Gå til innhold

jobbe med regnskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å søke meg over til en regnskapsstilling. Er utdannet økonom (bachelor) og har jobbet mange år som saksbehandler i staten. 

I min statlige stilling har jeg mye fleksibilitet, fleksitid, gode kollegaer og vet hva som er forventet. Hjemmekontor 2 dager i uken. Vi har også mulighet for overtid noen måneder i året som tillater meg å tjene 50-150.000 ekstra i året. Men det er ingen muligheter for å avansere i stillingen min mtp. ansvar og lønn (utenom det vanlige årlige oppgjøret) og tilleggsoppgaver som ikke gir økt lønn. Jeg står på stedet hvil.

Stillingen jeg snuser på er ikke så mye høyere i lønn men jeg vil da lære noe nytt, få relevant utdanning dekket og avdelingen har mange som snart skal pensjonere seg så det er muligheter for å forfremmes innen 1-3 år. Det er lite til ingen overtid. 

MEN det er skummelt. Det er skummelt fordi jeg trives der jeg er og fordi jeg ikke vet hva jeg evt. går til - kommer jeg til å trives der, kommer jeg til å klare arbeidsoppgavene og LIKE dem. Blir det mye stress i et ellers travelt småbarnsliv.

Hadde det vært 100.000 opp i lønn hadde jeg ikke vært i tvil fordi jeg vil gjerne tjene mer i disse økonomiske tidene, men siden det er rundt samme lønn og potensielt mindre mtp. overtid så blir jeg usikker. 

Føler jeg er i alderen der hvis jeg skal bytte jobb/fag så er tiden nå. 

Derfor spør jeg kvinneguiden om råd. Hva ville dere gjort? Mulighetene for høyere lønn ligger der og utdanning til å potensielt på sikt bli autorisert regnskapsfører. 

Noen med erfaring som regnskapsfører/regnskapsavdeling som kan fortelle litt om jobben? 

Anonymkode: 39242...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...