Gå til innhold

Erfaring med lav progesteron anyone?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi holder på med IVF (mannlig faktor) men prøver også selv mellom slagene (vi har blitt gravid naturlig før, men fikk MA, så vi kn i teorien lykkes selv) Siste et par måneder merka jeg at jeg får voldsom pms en uke før mensen, det har jeg aldri opplevd før. Jeg ba fastlegen om å sjekke om jeg har lav progesteron, tok blodprøve (den som må tas 7 dager etter eggløsning) og svaret kom på 25. Refernase verdier er alt over 15 e normalt, men en enkel google søk sier at det skal vær minst 30 (også alle utenlandske sider SIER MINST over 30, helst 40). Ellers spotter jeg mye, men ETTER mens, aldri før, øuteal fase e 12-14 dager

Så jeg e redd at jeg har dårlig egg kvalitet, da jeg får eggløsning hver måned men tydeligvis så svakt at progesteron steger ikke nok (har lest at det kan vær pga dårlig egg kvalitet)

Så jeg lurer på om noen har erfaring med lav progesteron? Hva slags medisiner er det mulig å få? Er det noe med Clomid, Letrozol? Noe erfaringer med det? (har skjønt at progesteronstøtte er ikke løsninger da det e dårlig eggløsning som skaper lav progesteron, så det e det det må fikses)

Jeg vet at vi er allerede innom ivf, men vi prøver jo uansett mellom slaga og vil ha best utgangspunkt der og. Tar allerede alt mulig av kosttilskudd både jeg og mannen.

Anonymkode: 1438b...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri problemer med dårlig egg-kvalitet. Ble gravid på første forsøk hver gang, men lavt progesteron-nivå gjorde at jeg mistet i løpet av de 3 første mnd.

Hadde to barn fra før, før problemet oppsto. Det ble med de.

Anbefaler deg å be om hjelp til å øke progresteronnivået.

Anonymkode: 80b22...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...