Gå til innhold

Hvorfor er det ikke flere kvinner som kler seg i skjørt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt.  Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk?

Anonymkode: 679ed...0c6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fungerer ikke på jobb.

Anonymkode: 992c6...4d8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg trives bedre i bukser.. 

Anonymkode: 68533...ee0

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt.  Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk?

Anonymkode: 679ed...0c6

Om du liker skjørt, så står du fritt til å gå i skjørt.

Anonymkode: 8cc54...252

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bredest på midten = ikke særlig pent med skjørt 🤭

men helt enig, veldig fint på de som kler det.

Anonymkode: 10413...524

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte kun skjørt når mora mi tvang mag fordi jeg var for liten til å protestere. 
Hun ville ha meg i prinsessekjoler og jeg ville ha på meg cowboy utstyr, pistoler og sporer

Bruker ALDRI kjoler idag. Kun brudekjole

Anonymkode: 2552a...71f

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å gå i skjørt, jeg🥰 Men nå om høsten og vinteren synes jeg det er vanskelig å finne riktig type jakke som kan kombineres med skjørt (og kjoler), for kåper føler jeg blir litt for kjerring for meg (brukte kåper for 10-20 år siden, men nå føler jeg at jeg ser så kjerring ut med det). 

Har en stund snust på å kjøpe dette skjørtet til friluftslivbruk: https://amundsensports.com/product/huntress-skirt-womens/?attribute_pa_color=450-olive&attribute_pa_size=xs&currency=NOK&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIrcetuanWiQMVfwqiAx0lxiAwEAQYASABEgJzXPD_BwE

Men igjen: hvordan kombinere det med turjakke? Og hvor dumt vil folk se på meg når jeg klyver oppover i fjellsiden i skjørt? Jeg har noen ganger brukt sportsskjørt på fjelltur med klyving, og gjett om det skal kommenteres av folk🙄 Burde vel vært helt innafor med skjørt på tur?

Anonymkode: 2e908...fb1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg trives bedre i bukse og det er så mange fine bukser og når jeg kler på meg er det jeg som bestemmer. Dessuten er det varmere og jeg kan ha ullstilongs under på virkelig kalde dager.

Anonymkode: 25449...b50

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker kjoler fremfor skjørt da det er lettere å få kjoler til å sitte pent over magen. Men etterhvert (jeg har blitt slankere igjen rundt midjen) vil jeg prøve å gå mer i skjørt.

Helst skulle jeg gått i skjørt og kjoler hele tiden, men noen ganger blir det for upraktisk avhengig av aktiviteter og når jeg holder på med barna.

Anonymkode: eb006...d0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i skjørt eller kjole nesten hver dag. Utrolig deilig. Ingenting som strammer eller klemmer. Men det går i perioder. Noen perioder går jeg bare i bukse, andre går jeg bare i skjørt 😄

Anonymkode: 92860...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke svaret opplagt? 

Fordi jeg bor i et fritt land og kan kle meg som jeg vil. Ingen sharialover som forteller meg hva jeg skal kle meg i, ingen tvang. Bukse er mer praktisk og jeg liker det, kjole og skjørt kan jeg og kle meg i men det er opp til meg. 

Anonymkode: b2fe1...752

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg fryser hele tiden dessverre.

Jeg er ikke noen lag på lag dame, så er ikke noe glad i kle på meg mange lag, spesielt nå om høst og vinter...

Men går i skjørt og kjoler om våren og sommeren ☀️

Anonymkode: 9c5c3...400

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke synes skjørt er noe fint. Det er noe jentungeaktig med hele plagget, med mindre det er snakk om et knelangt formsydd skjørt med løs bluse oppi, og den stilen kler jeg ikke. 

Går imidlertid mye i kjole. 

Anonymkode: 64a52...22a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er upraktisk. 
Synes også det er vanskelig finne sko som passer til skjørt, som både er praktisk, fine og behagelige. 

Anonymkode: ed13a...563

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt umulig å finne rett lengde. De korte blir for korte (jeg er høy med lange bein) og de mellomlange ender på det stedet på leggen de er tykkest, så det ser ut som jeg har trestammer til bein. 

Anonymkode: 38c9b...b4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye skjørt og kjole når det er varmt nok. Jeg fryser lett så på høsten og vinteren blir det bukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er en mann som spør?

Anonymkode: 1c567...a4b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...