Gå til innhold

Hvorfor maser mange menn om barn igjen med engang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer begynte å mase om barn nr 2 når baby var 4 måneder gammel, og kjenner flere som gjør dette av menn. Hvorfor så tidlig? Ofte er det menn som ikke har vært så giret på barn til å begynne med og så vil de plutselig ha en hel flokk 

Anonymkode: c138c...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er kjemperart. De ser jo kanskje mest gleden og moroa med å ha barn. Det å sette barn til verden er ikke den påkjenningen for menn som det er for kvinner. I tillegg tar de sjelden 3. skift og de slipper unna mye ansvar.

Min mann er sånn som du beskriver, han var skeptisk i utgangspunktet, men begynte vel å snakke om nr 2 allerede på barselhotellet 😂 Da jeg ble gravid med nr 2 var det jeg som var skeptisk fordi jeg vet hvor krevende svangerskap, fødsel og barsel er. Han? Overlykkelig! 

Anonymkode: 3df87...3fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med got2go!

dessuten "maser" din fordi du tar alt ansvaret og din partner opplever det å ha barn som enkelt.. 

Anonymkode: 658c6...5ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (55 minutter siden):

At samboeren din maser betyr ikke "mange menn".

Blir litt for dumt at du skal referere til en ting jeg skriver i innlegget uten å ta med resten, der jeg skriver at jeg kjenner flere menn enn min samboer som gjør dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

enig med got2go!

dessuten "maser" din fordi du tar alt ansvaret og din partner opplever det å ha barn som enkelt.. 

Anonymkode: 658c6...5ce

Vi deler alt av oppgaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt inntrykk er motsatt, at det ofte er kvinner som maser om flere barn. Det er også en av de største grunnene til at kvinner svarer at de ikke fikk flere barn (mannen ønsker ikke + økonomien tillater ikke)

Anonymkode: e67bd...a94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tar mye ansvar når han ikke er på jobb. Det kan hende TS sin gjør og for det skrev hun ikke om for folk over her.

Men han snakket også om nr to etter noen mnd. Sa han ville ha dem tett. hehe, jada tenkte jeg med tredje trimester og fødsel GODT i bakhodet. 

Anonymkode: b9bad...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fellesnevneren her tenker jeg...

Er det at mannen har sett på graviditeten som enkel for mor? 

Tar mor mest ansvar for det "kjipe" så de sitter kun igjen med "gleden"?

Eller har de satt en timeplan/fasit på hva de ser for seg livet sitt skal være (f.eks søsken med liten aldersforskjell, antall barn etc).

Tror aldri mannen min hadde spurt meg eller pushet på det, vi er allerede enige om kun en pga formen min er elendig (hyperemesis). 

Anonymkode: 0b5e5...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...