AnonymBruker Skrevet 15. november #121 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan jeg spørre hvorfor og hvor det fort blir hull? Her er det nok slurv med stell av negler og grov hud under helen som har skylden... Anonymkode: e52c2...f7f Ikke meg du spurte. Men jeg har en diamantring jeg går med hele tiden. Den må av og på når strømpebuksa skal tas i for å ikke revne. Jeg går ut og inn av bilen. Bærer stadig på ting, handleposer, sekker, skittentøykurven, slår opp og ned tørkestativ, løfte soarkesykkel, bilen skal støvsuges, det skal vaskes under baderomsinnredningen, inn og ut av bilen osv. Vi er i aktivitet for det meste, og det er lett å hekte seg fast eller rive opp en strømpebukse. Det er ikke grov hud eller ustelte negler som er problemet 😂 Vi sitter ikke til pynt sånn i hverdagen. Anonymkode: 11227...74b 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #122 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke meg du spurte. Men jeg har en diamantring jeg går med hele tiden. Den må av og på når strømpebuksa skal tas i for å ikke revne. Jeg går ut og inn av bilen. Bærer stadig på ting, handleposer, sekker, skittentøykurven, slår opp og ned tørkestativ, løfte soarkesykkel, bilen skal støvsuges, det skal vaskes under baderomsinnredningen, inn og ut av bilen osv. Vi er i aktivitet for det meste, og det er lett å hekte seg fast eller rive opp en strømpebukse. Det er ikke grov hud eller ustelte negler som er problemet 😂 Vi sitter ikke til pynt sånn i hverdagen. Anonymkode: 11227...74b Vel, noen sitter jo mer eller mindre rolig gjennom dagen også. Kan være mange grunner til det. Anonymkode: e52c2...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #123 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 8.47): Hvorfor er det ikke flere kvinner som kler seg i skjørt? Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt. Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk? Anonymkode: 679ed...0c6 Et par grunner for min del. For det første så liker jeg ikke å gå i skjørt. Jeg går ikke i ting jeg syntes er ubehagelig å gå med. Jeg har også en jobb der det er uaktuelt å bruke skjørt. Jeg eiere ingen skjørt. Anonymkode: c7720...b8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #124 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Altså, jeg påpekte bare en sannhet og forskjell. Så kommer du med beskyldninger om at jeg vil ha mindre likestilling? Hva slags bitter kjerring er du? Kan man seriøst ikke bemerke forskjeller man tilfeldigvis oppdager uten at du og andre skal dra det totalt ut av proposisjoner?? Skrev jeg noe om totalitære styresett? Ja eller nei? Anonymkode: e52c2...f7f Oi oi oi, sånt sinmautbrudd over at jeg forklarer deg forskjellen og hvorfor polske og norske kvinner ikke kan sammenlignes da, det var da fælt da. Jeg er fristet til å spørre hvordan sinnemestringen ligger an utenfor Internett men jeg håper den er bedre irl enn på nettet. Du spurte hvorfor det var en kultur med å gå mer i skjørt i Polen enn Norge, jeg svarte: likestilling, kultur, oppvekst. Det er enkelt når du ser deg litt om hvordan og hvilke verdier de to landdne er bygget på. Jeg spurte deg også et spm tilbake, jeg har ikke antatt noe om deg jeg. Er ikke noe å bli så sinna for det. Ro deg ned 10 hakk, pust litt ut, gjør litt yoga eller noe. Jeg svarte deg på spørsmålene dine, det må du nesten forvente på et diskusjonsforum. Anonymkode: 25449...b50 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #125 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi oi oi, sånt sinmautbrudd over at jeg forklarer deg forskjellen og hvorfor polske og norske kvinner ikke kan sammenlignes da, det var da fælt da. Jeg er fristet til å spørre hvordan sinnemestringen ligger an utenfor Internett men jeg håper den er bedre irl enn på nettet. Du spurte hvorfor det var en kultur med å gå mer i skjørt i Polen enn Norge, jeg svarte: likestilling, kultur, oppvekst. Det er enkelt når du ser deg litt om hvordan og hvilke verdier de to landdne er bygget på. Jeg spurte deg også et spm tilbake, jeg har ikke antatt noe om deg jeg. Er ikke noe å bli så sinna for det. Ro deg ned 10 hakk, pust litt ut, gjør litt yoga eller noe. Jeg svarte deg på spørsmålene dine, det må du nesten forvente på et diskusjonsforum. Anonymkode: 25449...b50 Men vær så snill å vise meg hvor jeg skrev at det er kultur å gå med skjørt i Polen? Har jeg noen gang skrevet det? NEI. Virker heller som det er du som har problem med tenninga da. Ta deg en yoga eller yoghurt sjæl. Anonymkode: e52c2...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #126 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men vær så snill å vise meg hvor jeg skrev at det er kultur å gå med skjørt i Polen? Har jeg noen gang skrevet det? NEI. Virker heller som det er du som har problem med tenninga da. Ta deg en yoga eller yoghurt sjæl. Anonymkode: e52c2...f7f 😅 ja det nytter å være uoppfinnsom i kjeften tilbake, da tar jeg deg enda mer på alvor "Kan vi rett og slett være oppdratt med å bruke bukser? Fått det inn fra barnsben, eller er det klimaet?" jeg svarte deg tilbake på dette med at det har med likestilling og kultur å gjøre. Du kan ikke være nysgjerrig og stille spørsmål og ikke tåle å få svar på de spørsmålene. Da gjør du lurest i å ro deg tilbake og ikke stille spørsmål i det hele tatt. Anonymkode: 25449...b50 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #127 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 14.44): Herregud for en drama-queen du er, det er ikke det han skrev eller antydet. Forøvrig er jeg helt enig. Kjole og skjørt på kvinner er virkelig fint. Utvilsomt favoritt-plaggene mine på dem. Husker jeg ble små-betatt av en liten SV-frøken som spradet rundt i sommerkjolen sin i felles kantine, nå i sommer. Og jeg som ikke kan fordra damer som stemmer SV....kraftig kognitiv dissonans. Jaja, mannen i meg talte høyest. Anonymkode: 170ed...62e Verden er et farligere sted for kvinner enn for menn, og når menn ikke engang klarer å holde på prinsippene sine bare fordi de ser et objekt i sommerkjole, beviser dette påstanden min. Tipper du er en av dem som heller ikke får med deg værmeldingen på TV2, men må over på NRK for å klare å holde konsentrasjonen på annet enn slanke legger og kameltå. Anonymkode: f6609...87b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #128 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er en smaks sak. Å påpeke klima er lite relevant, med unntak av dager med mange minus hvor man er veldig mye ute. Men da bruker man jo vinterklær utenpå. Jeg bruker gjerne to strømpebukser i ull, ikke strammer de, ikke blir jeg kald. En bukse er ikke varmere enn to strømpebukser. En bukse er ikke mer praktisk heller. Skjørt trenger ikke å være trange miniskjørt. Jeg syntes skjørt kan være enklere å finne enn bukse feks og også være mer behagelig. Hvorfor må det å bruke skjørt bety at man tripper rundt i nattkjole og kjole og være til pynt? Jeg jobber hver på kontor og bruker skjørt der, henter i barnehagen i skjørt, jeg har skiftet dekk i skjørt, klippet plen i skjørt, er på lekeplassen i skjørt. Hva er det du mener som ikke er mulig å gjennomføre med skjørt? Man trenger på ingen måte å være mer forsiktig. Skjørt og jeans er likestilt for meg. I noen situasjoner bruker jeg tights eller arbeidsklær men det er vel så mye for å ikke ødelegge de finere plaggene, og det gjelder jo buksene også. Helt greit at du ikke liker skjørt. Men så si det da. Du liker det ikke. For ingen av argumentene dine mot skjørt holder vann. Anonymkode: bb4ea...9d1 Men da bruker du skjørt på en annen måte enn mange andre. Jeg bruker skjørt for å pynte meg. Jeg føler meg ikke fin om jeg må ha to lag med ullstrømpebukser, ei heller liker jeg ikke skjørt som ikke er miniskjørt eller pencil formet. Så lange tykke skjørt med tykke ullstrømpebukser er ikke noe for meg. Da føler jeg meg ikke pyntet eller fin. Derfor blir klima et viktig punkt. Jeg synes bukse eller jeans er mer kledelig, og en står da mer fritt i valg av sko. Hvorfor går ikke menn oftere i finskjorte lurer jeg på? De er jo så kjekke i stram skjorte. Ser oftest menn i tskjorte og uformelige gensere. Trist. (Bare ment som et stikk til denne type tråder) Anonymkode: c595a...d1e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #129 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (39 minutter siden): 😅 ja det nytter å være uoppfinnsom i kjeften tilbake, da tar jeg deg enda mer på alvor "Kan vi rett og slett være oppdratt med å bruke bukser? Fått det inn fra barnsben, eller er det klimaet?" jeg svarte deg tilbake på dette med at det har med likestilling og kultur å gjøre. Du kan ikke være nysgjerrig og stille spørsmål og ikke tåle å få svar på de spørsmålene. Da gjør du lurest i å ro deg tilbake og ikke stille spørsmål i det hele tatt. Anonymkode: 25449...b50 Du burde kanskje lære deg litt forskjell på hva ord betyr. Jeg gjorde en iakttagelse. Dette er noe helt annet en Kultur, som er en mye mer omfattende definisjon av noe/noen. At jeg spurte om klima eller oppfostring som grunn er jo naturlig å spørre om som følge av en iakttagelse? Tror det er du som bør ta det litt rolig her. Anonymkode: e52c2...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #130 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du burde kanskje lære deg litt forskjell på hva ord betyr. Jeg gjorde en iakttagelse. Dette er noe helt annet en Kultur, som er en mye mer omfattende definisjon av noe/noen. At jeg spurte om klima eller oppfostring som grunn er jo naturlig å spørre om som følge av en iakttagelse? Tror det er du som bør ta det litt rolig her. Anonymkode: e52c2...f7f Jeg nevnte kultur fordi det er en annen kultur i Norge enn Polen, og den kulturen påvirker selvfølgelig norske kvinner (heldigvis). Den kulturen blir også påvirket av likestilling. (Snakk om å ha store kognitive problemer her, selvinnsikt er en fin bil sies det. Kanskje du bør lese ting både en og to ganger! Jeg har aldri hevdet at du mener det er kultur, jeg har funnet svaret for deg og nevner kultur og likestilling som vesentlige forskjeller på hvorfor de i Polen går i skjørt mer enn norske kvinner og gjerne også hvorfor de kler seg anerledes og det er andre kleskoder for kvinner dess mindre likestilt et land er). De har ikke 30+ grader i Polen heller året rundt forresten. Anonymkode: 25449...b50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #131 Del Skrevet 15. november Jeg bruker ikke skjørt til hverdags fordi jeg går et stykke for så å ta buss til og fra jobb, og bor i Bergen. Orker ikke bli klissvåt på leggene. Anonymkode: c9730...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #132 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg nevnte kultur fordi det er en annen kultur i Norge enn Polen, og den kulturen påvirker selvfølgelig norske kvinner (heldigvis). Den kulturen blir også påvirket av likestilling. (Snakk om å ha store kognitive problemer her, selvinnsikt er en fin bil sies det. Kanskje du bør lese ting både en og to ganger! Jeg har aldri hevdet at du mener det er kultur, jeg har funnet svaret for deg og nevner kultur og likestilling som vesentlige forskjeller på hvorfor de i Polen går i skjørt mer enn norske kvinner og gjerne også hvorfor de kler seg anerledes og det er andre kleskoder for kvinner dess mindre likestilt et land er). De har ikke 30+ grader i Polen heller året rundt forresten. Anonymkode: 25449...b50 Så kom innrømmelsen da. Hva med din dustete påstand om at jeg ikke vil ha likestilling? Har jeg noe sted skrevet det? Eller er det du som dikter opp ting jeg aldri har skrevet? Kanskje du blir med på en kognitiv test selv? (også en påstand av meg fra deg) Anonymkode: e52c2...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #133 Del Skrevet 15. november Nå er jo ikke norske kvinner kjent for å være verken de vakreste eller de penest kledde i europa heller, men en ting skal de ha, ingen er flinkere til å klage og syte over forskjellige vondter. Der er de i en egen klasse og muligens av de beste i europa. Det er jo igrunnen bare å se på statistikk over fravær. Viktig å være flink i NOE 🙂 Anonymkode: 77ea4...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #134 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så kom innrømmelsen da. Hva med din dustete påstand om at jeg ikke vil ha likestilling? Har jeg noe sted skrevet det? Eller er det du som dikter opp ting jeg aldri har skrevet? Kanskje du blir med på en kognitiv test selv? (også en påstand av meg fra deg) Anonymkode: e52c2...f7f Jeg har da for faen ikke sagt at du ikke vil ha likestilling! Igjen; spørsmål kjære deg, lær deg forskjellen om du skal være Internett! Må du skjerpe deg litt. Igjen: jeg limer inn det jeg har skrevet til deg: "Jeg håper ikke du ønsker at Norge skal under Polen på likestilling bare slik at du kan se kvinner gå i skjørt?" Det var et spørsmål du verken har svart et ja eller et nei på (for det var visst bittelitt vanskelig for deg det? Men jeg antar av den sinna reaksjon din at du mener nei til det. Ok flott, hva er da problemet ditt? Anonymkode: 25449...b50 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #135 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så kom innrømmelsen da. Hva med din dustete påstand om at jeg ikke vil ha likestilling? Har jeg noe sted skrevet det? Eller er det du som dikter opp ting jeg aldri har skrevet? Kanskje du blir med på en kognitiv test selv? (også en påstand av meg fra deg) Anonymkode: e52c2...f7f Det påpekes at du ikke ser årsaken bak ulik kleskode. Anonymkode: fb8f5...fdd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 15. november #136 Del Skrevet 15. november (endret) AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 14.55): Ja, men det er så åpenlyst at svarene kommer fra kvinner som later som de er menn når de svarer. Samme type kvinner som later som de er menn og skriver "jeg er mann og jeg elsker fyldige, formfulle damer med valker - jeg sleiker damer under valkene dems når jeg går ute på butikken luve it hilsen mann 37 😉". Jeans er et jævlig maskulint plagg, hater at alle kvinnene på studiet mitt går i det. Det er et par som går i kjole og skjørt her, og de tar seg veldig godt ut, men de er i fåtall dessverre. Anonymkode: 8d794...91e AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 15.00): Det er du som gnåler. La andre få lov til å uttrykke sine preferanser. Kvinner har óg preferanser om hvordan de liker at menn kler seg. Sånt tåler vi. Anonymkode: 8d794...91e AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjørt er så vakkert. Lukten av og tanken på hva som er under er så pirrende. Anonymkode: 4b670...d9e Jeg er ikke så glad i å gå i skjørt til hverdags. Men kan synes det er fint og bruker det noen ganger når jeg pynter meg. Men de kommentarene over her er jo i seg selv grunner til å unngå skjørtbruk. Det er veldig ubehagelig å bli seksualisert av fremmede på denne måten. Endret 15. november av Nonstop1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november #137 Del Skrevet 16. november Nonstop1 skrev (13 timer siden): Jeg er ikke så glad i å gå i skjørt til hverdags. Men kan synes det er fint og bruker det noen ganger når jeg pynter meg. Men de kommentarene over her er jo i seg selv grunner til å unngå skjørtbruk. Det er veldig ubehagelig å bli seksualisert av fremmede på denne måten. Så du tror virkelig at kvinner bare blir seksualisert når dere går i skjørt???? Nei, kvinner blir seksualiset uavhengig av klesplagg, men det skal jo litt til å bli "offer" for denne seksualiseringen hele tiden. Veldig mange kvinner liker å bli sett på som fine og sexy, de som misliker det er som regel ikke de vi gutta kaster lange blikk etter uansett.....så du trenger ikke å være redd for å gå i skjørt,kanskje:-) Anonymkode: 77ea4...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 16. november #138 Del Skrevet 16. november (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så du tror virkelig at kvinner bare blir seksualisert når dere går i skjørt???? Nei, kvinner blir seksualiset uavhengig av klesplagg, men det skal jo litt til å bli "offer" for denne seksualiseringen hele tiden. Veldig mange kvinner liker å bli sett på som fine og sexy, de som misliker det er som regel ikke de vi gutta kaster lange blikk etter uansett.....så du trenger ikke å være redd for å gå i skjørt,kanskje:-) Anonymkode: 77ea4...86a Jeg har egentlig fått greit med både ønsket og uønsket oppmerksomhet av menn hele mitt voksne liv. Og har endt opp med en mann som synes jeg er fin i både kjole, skjørt og bukse. Men det er veldig stor forskjell på menn. De flest kan se på en dame de liker og fremdeles være hyggelig og respektfull. Men noen liker å gjøre damer til objekter de kan sikle over og snakke nedsettende om og til. Det siste er måten jeg oppfatter de jeg siterte og deg på, samt noen andre i denne tråden, og det er ganske provoserende å bli behandlet respektløst utelukkende på grunn av kjønn. Endret 16. november av Nonstop1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 17. november #139 Del Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 14.31): Skjørt og kjole er de beste plaggene på kvinner. Mystisk at de ikke vet dette selv. Har aldri møtt en gutt eller mann som ikke digger det. Hvordan heve utseende enkelt 101. Anonymkode: 8d794...91e Tja. Kjoler og skjørt er fint på sommeren synes jeg, men med en gang det blir såpass kaldt at man må ha noe mer enn en tynn skinnjakke utenpå foretrekker jeg absolutt bukser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november #140 Del Skrevet 17. november Jeg synes ikke kjoler/skjørt eller generelt "fint tøy" er behagelig eller praktisk å gå med. Har fått en slags aversjon mot det etter å ha blitt tvangskledd da jeg var liten. Anonymkode: d3f0d...e9c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå