Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Hva skal jeg gjøre da, finnes det noen dyrlegevakt? Hva skjer med kroppen hvis de spiser sjokolade? (Har lest mye om at de kan dø av det, at sjokolade er som gift for de osv) Prøver å se etter symptomer på om han er dårlig, og har heldigvis ikke sett noe enda, men er redd jeg ikke kan se om han er dårlig eller ikke heller. Noe man kan gjøre??
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Ring nærmeste dyrlege. Om ikke de har vakt er det stor sjanse for at de har en telefonsvarer eller lignende hvor det opplyses om nærmeste vakthavende dyrlege.
lillesky Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Prøver å se etter symptomer på om han er dårlig, og har heldigvis ikke sett noe enda, men er redd jeg ikke kan se om han er dårlig eller ikke heller. Noe man kan gjøre?? ← Symptomene på sjokoladeforgiftning er oppstøt, oppkast, hyperaktivitet, rastløshet overfølsomhet for berøring, hurtig hjertebank og hurtig åndedrett. Manglende kontroll over benmuskulatur og muskelskjelving. Manglende kontroll over urin og avføring. Symptomene vil gjenta seg i intervaller. Etter hvert blir hunden svakere, inntil den går i koma og dør på grunn av hjerte-svikt og/eller indre blødninger. Veterinæren har motgift, slik at eneste botemiddel er å få hunden til dyrlege så fort som mulig.
monikabrx Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Vet ikke hvor du bor, men oslo dyreklinikk på ensjø har døgnvakt. Dit kan man også ringe hele døgnet, det koster 27 kr per. minn utenfor åpningstiden. Men om man kar en krise er det en liten pris å betale.
Gjest Trådstarteren Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Det gikk bra med han, (Phew) han var bare ekstremt kosete og ville ha kos hele tiden den kvelden. Han er kosete fra før av også, men gange det med ti så han følte seg nok ikke helt vel. Prøvde å få han til å kaste opp, for det var tipset jeg fikk, men han gjorde ikke det. Så jeg fulgte med han og så etter alle mulige tegn til om han ble verre, men det gikk greit. Har nå lært (the hard way) å passe ekstra godt på å lukke inn alt spiselig og ikke la noe mat eller godter ligge igjen på bordet når vi er borte.
Gjest gjesta Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Hunden min koste seg med en HEL boks Sjokade pålegg en dag vi var på jobb. Det gikk helt fint.... Hunden ble ikke dårlig i det hele tatt. :klø:
MiniMjau Skrevet 2. mars 2006 #8 Skrevet 2. mars 2006 En vetrinær jeg spurte om det samme her om dagen, sa at det måtte en større mengde REN sjokolade til(f.eks av disse platene som har 70% og 85% sjokolade osv) for at hund og katt skal bli forgiftet.. F.eks en melkesjokolade inneholder mye mer enn sjokolade, så en bit av det var ikke skadelig. men om vofsen får i seg en plate med 70% sjokolade, så kan det vel være grunn til bekymring. Men på den andre side, det er jo ingen grunn til å gi en hund sjokolade beregnet på mennesker?
Jaya Skrevet 2. mars 2006 #9 Skrevet 2. mars 2006 (endret) http://naturtips.no/Filer_aktiviteter/fori...%20hunden%20din! Nederst under "sjokolade dreper hunden din" på denne siden er det en tabell som viser hvor mye skal til før det er fare for dødelige forgiftninger. Endret 2. mars 2006 av Jaya
lillesky Skrevet 2. mars 2006 #10 Skrevet 2. mars 2006 Regner med at ingen veterinær vil anbefale at man gir hunder sjokolade i ny og ne. Selv om det ikke er noen leger som anbefaler det heller, så sier de at det er greit å kose seg en gang innimellom.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Regner med at ingen veterinær vil anbefale at man gir hunder sjokolade i ny og ne. Selv om det ikke er noen leger som anbefaler det heller, så sier de at det er greit å kose seg en gang innimellom. ← Om du leser artikkelen som det er linket til i innlegget over så ser du at det ikke er greit. Og hva er egentlig poenget med at hunden skal få sjokolade? Det finnes mange sunne ting som hunder synes er kjempegodt å kose seg med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå