatt

Dette er ekstremt komplisert. 

Kvinner er mye mindre enige enn menn hva en attraktiv person av motsatt kjønn er. 

Menn og kvinner har ulik forståelse av språk i gjennomsnitt. 

"Dette er en person jeg faktisk er tiltrukket til" 

"Dette er en person som jeg teoretisk kunde ha vært tiltrukket til" 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tja..????

Menn synes gjennomsnittlige kvinner er mer seksuelt attraktiv enn hva kvinner synes om gjennomsnittlig mann. Så ja, menn er mye mer tilbøyelig til å akseptere kvinner for rene seksuelle interaksjoner. 

At menn er villige til å stikke pikken i flere kvinner enn kvinner ønsker å få fremmede pikker stukket inn i seg er egentlig ikke så ulogisk med tanke på risiko og konsekvenser for menn vs kvinner, er det?

Menn er ikke noe snillere/mindre kravstore angående seriøse partnervalg enn det kvinner er. Så du har rett angående det seksuelle, men er det seksuelle- og da i hovedsak uforpliktende sex- det vesentlige i relasjonen mellom kvinner og menn? 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man snakker jo med hverandre også, gjør man ikke det da? 

Men du evner å forstå at du kan bli kjent med folk uten å stikke pikken din i dem? At du kan snakke med folk uten baktanker?

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er også noe som heter sexdrift, vet ikke om du kjenner til det. 

Du evner å forstå at du ikke må putte pikken din inn i folk for å bli kjent med dem? Du er oppegående nok til å forstå det?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du evner å forstå at du kan bli kjent med folk uten å stikke pikken din i dem? At du kan snakke med folk uten baktanker?

Det er det den andre brukeren må ha fokus på. Å omgås kvinner uten å ha fokus på sex.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (27 minutter siden):

Jeg velger å være alene. Menn i dagens samfunn..? Nei takk. Kjenner mange andre kvinner også som syns måten menn fremstiller seg på er motbydelig og at de syns ikke det er verdt det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Tja..????

Menn synes gjennomsnittlige kvinner er mer seksuelt attraktiv enn hva kvinner synes om gjennomsnittlig mann. Så ja, menn er mye mer tilbøyelig til å akseptere kvinner for rene seksuelle interaksjoner. 

At menn er villige til å stikke pikken i flere kvinner enn kvinner ønsker å få fremmede pikket stukket inn i seg er egentlig ikke så ulogisk med tanke på risiko og konsekvenser for menn vs kvinner, er det?

Menn er ikke noe snillere/mindre kravstore angående seriøse partnervalg enn det kvinner er. Så du har rett angående det seksuelle, men er det seksuelle- og da i hovedsak uforpliktende sex- det vesentlige i relasjonen mellom kvinner og menn? 

Kvinner er mer kravstore angående partnervalg og. I motsetning til hva KG sier, vil de fleste menn ha seriøse forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Det er det den andre brukeren må ha fokus på. Å omgås kvinner uten å ha fokus på sex.

Beklager med innlegget over. Det var ikke ment mot deg. :) Det er utrolig fint at det finnes noen oppegående og hyggelig der ute. ❤️ men dere er alltid godt gift 😝 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (12 minutter siden):

Dette er ekstremt komplisert. 

Kvinner er mye mindre enige enn menn hva en attraktiv person av motsatt kjønn er. 

Menn og kvinner har ulik forståelse av språk i gjennomsnitt. 

"Dette er en person jeg faktisk er tiltrukket til" 

"Dette er en person som jeg teoretisk kunde ha vært tiltrukket til" 

Ser ikke ut som du er uenig med hva jeg skrev 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner er mer kravstore angående partnervalg og. I motsetning til hva KG sier, vil de fleste menn ha seriøse forhold

Veldig kravstore ja..

- ikke rasistisk 

- ikke frekk

- ikke aggressiv

- ikke rotete økonomi (dvs ikke forbrukslån etc)

- ikke kvinnefiendtlige holdninger 

- lojal

- hyggelig

- villig til å investere tid til og bli kjent 

- ikke kle seg som en slask

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig kravstore ja..

- ikke rasistisk 

- ikke frekk

- ikke aggressiv

- ikke rotete økonomi (dvs ikke forbrukslån etc)

- ikke kvinnefiendtlige holdninger 

- lojal

- hyggelig

- villig til å investere tid til og bli kjent 

- ikke kle seg som en slask

Om bare det var alle kravene hadde jo jeg badet i tilbud 

Skrev om krav på utseende foresten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser ikke ut som du er uenig med hva jeg skrev 

Litt avhengig av perspektiv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 13.23):

Problemet er vel at det fødes stadig færre barn. At noen ikke får sex er vel strengt tatt ikke noe problem... Men når det fødes færre og befolkningen ellers blir eldre (vi lever lengre) da har vi etter hvert et enormt stort samfunnsproblem. De er jo allerede åpne på at vi må regne med at barn/familie må ta mye større del av omsorgen for sine eldre slektninger enn de gjør i dag. Da blir det ikke lett å ikke ha nær familie...

Anonymkode: 6fac6...2f2

👍🏻👍🏻👍🏻

Anonymkode: cd1f0...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om bare det var alle kravene hadde jo jeg badet i tilbud 

Skrev om krav på utseende foresten 

Siste mannen jeg var forelsket i var 132 kg, rødt hår, 172 cm og et år yngre enn meg. Han har samboer, ellers så hadde jeg nok gitt slipp på all fornuft og lagt an på han

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...