Gå til innhold

Hvorfor er det ikke flere kvinner som kler seg i skjørt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En av gledene ved å være en norsk kvinne er valgfrihet. Noen dager går jeg i skjørt (som i dag) noen dager går jeg i kjole og noen dager går jeg i bukse, mitt valg. Jeg trives bedre i skjørt enn kjoler (Kanskje fordi jeg liker den kreativiteten som en i større grad kan ha med skjørt) men jeg føler meg like feminin i bukser som i skjørt. Jeg synes bukse er mer praktisk om vinteren og ikke minst mye varmere og like feminint og fint og bukse er  med på å skape en silhuett jeg liker med meg selv. Ulike klær til ulik bruk og humør. 

Det er ikke gitt at vi kvinner liker å fryse og ha det ubehagelig bare fordi vi er kvinner. Med bukser kan jeg ha både en og to ullstilongs under om temperaturen tilsier det. Jeg har ikke noe imot strømpebukse, og tror jeg har 40 ulike minst men det er klart det er ikke det plagget jeg tar på meg når jeg har fritid og bare skal slække å ha det digg på sofaen. Nå er det heldigvis slik at vi kvinner kan gå med det vi ønsker selv i dette landet og om en ser seg litt rundt er det mange som tydeligvis liker og ønsker å gå med bukser, er jo supert det.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke skjørt er et passende antrekk til jobb, heller ikke lange skjørt. Det er ikke min stil og smak iallfall

Anonymkode: 415e4...135

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i kjole eller skjørt nesten hver dag. Det er jo mye mer behagelig enn bukse! 

Synes ikke det er kaldere enn bukser, da bukser ikke er særlig tjukkere enn strømpebukser dersom man velger strømpebukser av ull, og jeg foretrekker også skjørt/kjoler som rekker minst til knærne.

Men smaken er som baken, folk må få lov til å kle seg som de vil.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare i skjørt og kjoler, hver dag hele året, av akkurat samme grunn som at mange andre går i bukser - fordi jeg vil, fordi det er det jeg føler meg mest vel i og ikke minst fordi jeg kan. Hva jeg har på meg er helt og holdent mitt valg, basert på mine preferanser, ønsker og behov. Hva ukjente enkektmenn helst vil se er ikke en del av vurderingen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker aldri hverken skjørt eller kjole, av den enkle grunn at jeg direkte mistrives i det.

Anonymkode: 81a0d...ec4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det ikke flere kvinner som kler seg i skjørt?

Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt.  Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk?

Anonymkode: 679ed...0c6

Skjørt er noe herk, kjole er mye bedre. På med en strømpebukse og kjolen over hodet, ferdig. 
Skalen ta på skjørt, så kan en like gjerne ta på bukser.

Anonymkode: def97...9a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørt og kjole er de beste plaggene på kvinner. Mystisk at de ikke vet dette selv. Har aldri møtt en gutt eller mann som ikke digger det. Hvordan heve utseende enkelt 101.

Anonymkode: 8d794...91e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er jo enkelt: fordi de ikke vil, av ulike grunner.
Hvorfor skulle din smak påvirke fremmede kvinners valg?

Anonymkode: 19927...061

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjørt og kjole er de beste plaggene på kvinner. Mystisk at de ikke vet dette selv. Har aldri møtt en gutt eller mann som ikke digger det. Hvordan heve utseende enkelt 101.

Hvis en mann ikke er interessert uten at jeg er kledd i spesifikke plagg er han ikke verdt å kle seg for.

Anonymkode: 28222...c0a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis en mann ikke er interessert uten at jeg er kledd i spesifikke plagg er han ikke verdt å kle seg for.

Anonymkode: 28222...c0a

Herregud for en drama-queen du er, det er ikke det han skrev eller antydet.

Forøvrig er jeg helt enig. Kjole og skjørt på kvinner er virkelig fint. Utvilsomt favoritt-plaggene mine på dem. Husker jeg ble små-betatt av en liten SV-frøken som spradet rundt i sommerkjolen sin i felles kantine, nå i sommer. Og jeg som ikke kan fordra damer som stemmer SV....kraftig kognitiv dissonans. Jaja, mannen i meg talte høyest.

Anonymkode: 170ed...62e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er småbarnsmor og liker å leke med barna uten at rompa å skrittet vises. Selv om jeg er på jobb synes jeg det er ubehagelig da jeg ender opp med å alltid tenke på om jeg er dekket til.

Anonymkode: 0a827...d30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er da en milelang tråd på seksualitetsforumet om menn som liker best jeans på kvinner. Og det er de mennene som liker at kvinner ser best ut  i burka også. Med andre ord menn sin stemme betyr nada og bør bety nada når vi kvinner kler oss. 

Anonymkode: 25449...b50

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da en milelang tråd på seksualitetsforumet om menn som liker best jeans på kvinner. Og det er de mennene som liker at kvinner ser best ut  i burka også. Med andre ord menn sin stemme betyr nada og bør bety nada når vi kvinner kler oss. 

Ja, men det er så åpenlyst at svarene kommer fra kvinner som later som de er menn når de svarer. Samme type kvinner som later som de er menn og skriver "jeg er mann og jeg elsker fyldige, formfulle damer med valker - jeg sleiker damer under valkene dems når jeg går ute på butikken luve it hilsen mann 37 😉". Jeans er et jævlig maskulint plagg, hater at alle kvinnene på studiet mitt går i det. Det er et par som går i kjole og skjørt her, og de tar seg veldig godt ut, men de er i fåtall dessverre.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men det er så åpenlyst at svarene kommer fra kvinner som later som de er menn når de svarer. Samme type kvinner som later som de er menn og skriver "jeg er mann og jeg elsker fyldige, formfulle damer med valker - jeg sleiker damer under valkene dems når jeg går ute på butikken luve it hilsen mann 37 😉". Jeans er et jævlig maskulint plagg, hater at alle kvinnene på studiet mitt går i det. Det er et par som går i kjole og skjørt her, og de tar seg veldig godt ut, men de er i fåtall dessverre.

Bedre med burka da😉 Det er jo kjole tross alt 😅 Nei vet du hva, vi kvinner klarer heldigvis å kle på oss selv så får dere menn bare sutre så mye dere ønsker 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med burka da😉 Det er jo kjole tross alt 😅 Nei vet du hva, vi kvinner klarer heldigvis å kle på oss selv så får dere menn bare sutre så mye dere ønsker 

Det er du som gnåler. La andre få lov til å uttrykke sine preferanser. Kvinner har óg preferanser om hvordan de liker at menn kler seg. Sånt tåler vi.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sjeldent skjørt, men idag har jeg på ett. Merker uansett at det skal ikke være mye kaldere før det blir for kaldt å kun ha på skjørt med ullstrømpebukse under. 

Om sommeren foretrekker jeg kjoler egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er du som gnåler. La andre få lov til å uttrykke sine preferanser. Kvinner har óg preferanser om hvordan de liker at menn kler seg. Sånt tåler vi.

Problemet er ikle at en mann har preferanser, Problemet blir når de preferanser blir allmengyldige for det er de faktisk ikke. Det er menn som liker best kvinner i burka også, men de er ikke allmengyldige preferanser for menn. Og menn må tåle at kvinner faktisk kler seg for seg selv med de klærene de vil og føler seg best i. Så det får du fint tåle også at noen skriver.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...