AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #1 Del Skrevet 12. november 2024 Jeg jobber i offentlig sektor, på en arbeidsplass med over 500 pax under samme paraplyen. Nylig har tydeligvis ledelsen hatt fagdag i hvordan de skal "lære seg å lede Gen Z". Ærlig talt, dette begynner å bli for dumt. Gen Z er den første generasjonen som virkelig er sydd puter under armene på, også skal det jaggu fortsette i arbeidslivet også? Skal de virkelig "ledes" på en annen måte enn hva millennials før dem har fortjent? Helt håpløst. Anonymkode: 47347...8f3 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #2 Del Skrevet 12. november 2024 Det trengs.. fordi alternativet vil bli at de sykemelder seg eller ikke yter noe. Millenials er forsåvidt nesten like ille. Det er meg, meg, meg. Fleksibilitet skal bare gå en vei. Og de har svært høye tanker om seg selv og egne ferdigheter. Gen X var siste generasjon med litt tak i. En generasjon som faktisk er villig til å yte noe uten å kreve det dobbelte tilbake. Trist utvikling. Anonymkode: 0fbb2...032 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #3 Del Skrevet 12. november 2024 Det er ikke gen Z som står bak temaet på fagdagen, da. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det trengs.. fordi alternativet vil bli at de sykemelder seg eller ikke yter noe. Millenials er forsåvidt nesten like ille. Det er meg, meg, meg. Fleksibilitet skal bare gå en vei. Og de har svært høye tanker om seg selv og egne ferdigheter. Gen X var siste generasjon med litt tak i. En generasjon som faktisk er villig til å yte noe uten å kreve det dobbelte tilbake. Trist utvikling. Anonymkode: 0fbb2...032 Gen X tar stolthet av å brenne lyset i begge ender for jobben uten å kreve noe som helst tilbake. De tror det er det som er god arbeidsmoral, men egentlig er de hjernevasket av kapitalismen. Anonymkode: 72083...9a3 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #4 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg jobber i offentlig sektor, på en arbeidsplass med over 500 pax under samme paraplyen. Nylig har tydeligvis ledelsen hatt fagdag i hvordan de skal "lære seg å lede Gen Z". Ærlig talt, dette begynner å bli for dumt. Gen Z er den første generasjonen som virkelig er sydd puter under armene på, også skal det jaggu fortsette i arbeidslivet også? Skal de virkelig "ledes" på en annen måte enn hva millennials før dem har fortjent? Helt håpløst. Anonymkode: 47347...8f3 Høres logisk ut spør du meg. Skal en hel generasjon endre seg tenker du, eller skal lederne tenke nytt og være med i tiden? Utvikling av lederskap er jo bare bra, om vi stagnerer og tenker at alt bare skal være som det er for alltid så vil vi jo ikke ha noen fremgang og utvikling. Det har nok vært en del utvikling for oss millennilas også, vi blir ikke behandlet på samme måte av sjef og arbeidsgiver som gen X gjorde, hvor det var mer klasseskille. Og det er jo ikke Gen Z sin feil at ting har blitt som de har blitt, det er jo X som har produsert dem! Og som gjerne klager mest på dem 😅 Anonymkode: db4da...48f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #5 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg jobber i offentlig sektor, på en arbeidsplass med over 500 pax under samme paraplyen. Nylig har tydeligvis ledelsen hatt fagdag i hvordan de skal "lære seg å lede Gen Z". Ærlig talt, dette begynner å bli for dumt. Gen Z er den første generasjonen som virkelig er sydd puter under armene på, også skal det jaggu fortsette i arbeidslivet også? Skal de virkelig "ledes" på en annen måte enn hva millennials før dem har fortjent? Helt håpløst. Anonymkode: 47347...8f3 Ledelse er ille det samme som for hverken 10,30,50 år. Veldig tydelig på vår jobb når ledere ikke evner å utvikle seg i takt med samfunnet.. disse er ikke gode ledere. så veldig bra at de har fokus på utvikling av ledelse. Anonymkode: 5b860...a5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #6 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke gen Z som står bak temaet på fagdagen, da. Gen X tar stolthet av å brenne lyset i begge ender for jobben uten å kreve noe som helst tilbake. De tror det er det som er god arbeidsmoral, men egentlig er de hjernevasket av kapitalismen. Anonymkode: 72083...9a3 Gen X vokste opp med mottoet :"gjør din plikt, og krev din rett", så det stemmer ikke. De er bare oppvokst med at pliktene skal gjøres først, før alt annet. Det gjaldt fra de var små, da måtte leksene gjøres før de kunne leke. Kræsjet et bursdagsselskap med en annen forpliktelse måtte bursdagsselskapet vike. Og det gjelder som voksen, og da blant annet i arbeidslivet. En mellomting mellom gen x's sterke pliktfølelse og gen z's mangel på sådan er kanskje å foretrekke? Anonymkode: 3e22b...d63 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #7 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres logisk ut spør du meg. Skal en hel generasjon endre seg tenker du, eller skal lederne tenke nytt og være med i tiden? Utvikling av lederskap er jo bare bra, om vi stagnerer og tenker at alt bare skal være som det er for alltid så vil vi jo ikke ha noen fremgang og utvikling. Det har nok vært en del utvikling for oss millennilas også, vi blir ikke behandlet på samme måte av sjef og arbeidsgiver som gen X gjorde, hvor det var mer klasseskille. Og det er jo ikke Gen Z sin feil at ting har blitt som de har blitt, det er jo X som har produsert dem! Og som gjerne klager mest på dem 😅 Anonymkode: db4da...48f Jeg er enig. Gen x har ønsket at sin etterkommere skulle få det bedre i livet/arbeidslivet enn dem selv, men de har ikke helt klart å lære dem balansegangen mellom forpliktelser og fornøyelser. Så den kritikken må de rette mot seg selv. Anonymkode: 3e22b...d63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #8 Del Skrevet 12. november 2024 Jeg er leder og vil veldig gjerne ha tips om dette for disse ungdommene sliter meg ut. Egenmelding minst tre dager hver måned for å ivareta sin psykiske helse. Pluss at de trenger lange samtaler om sin psykiske helse med meg. De trenger oppmuntring og lirking for å gjøre selv den minste oppgave på jobb. Gjør aldri noe av seg selv, tar aldri initiativ til noe, og hjelper aldri en kollega uten å spørre hva de får igjen for det. Det eneste de bidrar med er å ødelegge arbeidsmiljøet. Anonymkode: 0e8ef...c5e 6 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 12. november 2024 #9 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gen X vokste opp med mottoet :"gjør din plikt, og krev din rett", så det stemmer ikke. De er bare oppvokst med at pliktene skal gjøres først, før alt annet. Det gjaldt fra de var små, da måtte leksene gjøres før de kunne leke. Kræsjet et bursdagsselskap med en annen forpliktelse måtte bursdagsselskapet vike. Og det gjelder som voksen, og da blant annet i arbeidslivet. En mellomting mellom gen x's sterke pliktfølelse og gen z's mangel på sådan er kanskje å foretrekke? Anonymkode: 3e22b...d63 Jeg lærte bort det til sønnen min da han var liten. Han var så kjempekosete om morgenen, så vi kom oss aldri avgårde eller fikk på tøy. Da ble det "gjøre det vi må - kose etterpå". Hilsen stolt Gen X-er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #10 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det trengs.. fordi alternativet vil bli at de sykemelder seg eller ikke yter noe. Millenials er forsåvidt nesten like ille. Det er meg, meg, meg. Fleksibilitet skal bare gå en vei. Og de har svært høye tanker om seg selv og egne ferdigheter. Gen X var siste generasjon med litt tak i. En generasjon som faktisk er villig til å yte noe uten å kreve det dobbelte tilbake. Trist utvikling. Anonymkode: 0fbb2...032 Millenials er jo vokst opp med flink pike syndrom og er vel i overkant fleksibel og det omvendte av hva du beskriver? Anonymkode: 2911f...ebf 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #11 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke gen Z som står bak temaet på fagdagen, da. Gen X tar stolthet av å brenne lyset i begge ender for jobben uten å kreve noe som helst tilbake. De tror det er det som er god arbeidsmoral, men egentlig er de hjernevasket av kapitalismen. Anonymkode: 72083...9a3 Man brenner ikke lyset i begge ender bare fordi man ikke krever at verden er til for deg selv. Man har bare god arbeidsmoral. Gen X yter, men forventer en rettferdig belønning tilbake. Jeg er Gen X og har oppdratt mine barn til at man faktisk må yte noe her i livet. De er sjokkert over hvordan enkelte på deres egen alder oppfører seg både på skole og i jobb. Bekymringsverdig mange er hjemme bare de snørrer litt. Og det er klaging på hvert minste lille krav. Jeg er født tidlig 80- tall og ser et skifte ved de som er født sent på 80- tallet: fravær for alt og ingenting, overtid er bare å glemme. Det forventes fleksibilitet: problemet er at det går bare en vei. Kreves fleksibiliteten tilbake av arbeidsgiver, er det sykemelding og «møtt veggen». Trist hvor lite stamina generasjonen har. Og Gen Z er mye verre enn dette🙈 Resultatet begynner vi å ane konturene av: produktiviteten i Norge er fallende og økonomien går til helvete. Anonymkode: 0fbb2...032 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #12 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man brenner ikke lyset i begge ender bare fordi man ikke krever at verden er til for deg selv. Man har bare god arbeidsmoral. Gen X yter, men forventer en rettferdig belønning tilbake. Jeg er Gen X og har oppdratt mine barn til at man faktisk må yte noe her i livet. De er sjokkert over hvordan enkelte på deres egen alder oppfører seg både på skole og i jobb. Bekymringsverdig mange er hjemme bare de snørrer litt. Og det er klaging på hvert minste lille krav. Jeg er født tidlig 80- tall og ser et skifte ved de som er født sent på 80- tallet: fravær for alt og ingenting, overtid er bare å glemme. Det forventes fleksibilitet: problemet er at det går bare en vei. Kreves fleksibiliteten tilbake av arbeidsgiver, er det sykemelding og «møtt veggen». Trist hvor lite stamina generasjonen har. Og Gen Z er mye verre enn dette🙈 Resultatet begynner vi å ane konturene av: produktiviteten i Norge er fallende og økonomien går til helvete. Anonymkode: 0fbb2...032 Ikke meg du svarer, men du kan drive og "oppdra barna" så mye du vil, før oppdragelsen overtas av venninner / kompiser i tillegg til TikTok, Snapchat, Instagram og annet, så da blir din oppdragelse nøytralisert brutalt. Spesielt når man ser at vi lever i en verden der det overhodet ikke lønner seg å "faktisk yte noe her i livet". For eksempel, tenk de som hadde kun en halv million kroner "ledig" å bruke tidligere i år, da spesifikt januar 2024. Disse fiktive 500.000 kr jeg bruker som eksempel kan være alt fra arv eller forskudd på arv eller til og med forbrukslån. Og hvis man hadde kjøpt Bitcoin i januar 2024, så har den summen nå i november 2024 doblet seg med minst 100% ved at man altså sitter på ræva og gjør ingenting. Det er altså 500.000 kr brutto ved å sitte på ræv mellom januar - november 2024. Det er den latterlige kapitalismen som også "måler produktivitet", ifølge deg og andre kapitalister. Jeg kunne brukt det samme eksempelet når det ellers gjelder alle de jævla bolighaiene - store og små - i tillegg til "fond- og aksje"-gjengen som koser seg på ræva. Ikke la meg en gang starte med TikTok og Snapchat Hookers, så tar ca 1.000.000.000.000 snappiti, snappi snap snap, snap per dag 😂 For alle andre vanlige - og de UNDER gjennomsnittet spesielt - så kan man ikke kose seg med boliger, fond, aksjer, BitCoin, SnapChat inntekt, osv. Her krever den brutale kapitalismen av de "vanlige" at man skal være en kapitalistisk profitt-maskin til man er helst 75 år gammel, og da er det ikke så rart at Gen Z faktisk passer på seg selv så mye de enn kan. Jeg er ca 15 år eldre enn Gen Z, og jeg forstår dem veldig godt hvis de ønsker både psykisk og fysisk velvære. Er glad for at Gen Z har denne holdningen, fordi for bare noen få år siden virket det ut som hele gjengen i omtrent alle aldre var hjernevasket til å være kapitalistiske bikkjer og alle sultet etter å være "leder". Det blinket bare "leder" i hodet deres. Jeg tror prosentandelen i den undersøkelsen jeg leste for flere år siden viste nærmere 85 - 90% som sultet etter å være "leder". Fullstendig urealistisk at bortimot 90% skal være "leder", og ikke minst - hvis det er slik at Gen Z endelig tenker på seg selv i form av psykisk og fysisk velvære og driter hardt i overtid og å være et "JA-menneske" hele tiden i ren Jim Carrey "Yes,Man" stil, så er det veldig bra. Mitt personlige inntrykk er at det fortsatt er en del Gen Z som ønsker å være perfekte maskiner for kapitalismen, der de har CV-en som det mest verdifulle i livet sitt. Men det gjelder dog ikke bare Gen Z heller, men også eldre folk. Jeg ønsker uansett velkommen alle holdninger og forventninger som fører til at ansatte og arbeidere får det bedre og lettere på jobb og ikke slik forventningene har vært i en del år nå, nemlig å tyne livet ut av de fleste ansatte og arbeidere. De har kanskje skjønt at en arbeidsgiver driter egentlig i ansatte og en kun interessert i profitt og ingenting annet. De har også skjønt at hvis man virkelig blir syk, så forsvinner både sjefen og kollegaene sin forståelse også. Man blir fort alene. Dette er ofte "venner" som fort faller fra når man ikke lenger deltar på de samme arenaene sammen. Anonymkode: 73484...5e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #13 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er født tidlig 80- tall og ser et skifte ved de som er født sent på 80- tallet: fravær for alt og ingenting, overtid er bare å glemme. Det forventes fleksibilitet: problemet er at det går bare en vei. Kreves fleksibiliteten tilbake av arbeidsgiver, er det sykemelding og «møtt veggen». Så merkelig, jeg er 90 tallet og alle jeg kjenner lider omtrent av flink pike syndromet og alltid skal prestere over det som forventes. Bare på min avdeling er det 150 ansatte der største delen er 25-35 år og disse treffer ikke slik du beskriver Anonymkode: 5b860...a5e 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #14 Del Skrevet 12. november 2024 Er leder for ca. 80 stykk hvorav 15 av dem er Generasjon Z. Og jeg opplever hvertfall at denne generasjonen er ekstremt kreativt og løser gjerne ting på en veldig annerledes måte enn andre ansette jeg har hatt her i 20 år. Ikke sy alle under en kam her. Spørs veldig på bedriften. Er du i ett yrke som tiltrekker seg de late som er utbrent annet hvert minutt? Så er jo problemet at det er disse ‘unge’ du får. Jeg har ikke møtt en eneste en så langt. De i 20-årene her er ekstremt produktive, veldig pålogget ny teknologi nesten automatisk og jeg har akkurat fått et fantastisk kurs i AI av en av være lærlinger, som forøvrig er 18. Ikke dra alle under en kam. De som sykemelder seg i hytt og pine her er først og fremst millenials. Anonymkode: 323f7...d88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #15 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke gen Z som står bak temaet på fagdagen, da. Gen X tar stolthet av å brenne lyset i begge ender for jobben uten å kreve noe som helst tilbake. De tror det er det som er god arbeidsmoral, men egentlig er de hjernevasket av kapitalismen. Anonymkode: 72083...9a3 Jeg kan iallefall de tingene jeg kan i motsetning til disse som syns null kompetanse og effort skal gi maxlønn…. Anonymkode: c0470...98f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #16 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Millenials er forsåvidt nesten like ille. Det er meg, meg, meg. Fleksibilitet skal bare gå en vei. Og de har svært høye tanker om seg selv og egne ferdigheter. Gen X var siste generasjon med litt tak i. En generasjon som faktisk er villig til å yte noe uten å kreve det dobbelte tilbake. Anonymkode: 0fbb2...032 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er født tidlig 80- tall og ser et skifte ved de som er født sent på 80- tallet: fravær for alt og ingenting, overtid er bare å glemme. Det forventes fleksibilitet: problemet er at det går bare en vei. Kreves fleksibiliteten tilbake av arbeidsgiver, er det sykemelding og «møtt veggen». Trist hvor lite stamina generasjonen har. Og Gen Z er mye verre enn dette🙈 Anonymkode: 0fbb2...032 Kjenner meg absolutt ikke igjen i dette. På min arbeidsplass er det millennials som står på og ikke sier nei til sjefen, mens gen x nekter å ta på seg ekstra oppgaver og er jevnlig sykmeldte. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Millenials er jo vokst opp med flink pike syndrom og er vel i overkant fleksibel og det omvendte av hva du beskriver? Anonymkode: 2911f...ebf AnonymBruker skrev (1 time siden): Så merkelig, jeg er 90 tallet og alle jeg kjenner lider omtrent av flink pike syndromet og alltid skal prestere over det som forventes. Bare på min avdeling er det 150 ansatte der største delen er 25-35 år og disse treffer ikke slik du beskriver Anonymkode: 5b860...a5e Dette er min erfaring også. Anonymkode: 0643f...334 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #17 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er leder og vil veldig gjerne ha tips om dette for disse ungdommene sliter meg ut. Egenmelding minst tre dager hver måned for å ivareta sin psykiske helse. Pluss at de trenger lange samtaler om sin psykiske helse med meg. De trenger oppmuntring og lirking for å gjøre selv den minste oppgave på jobb. Gjør aldri noe av seg selv, tar aldri initiativ til noe, og hjelper aldri en kollega uten å spørre hva de får igjen for det. Det eneste de bidrar med er å ødelegge arbeidsmiljøet. Anonymkode: 0e8ef...c5e Kvitt deg med dem. Gen-Z er ikke verdt bryet, de leverer dårlig, krever mye og er generelt mye mer styr enn de er verdt. Den gode nyheten er at de er lette å bli kvitt. De er kjappe til å si opp selv om man stiller noen krav til dem. 😄 Anonymkode: aa25d...650 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #18 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man brenner ikke lyset i begge ender bare fordi man ikke krever at verden er til for deg selv. Man har bare god arbeidsmoral. Gen X yter, men forventer en rettferdig belønning tilbake. Jeg er Gen X og har oppdratt mine barn til at man faktisk må yte noe her i livet. De er sjokkert over hvordan enkelte på deres egen alder oppfører seg både på skole og i jobb. Bekymringsverdig mange er hjemme bare de snørrer litt. Og det er klaging på hvert minste lille krav. Jeg er født tidlig 80- tall og ser et skifte ved de som er født sent på 80- tallet: fravær for alt og ingenting, overtid er bare å glemme. Det forventes fleksibilitet: problemet er at det går bare en vei. Kreves fleksibiliteten tilbake av arbeidsgiver, er det sykemelding og «møtt veggen». Trist hvor lite stamina generasjonen har. Og Gen Z er mye verre enn dette🙈 Resultatet begynner vi å ane konturene av: produktiviteten i Norge er fallende og økonomien går til helvete. Anonymkode: 0fbb2...032 Og jeg som er født i 1997 har en helt annen opplevelse av mine jevnaldrede kollegaer, i to ulike bedrifter. Så hvem har egentlig rett? Anonymkode: 72083...9a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 13. november 2024 #19 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke sy alle under en kam her ? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #20 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er leder og vil veldig gjerne ha tips om dette for disse ungdommene sliter meg ut. Egenmelding minst tre dager hver måned for å ivareta sin psykiske helse. Pluss at de trenger lange samtaler om sin psykiske helse med meg. De trenger oppmuntring og lirking for å gjøre selv den minste oppgave på jobb. Gjør aldri noe av seg selv, tar aldri initiativ til noe, og hjelper aldri en kollega uten å spørre hva de får igjen for det. Det eneste de bidrar med er å ødelegge arbeidsmiljøet. Anonymkode: 0e8ef...c5e Jeg regner med du er oppriktig om at du ønsker tips, og derfor deler jeg erfaringen min med yngre millenials og eldre gen Z (Født fra 1990-2000) Jeg er ikke arbeidsgiver eller kollega, men har jobbet mye med denne aldersgruppen i andre sammenhenger. Det jeg oppdaget var at mange i denne aldersgruppen er veldig redde for å gjøre feil, og at de heller tenkte "hvis jeg ikke gjør noe, gjør jeg heller ingen feil". Denne holdningen gjorde dessverre at mange heller ikke opplevde mestring ved å prøve ting de ikke hadde gjort før. Mange i denne aldersgruppen er også belønningsmotiverte. Det viktigste var at jeg ga hyppige positive tilbakemeldinger om at de gjorde en god innsats, og at jeg var glad for at de var der. Jeg var selv vant til at hvis jeg ikke hørte noe var alt greit, men erfarte at med denne aldersgruppen er motsatt. De er så vant til "ignorer det negative, forsterk det positive" fra foreldre og lærere, at de tenkte at hvis de ikke hørte noe var det noe galt. Faktisk kom jeg veldig langt med bare dette ene lille grepet! Noe annet jeg gjorde var å gi tydelige konkrete instrukser med klare eksempler ("Dette er det du skal gjøre hver dag. Hvis du blir ferdig og tror du ikke har mer å gjøre, vit at du alltid har nok å gjøre hvis du bare vil. Du kan *konkrete eksempler på hva de kunne gjøre, og hvordan de skulle gjøre det*). Det å forklare detaljer om "hva og hvordan" hjalp også mye på innsatsen. Min erfaring er at de fleste fra denne aldersgruppen er ivrige og innsatsvillige hvis de bare får den rette opplæringen og oppmuntringen. Anonymkode: 3e22b...d63 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå