Gå til innhold

Skal man først privatisere må man også sørge for at det stilles krav til det private


Majer

Anbefalte innlegg

Hvorfor innførte høyresiden større krav til dokumentasjon for lærere i offentlig skole mens de lot de private være i fred? 

Hvorfor innførte ikke høyresiden en regel som gjør at private helsetjenester må rapportere avvik til kommunene på lik linje med kommunale institusjoner? 

Hvorfor var det strenge krav til hvor bysykler skulle parkeres samtidig som elektriske sparkesykler fra ørten selskaper skulle få parkere som de ville?

Hvorfor ville høyresiden fjerne NSB og erstatte det med mindre selskaper som driver cowboyvirksomhet? De tre siste gangene jeg tok toget med VY kjørte de kun med halvparten av vognene NSB brukte- og det i rushen! Tenk på pendlerne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majer skrev (1 time siden):

Hvorfor innførte høyresiden større krav til dokumentasjon for lærere i offentlig skole mens de lot de private være i fred? 

Fordi foreldre ønsket tilgang til skoler som ikke tåler dokumentering. Stort sett alle skoler som er private , er bygd på ideologier som ikke samsvarer med fokus på formidling og tilegnelse av kunnskap. Det er et demokratisk valg. 

 

Majer skrev (1 time siden):

Hvorfor innførte ikke høyresiden en regel som gjør at private helsetjenester må rapportere avvik til kommunene på lik linje med kommunale institusjoner? 

Fordi de oppdaget at det ikke virket i kommunene heller, så de ønsket å bruke andre løsninger vi allerede har for det samme. (Som desverrre heller ikke fungerer.)

 

Majer skrev (1 time siden):

Hvorfor var det strenge krav til hvor bysykler skulle parkeres samtidig som elektriske sparkesykler fra ørten selskaper skulle få parkere som de ville?

Fordi bysykler kom før sparkesykler, og sparkesykkel selskapene forsto at lett tilgjengelighet og høy forvaltningskost var viktigere for mikrotransport. Jeg har aldri brukt bysykler, og en av de viktige årsakene er nettopp at jeg ikke kan parkere  som jeg vil : de har absolutt null funksjon i mine behov. (Hvilket gjør at dagens reguleringer i mange byer, totalt ødelegger for nytten av et genialt framkomstmiddel. ) 

 

Majer skrev (1 time siden):

Hvorfor ville høyresiden fjerne NSB og erstatte det med mindre selskaper som driver cowboyvirksomhet? De tre siste gangene jeg tok toget med VY kjørte de kun med halvparten av vognene NSB brukte- og det i rushen! Tenk på pendlerne 

Fordi det i større grad skulle bli klart for folk at problemet med Toget i Norge er Staten : grunnen til mangelen av vognene, er fordi "cowboy" selskapene har fått opp bruken av tog, men Norske Tog (statlig selskap) ikke har kjøpt inn nok materiell for faktisk å dekke behovet, og BanNOR (statlig selskap) ikke klarer få på plass et moderne signaleringssystem på en inteligent måte så man kan få mer funksjonell bruk av togmateriellet som finnes. 

Det er bare to svakheter i oppdelingen som ikke er grunneleggende en defekt i de statlige selskapene , og det er at transportselskapene leier togene fra Norske Tog, men er ansvarlig for vedlikeholdet. Det er spektaulært idiotisk på et nivå at den som la dette til grunn , måtte være full, senil eller begge deler. 

Det andre at det ikke ble lagt til grunn at Entur skulle tilby roamingpriser på strekninger som dekker flere selskaper :  Fra en kunde sin side, skal turen Bergen - Trondhjem være EN reise , med en en pris som er signifikant lavere enn de to separate togreisene for seg.

Men ellers har oppdelingen gjort det den skulle: synliggjort defektene i norsk jernbanestruktur.  

Ønsker vi mer bruk av tog, må vi begynne å bruke statlige midler, eller privatisere mere, så det blir kjøpt togsett og lagt skinner. Problemet er ikke konduktører. 

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...