AnonymBruker Skrevet 15. november #21 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Erfaringsmessig så inneholder 98 oktan fra shell 2-4% etanol, mens på Esso ligger etanolinnholdet på 0-1%… Anonymkode: 03ad4...938 Det der er faktisk veldig interessant hvis det stemmer, siden jeg kjører både biler og MC i veteranklassen. Har du en konkret og troverdig kilde? Anonymkode: 348b4...38e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 15. november #22 Del Skrevet 15. november Vedr. gressklippere og annet utstyr som går på 4 takts bensin, så er det fullt mulig å bruke 95 okt, MEN hvis det viser seg at du fyller 95 okt. siste gangen før du setter bort gressklipper eller snøfreser, så vil som regel bensinen forvitre og legge igjen fuktighet i forgasser og når du da neste gang skal starte, så får du ikke start. Hvis du tar deg råd til å bruke 98 okt. så slipper du disse problemene. Eller du kan helle ut 95 okt. bensinen og kjøre gjennom og starte slik at forgasser får 98 okt. eller alkylatbensin siste gangen før du setter bort klipper eller snøfreser, så slipper du mye problemer. For de fleste vil det lønne seg å bruke 98 okt./alkylatbensin, da behøver du ikke gjøre noen ting, annet enn å rengjøre og gjøre den klar for neste sesong. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #23 Del Skrevet 15. november Einus skrev (31 minutter siden): Vedr. gressklippere og annet utstyr som går på 4 takts bensin, så er det fullt mulig å bruke 95 okt, MEN hvis det viser seg at du fyller 95 okt. siste gangen før du setter bort gressklipper eller snøfreser, så vil som regel bensinen forvitre og legge igjen fuktighet i forgasser og når du da neste gang skal starte, så får du ikke start. Hvis du tar deg råd til å bruke 98 okt. så slipper du disse problemene. Eller du kan helle ut 95 okt. bensinen og kjøre gjennom og starte slik at forgasser får 98 okt. eller alkylatbensin siste gangen før du setter bort klipper eller snøfreser, så slipper du mye problemer. For de fleste vil det lønne seg å bruke 98 okt./alkylatbensin, da behøver du ikke gjøre noen ting, annet enn å rengjøre og gjøre den klar for neste sesong. 4-takts motorer som sitter på planklippere skal ikke ha 95 oktan etter at det ble innblandet 10% biodrivstoff. Derfor det står på lokket på min klipper, E10 med forbudstegn over. Og alt fjaset med at E10 ikke kan lagres over vinteren, les hva jeg skrev lengre opp om å vinterlagre mc. Anonymkode: 3d8dc...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 15. november #24 Del Skrevet 15. november (endret) Mulig du vet best, men dette er en grei leveregel for de aller fleste. Du er dessuten så feig at du ikke kan stå inne for dine innlegg at du skriver som anonym. Endret 15. november av Einus 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #25 Del Skrevet 15. november Einus skrev (2 timer siden): Mulig du vet best, men dette er en grei leveregel for de aller fleste. Du er dessuten så feig at du ikke kan stå inne for dine innlegg at du skriver som anonym. Var nå en feig kommentar du kom med der i allefall! Anonymkode: 3d8dc...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #26 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det der er faktisk veldig interessant hvis det stemmer, siden jeg kjører både biler og MC i veteranklassen. Har du en konkret og troverdig kilde? Anonymkode: 348b4...38e Jeg måler selv for å sikre meg…. Anonymkode: 03ad4...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 15. november #27 Del Skrevet 15. november Veteran biler bør ha 98 fordi diverse komponenter tåler ikke 95. Alle motorer med forgasser bør bruke 98 særleg om dem er lite brukt. Plenklippere og snøfresere må ha 98, 95 skiller seg under lagring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 16. november #28 Del Skrevet 16. november AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 11.45): Hvem burde bruke 98 bensin? Anonymkode: 05bbf...5f1 alle som skal sette fra seg redskapen hele sommeren eller hele vinteren, gressklipper, snøfreser, kantklipper, mc og veterankjøretøy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 16. november #29 Del Skrevet 16. november Al Bundy skrev (1 minutt siden): alle som skal sette fra seg redskapen hele sommeren eller hele vinteren, gressklipper, snøfreser, kantklipper, mc og veterankjøretøy hmm skrev vist innlegget før jeg så at dette var allerede svart på av andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 16. november #30 Del Skrevet 16. november AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det der er faktisk veldig interessant hvis det stemmer, siden jeg kjører både biler og MC i veteranklassen. Har du en konkret og troverdig kilde? Anonymkode: 348b4...38e Fra dette internettet (vet ikke om det stemmer da): Esso: Synergy Supreme+ Bensin 98 inneholder ikke etanol hos Esso, selv om det er et E5-drivstoff. Merking av E5 er et EU-krav. Shell: Vår Shell V-Power 98 er et etanolfritt alternativ med høyere oktantall. Produktet er merket med «E5» i tråd med gjeldende krav, men vi leverer produktet uten etanol på våre stasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november #31 Del Skrevet 16. november Bruker kun 98 både på veteranbil, MC, båt og gressklipper. Båten brukes kun ved finevær og kan gå lang tid mellom hver fylling, så er redd for brann som kan oppstå ved E10 som har stått en stund (synes det har vært unormalt mange branner i fritidsbåter i sommer). Anonymkode: ef821...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 16. november #32 Del Skrevet 16. november Al Bundy skrev (32 minutter siden): alle som skal sette fra seg redskapen hele sommeren eller hele vinteren, gressklipper, snøfreser, kantklipper, mc og veterankjøretøy På gressklipper og kantklipperryddesag har jeg kun brukt acetatbensin i over 20 år, en del dyrere men det er så deilig og slippe den sure lukta fra eksosen, med acetatbensin er eksosen nesten luktfri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 16. november #33 Del Skrevet 16. november bvp skrev (2 minutter siden): På gressklipper og kantklipperryddesag har jeg kun brukt acetatbensin i over 20 år, en del dyrere men det er så deilig og slippe den sure lukta fra eksosen, med acetatbensin er eksosen nesten luktfri. Ja enig, gjør faktisk det samme selv på gressklipper, motorsag og snøfres. De går så lite så literprisen er akseptabel.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 16. november #34 Del Skrevet 16. november AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det der er faktisk veldig interessant hvis det stemmer, siden jeg kjører både biler og MC i veteranklassen. Har du en konkret og troverdig kilde? Anonymkode: 348b4...38e Det høres ikke usannsynlig ut siden etanol har høyere oktan enn bensin, husker ikke tallet akkurat nå men jeg mener etanol er 112-113 oktan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet tirsdag kl 09:04 #35 Del Skrevet tirsdag kl 09:04 Alkylat bensin tenker jeg du mener…. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet onsdag kl 15:31 #36 Del Skrevet onsdag kl 15:31 Einus skrev (På 19.11.2024 den 10.04): Alkylat bensin tenker jeg du mener…. Alkylat skal brukes på Snøfreser og gressklipper og motorsag 😉 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 19 timer siden #37 Del Skrevet 19 timer siden Maskinfører skrev (På 20.11.2024 den 16.31): Alkylat skal brukes på Snøfreser og gressklipper og motorsag 😉 Den er så dyr, trenger kun 98 for å unngå probemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 19 timer siden #38 Del Skrevet 19 timer siden LiseTV skrev (3 minutter siden): Den er så dyr, trenger kun 98 for å unngå probemer. Mulig det men mine maskiner skal ha Alkylat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå