Gå til innhold

Hva ville du gjort med 800.000kr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mottatt omlag 800.000kr.

Starten av 30 årende, ufør med lav årsinntekt og får derfor ikke boliglån aleine. Ingen forbrukslån, Ingen bo utgifter prdd. kun ett lite billån. Ingen barn.

hvis du var meg, hvordan ville du forvaltet disse pengene ? 

Anonymkode: aa07b...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I din situasjon ville jeg spart til jeg ble pensjonist

Anonymkode: 28864...1b3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

En god del til pensjonssparing og bufferkonto. 

hadde også unnet meg en drømmeferie. 

Anonymkode: 67eb7...3f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du prøvd å søke husbanken om lån?

Høres ut som du burde kunne være kandidat?

Anonymkode: 32483...5ba

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Starten av 30 årende, ufør med lav årsinntekt og får derfor ikke boliglån aleine. Ingen forbrukslån, Ingen bo utgifter prdd. kun ett lite billån. Ingen barn.

Mange uføre får boliglån. Hva med å investere i en rimelig leilighet, og kanskje kjøpe noe større etterhvert? En leilighet til 3 mill med 800 0000 egenkapital, vil ofte gi lavere månedlige utgifter enn å leie.

Endret av Tartufo
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

I ditt tilfelle ville jeg gitt f i å spare til egen bolig eller pensjonisttilværelsen. Du lever kun en gang og livet er kort. Bruk pengene til vin, piker og sang. 

Anonymkode: 93eda...7d8

Skrevet

Ville først og fremst prøvd husbanken og se om det er mulig å få lån der. Om ikke så ville jeg vurdert langsiktig fondsparing og lagt av en del på bufferkonto. Som minstepensjonist er det lurt å ha litt å gå på. Samtidig kan du se på om det er noe du kan unne deg for å få med livskvalitet. Hva det kan være er opp til deg, men det kan være symaskin med en del utstyr og stoff så du kan holde på med det, eller annen hobby du kan holde på med inne. Gaming-PC og utstyr hvis det er mer din greie. Eller malekurs (og maleutstyr), dansekurs, treningssenter, årskort på klatresenter eller tusenfryd eller dyreparken osv. Ville nok ikke brukt opp alle pengene på dette, men som ufør så er det en lur investering å unne deg noe som gir deg økt livskvalitet! Uten jobb går man gjerne glipp av mestringsfølelse, rutiner, tilhørighet, samhold m.m. Dermed er det viktig å finne noe som kan gi deg dette!

Anonymkode: a9d45...281

• Liker 1
Skrevet

Er ufør selv og hadde tatt kontakt med husbanken, hørt om det var mulig å få kjøpt noe eget. Hvis nei så hadde jeg tatt meg en deilig ferietur, og spart resten. 

Anonymkode: cb3da...417

Skrevet

Hvorfor har du ingen boutgifter?

Bor du gratis og kan fortsette med det? 

Hvis ikke ville jeg brukt pengene som innskudd i egen bolig.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Endret av Sansa20
Skrevet

Kjøp deg leilighet. Husbanken gir lån til uføre. Ta noen hundre tusen inn i bitcoin av de 800. Kos deg. 

Anonymkode: 7e363...9bc

Skrevet

Vurdert andelsleilighet? 

Anonymkode: 6fc75...a46

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Søk kommunalt lån og tilskudd til bolig, med så mye egenkapital bør du få innvilget.

Anonymkode: f4194...207

Skrevet

Betalt ut billån, hold av til buffer, resten i fond

Anonymkode: a62fa...58d

Skrevet

45, ufør, alene med to barn.

Jeg mottok nylig 900K i erstatning og har valgt å sette 500K i spareavtale, 6mnd bindetid, 200K skal brukes på nytt kjøkken og så skal 100K brukes på ferie neste år. Er ikke sikkert vi bruker hele beløpet, men er noe trygt i å ha øremerket summen for å være sikker på at vi får en fin ferie.

Anonymkode: d7d99...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...