exictence Skrevet i går, 09:14 #1 Del Skrevet i går, 09:14 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet i går, 09:21 #2 Del Skrevet i går, 09:21 Laks Røkt svinekam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:08 #3 Del Skrevet i går, 10:08 Ofte kamskjell til forrett. Hovedrett er gjerne gode kjøttstykker. Sist ble det en biff Wellington. Dessert vanligvis noe basert på frukt/bær. Anonymkode: 3746c...4cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 10:18 #4 Del Skrevet i går, 10:18 Fylt flaskegresskar 🥰 Gjerne med villris, ristede nøtter, sopp, og diverse. Hasselbakte poteter til. Veldig fint nå på høsten og på vinteren, og ser pent ut også (om en får det til 🤪🙈). 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:23 #5 Del Skrevet i går, 10:23 Forretter: ceviche, hummer/krepsehalebisque, asparges og hollandaise dersom sesong Hovedrett: oftest kjøtt: Andeconfit (gjerne epler), lammecarre/ reinsdyr (gjerne noe pære til), biff bourgignone (eller hvordan det nå staves) Ikke så opptatt av dessert: Ofte bare is (kjøpt) med litt coulis, eventuelt bare noe god sjokolade/makroner (kjøper det også). Anonymkode: df89a...227 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 10:26 Forfatter #6 Del Skrevet i går, 10:26 Takk, så mye godt. @Daisy-love Hvordan ser dette ut? Så spennende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:32 #7 Del Skrevet i går, 10:32 Det kan variere mye. Ofte etter sesong. Sist (høst) hadde jeg; - Forret; stekte kamskjell med blomkålpure og chorizo - Hovedrett; Andebryst med fløtegratinerte søtpotetgrateng, bakt løk, asparges, og appelsinsaus - Dessert; mini pavlova med vaniljekrem og bær I sommer hadde vi italiensk aften. Startet med antipasti sharing-platters. Og fortsatte også med sharing platters, som calamari med sitronaioli, ristede valnøtter med gorgonzola, klippfiskboller med salsa, burrata med marinerte cherrytomater, carpaccio med ristede pinjekjerner og ruccola, med mer. Og panna cota og et fat med cannelloni til dessert. Anonymkode: 11706...5ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:36 #8 Del Skrevet i går, 10:36 Lager ofte enkel middag fra andre land. sist lagde jeg kylling biryani, shami kebab og grillet vinger. jeg liker å lage noe som ikke er helt normalt å ha Anonymkode: 41b81...8d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 11:52 #9 Del Skrevet i går, 11:52 exictence skrev (1 time siden): Takk, så mye godt. @Daisy-love Hvordan ser dette ut? Så spennende Det er veldig godt! Jeg har tatt utgangspunkt i denne: https://foodnetwork.co.uk/recipes/vegan-wild-rice-stuffed-butternut-squash hvor især «glasuren» med lønnesirup (eller agavenektar fungerer også bra) virkelig tar retten til enda høyere høyder. Jeg anbefaler å lage ekstra av den. Samt jeg har tatt inspirasjon fra denne her: https://www.sheknows.com/food-and-recipes/articles/1054177/vegan-brown-rice-spinach-stuffed-butternut-squash-recipe/ Kan jeg tilsette sopp i noe, så blir det tilsatt her i gården, så sopp i små biter er nydelig del av fyllet. Jeg vil tro at å bruke quinoa også vil passe bra, og at grønne linser vil passe i retten om en vil ha mer protein, men fremdeles ha vegetar. Sprøstekt bacon, eller tynt oppskjært kjøttstykke på toppen er også mulig. Jeg har normalt valgt å binde de sammen så en kan skjære runde skiver til servering (de deler seg da, men ser mer delikat ut). Jeg vil også tro en kan fjerne toppen på både flaskegresskar og hokkaidogresskar, fjerne deler av innmaten, og fylle sånn. På siste kan en ta et pent snitt og lage en hatt av toppen, men det blir jo mindre delikat servering da, siden fyllet vil renne utover. Lager en av ganske små gresskar, kan en enkelt servere halvt til hver og det ser mer delikat ut med en gang. Finnes også veldig små gresskar, men ikke så ofte jeg personlig kommer over det. Mange muligheter her, og jeg bruker oppskriftene mest som veiledning. Må få laget igjen snart. Det er blitt for lengre siden sist. 😋 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:22 #10 Del Skrevet i går, 12:22 Det er lurt å planlegge godt og gjerne lage noe som virker spektakulært, men ikke krever at du står på kjøkkenet hele tiden mens gjestene er på besøk. For eksempel en forrett og dessert du kan lage ferdig på forhånd og en hovedrett som passer seg selv i ovnen og bu bare trenger å legge opp på tallerkener eller serverings brett. Da slipper du at kjøkkenet ser ut som et katastrofeområde og oppvasken er trygt i masinene når gjenstene kommer. Gir deg god tid til å ta i mot gjestene, prate og servere drinker, vin og litt snacks før maten. Jeg har fått mange tips på bbcgoodfood både for å tidsplan og oppskrifter. Anonymkode: f9d78...0ae 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 13:04 Forfatter #11 Del Skrevet i går, 13:04 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er lurt å planlegge godt og gjerne lage noe som virker spektakulært, men ikke krever at du står på kjøkkenet hele tiden mens gjestene er på besøk. For eksempel en forrett og dessert du kan lage ferdig på forhånd og en hovedrett som passer seg selv i ovnen og bu bare trenger å legge opp på tallerkener eller serverings brett. Da slipper du at kjøkkenet ser ut som et katastrofeområde og oppvasken er trygt i masinene når gjenstene kommer. Gir deg god tid til å ta i mot gjestene, prate og servere drinker, vin og litt snacks før maten. Jeg har fått mange tips på bbcgoodfood både for å tidsplan og oppskrifter. Anonymkode: f9d78...0ae Ja, det synes jeg er veldig lurt Daisy-love skrev (1 time siden): Det er veldig godt! Jeg har tatt utgangspunkt i denne: https://foodnetwork.co.uk/recipes/vegan-wild-rice-stuffed-butternut-squash hvor især «glasuren» med lønnesirup (eller agavenektar fungerer også bra) virkelig tar retten til enda høyere høyder. Jeg anbefaler å lage ekstra av den. Samt jeg har tatt inspirasjon fra denne her: https://www.sheknows.com/food-and-recipes/articles/1054177/vegan-brown-rice-spinach-stuffed-butternut-squash-recipe/ Kan jeg tilsette sopp i noe, så blir det tilsatt her i gården, så sopp i små biter er nydelig del av fyllet. Jeg vil tro at å bruke quinoa også vil passe bra, og at grønne linser vil passe i retten om en vil ha mer protein, men fremdeles ha vegetar. Sprøstekt bacon, eller tynt oppskjært kjøttstykke på toppen er også mulig. Jeg har normalt valgt å binde de sammen så en kan skjære runde skiver til servering (de deler seg da, men ser mer delikat ut). Jeg vil også tro en kan fjerne toppen på både flaskegresskar og hokkaidogresskar, fjerne deler av innmaten, og fylle sånn. På siste kan en ta et pent snitt og lage en hatt av toppen, men det blir jo mindre delikat servering da, siden fyllet vil renne utover. Lager en av ganske små gresskar, kan en enkelt servere halvt til hver og det ser mer delikat ut med en gang. Finnes også veldig små gresskar, men ikke så ofte jeg personlig kommer over det. Mange muligheter her, og jeg bruker oppskriftene mest som veiledning. Må få laget igjen snart. Det er blitt for lengre siden sist. 😋 Tusen takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:57 #12 Del Skrevet i går, 14:57 Når vi skal ha «finere» selskap så går vi på restaurant. Om jeg skal lage noe ekslusivt hjemme blir det som oftest skalldyrplatå med tilbehør. Grillmat om sommeren. Anonymkode: 35457...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet i går, 15:01 #13 Del Skrevet i går, 15:01 Bacalo, butter chicken eller biffgryte fra burgund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:02 #14 Del Skrevet i går, 15:02 Bo Ssam. Og hjemmelaget mochi is til dessert. Sosialt og godt. Anonymkode: 99a3e...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:36 #15 Del Skrevet i går, 15:36 For å være ærlig så serverer jeg bare det jeg har lyst på selv. Det er ikke så avansert. Men skulle jeg laget noe i dag tror jeg hadde laget en god suppe og en hovedrett med fisk, puré og en artig vri på potetene. En liten bæsj sorbet med saus over, flekker div., er helt utelukket. Kanskje et godt kakestykke. Anonymkode: 1782c...1c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet i går, 15:45 #16 Del Skrevet i går, 15:45 Forrett Gjerne noko sjømat. Fiskesuppe (heimelaga), kamskjell eller salat med snøkrabbe/kongekrabbe og foie gras (fyda) Hovedrett ofte hjort med tilbehør som feks kantarell eller steinsopp (plukkar sjøl), jordskokk, mandelpotet eller rösti, god saus Alternativt moules frittes dessert : ofte tiramisu eller panna cotta, alternativt ostefat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet i går, 15:46 #17 Del Skrevet i går, 15:46 Blir ofte noe med elg. Elgbiff, elgsteik. Eller kalkun bryst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:27 #18 Del Skrevet i går, 16:27 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): For å være ærlig så serverer jeg bare det jeg har lyst på selv. Det er ikke så avansert. Men skulle jeg laget noe i dag tror jeg hadde laget en god suppe og en hovedrett med fisk, puré og en artig vri på potetene. En liten bæsj sorbet med saus over, flekker div., er helt utelukket. Kanskje et godt kakestykke. Anonymkode: 1782c...1c8 Unnskyld, men 😂 Anonymkode: 9fc0d...416 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:33 #19 Del Skrevet i går, 16:33 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): For å være ærlig så serverer jeg bare det jeg har lyst på selv. Det er ikke så avansert. Men skulle jeg laget noe i dag tror jeg hadde laget en god suppe og en hovedrett med fisk, puré og en artig vri på potetene. En liten bæsj sorbet med saus over, flekker div., er helt utelukket. Kanskje et godt kakestykke. Anonymkode: 1782c...1c8 😂Står over sorbet jeg... Anonymkode: d95e8...c45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:40 #20 Del Skrevet i går, 16:40 Det viktigste er mye kjøtt/sjømat og gode ingredienser. Vegansk er helt utelukket. Biff er en gjenganger her. Anonymkode: 8e3f2...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå