AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #41 Skrevet 12. november 2024 Det eneste som hjalp meg var å få ut ungen.... Anonymkode: bebd4...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #42 Skrevet 12. november 2024 Jeg er mye plaget med dette. Fastlegen min anbefalte Sifrol, og skrev ut resept på dette. Er som natt og dag. Jeg har ingen plager, så sant jeg husker å ta dette Hos meg virker denne, ca 20 timer, så tar defor 1/2 tbl ved 18-9 tiden og en 1/2 ved legge tid . Har ingen biviirkninger, har stått på det i flere år nå, jeg har heller ikke hatt behov for å øke dosen Anonymkode: 96176...13e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #43 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan faktisk få slike symptomer av for mye magnesium, og det er lite som skal til for å få formye. For mye magnesium??? Da har du tatt mer enn 25 gram! Sitat Magnesium er det fjerde mest alminnelige stoff i kroppen. Kroppen inneholder omkring 25 gram magnesium. Halvparten finnes i bein, og den andre halvparten er fordelt på muskler og annet bløtvev. Kilde; https://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/magnesium.php Anonymkode: e258b...a0f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #44 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Finnes det forskning som sier at magnesium IKKE hjelper mot rastløse bein, da? Du mener at gjengen som sier at de erfarer at magnesium hjelper, tar feil, fordi det ikke finnes forskning som bekrefter opplevelsen? Merkelig logikk. Anonymkode: e258b...a0f Noen opplever jo at det hjelper med en ulltråd rundt ankelen også. Da handler det om opplevelse av at ting blir bedre, ikke at man faktisk reparerer noe. Anonymkode: 8e86f...b54 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #45 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For mye magnesium??? Da har du tatt mer enn 25 gram! Anonymkode: e258b...a0f Du tenker at for mye magnesium er mer enn 25 gram fordi det finnes 25 gram totalt i kroppen? Kjære vene... 🤦♀️ Dette er grunnen til at man ikke skal ta i mot råd om tilskudd på KG... Be om råd på apotek eller spør legen, folkens. Anonymkode: 8e86f...b54 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #46 Skrevet 12. november 2024 Spis en banan hver dag før leggetid? (Men det er vel antagelig noe som virker fordi bananen inneholder mye magnesium.) Anonymkode: 9f695...ec0
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #47 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du tenker at for mye magnesium er mer enn 25 gram fordi det finnes 25 gram totalt i kroppen? Kjære vene... 🤦♀️ Dette er grunnen til at man ikke skal ta i mot råd om tilskudd på KG... Be om råd på apotek eller spør legen, folkens. Anonymkode: 8e86f...b54 Kroppen regulerer opptak av magnesium på samme måte som den regulerer opptak av kalsium. Det er ikke sånn at magnesiumet du spiser automatisk blir tatt opp fra fordøyelsen. Skulle kroppen ha nok magnesium på lager, blokkeres videre opptak. Påstanden din om at det er lett å få for høyt nivå av magnesium holder ikke. Siden kroppen normalt inneholder 25 gram magnesium, er det usannsynlig at mineralet er giftig også. Da ville vi ha vært forgiftet for lenge siden alle mann. Anonymkode: e258b...a0f 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #48 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Spis en banan hver dag før leggetid? (Men det er vel antagelig noe som virker fordi bananen inneholder mye magnesium.) Anonymkode: 9f695...ec0 1 banan er veldig lite magnesium, mindre enn 30 mg. Jeg spiser flere bananer daglig, i tillegg til andre kilder, og det er lite som kan måle seg med tilskudd i forhold til effekt når man har symptomer på mangel. Anonymkode: d7df3...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #49 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sliter for tida med urolige ben, veldig plagsomt får mindre søvn. Kjenner det hjelper å tøye og massere, men typisk at jeg ikke tenker på det før jeg har lagt meg, fordi dette kommer og går litt. Har prøvd magnesium, men hører det er ingen grunn til å ta magnesium om man ikke har mangel. Syns det ble verre etter jeg begynte å trene. Er det noen som har gode tips? Anonymkode: 7b0e9...9aa Paracet faktisk! Anonymkode: 79827...572
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #50 Skrevet 12. november 2024 Dett fikk jeg når jeg var gravid alle 3 gangene. føttene høyt om kvelden, stå litt/gå tror det finnes medisin og, men ikke for gravide Anonymkode: f417e...867
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #51 Skrevet 12. november 2024 Ja, det finnes forskning som sier at magnesium ikke hjelper mot kramper eller urolige bein om natta. Det er placeboeffekten som eventuelt hjelper dem som hevder magnesium hjelper. Så det er fint at flere skylder på magnesium, når det er psyken som spiller dem et puss. Den stod referert i fler aviser tidligere i år. Anonymkode: 088d2...f41 2
Hmmmmmm Skrevet 12. november 2024 #52 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er dyrt. Hvis du kjøper en kilo magnesiumklorid, koster det en hundrelapp. Det kan du blande ut i vann fra springen og lage magnesiumspray for 50.000 kroner, som virker nøyaktig like bra som de du kjøper i dyre dommer på butikken. Anonymkode: e258b...a0f Jeg betalte 150 kr for en stor flaske med krem. Ikke akkurat dyrt
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #53 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen opplever jo at det hjelper med en ulltråd rundt ankelen også. Da handler det om opplevelse av at ting blir bedre, ikke at man faktisk reparerer noe. Anonymkode: 8e86f...b54 Det handler faktisk om samme fenomen som at det hjelper å gi på et vondt område. Stimuleringen av følenervene får forrang i hjernen over kriblingen, slik at den undertrykkes. Samme konsept som i "smerteporten"/gate control theory (of pain). https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gate_control_theory Anonymkode: 916d5...5cc
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #54 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ja, det finnes forskning som sier at magnesium ikke hjelper mot kramper eller urolige bein om natta. Det er placeboeffekten som eventuelt hjelper dem som hevder magnesium hjelper. Så det er fint at flere skylder på magnesium, når det er psyken som spiller dem et puss. Den stod referert i fler aviser tidligere i år. Anonymkode: 088d2...f41 Avisartikler har da ikke sannheten for sånt. Hvorfor så snurt for at magnesium fungerer? Anonymkode: d7df3...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #55 Skrevet 12. november 2024 Rastløse ben kan også være nevropati. Hos meg startet det i det små, men endte opp med at det kjentes ut som tusen maur kravlet rundt i både lår og legger, så jeg fikk diagnosen tynnfibernevropati og går fast på epilepsimedisinen Neurontin. Anonymkode: aad6e...fdc
Gaia Skrevet 12. november 2024 #56 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Restless legs ER tegn på mangel. Anonymkode: d7df3...ea2 Nei det er det ikke. Det finnes mange andre årsaker til at man kan få urolige ben. Les deg opp på faglitteratur før du uttaler deg så bastant. Til TS: KG er virkelig ikke stedet der man får gode medisinske råd, dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #57 Skrevet 12. november 2024 Lovise78 skrev (Akkurat nå): Nei det er det ikke. Det finnes mange andre årsaker til at man kan få urolige ben. Les deg opp på faglitteratur før du uttaler deg så bastant. Til TS: KG er virkelig ikke stedet der man får gode medisinske råd, dessverre. Trenger ikke lese meg opp, jeg har da egen erfaring. Norsk faglitteratur gir ikke nødvendigvis suveren info. https://www.healthline.com/health/restless-leg-syndrome/link-between-magnesium-and-rls#takeaway Med mindre man har nyresykdom, så har da TS ingenting å tape på å prøve magnesium i noen uker? Må vel være bedre det enn å trykke i seg medisiner for alt mulig. Anonymkode: d7df3...ea2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #58 Skrevet 12. november 2024 Som mange andre skriver: magnesium. Sleit med urolige ben siden jeg var liten, og også med søvn. Min mor sa hun hadde lest man kunne bli søvnig av magnesium (vet ikke om det stemmer). Begynte å ta to hver kveld, og nå har jeg det aldri. Får løs mage på dagtid, men det er det faen meg verdt. Anonymkode: 222e9...28f 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #59 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Avisartikler har da ikke sannheten for sånt. Hvorfor så snurt for at magnesium fungerer? Anonymkode: d7df3...ea2 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Avisartikler har da ikke sannheten for sånt. Hvorfor så snurt for at magnesium fungerer? Anonymkode: d7df3...ea2 Når avisartikler referer til forskningsartikler, mener du da at journalistene lyger og dikter? Jeg kan og gå i forskningsdatabaser eller tidsskrifter og llese om jeg ønsker utfyllende informasjon. Jeg er ikke snurt over at noen får placeboeffekt av magnesium, hva er det du insinuerer her, egentlig? Anonymkode: 088d2...f41
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #60 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trenger ikke lese meg opp, jeg har da egen erfaring. Norsk faglitteratur gir ikke nødvendigvis suveren info. https://www.healthline.com/health/restless-leg-syndrome/link-between-magnesium-and-rls#takeaway Med mindre man har nyresykdom, så har da TS ingenting å tape på å prøve magnesium i noen uker? Må vel være bedre det enn å trykke i seg medisiner for alt mulig. Anonymkode: d7df3...ea2 Har du tatt for mye Møllers Tran? Derfor du betong kan alt, best i denne tråden? Tenker du ikke over at slike uttalelser som du kommer med kan være helseskadelige? Anonymkode: 088d2...f41 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå