AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #1 Del Skrevet 12. november 2024 Leste nå at de kan kobles inn og en kan prate med de anonymt. Stemmer dette? Anonymkode: 5d145...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 12. november 2024 #2 Del Skrevet 12. november 2024 Det er greit å ha i bakhodet at de er betalt av arbeidsgiver. Jeg ville anbefalt å ta kontakt med verneombud først. Jeg tror ikke du kan være helt anonym, det avhenger kanskje av bransje? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #3 Del Skrevet 12. november 2024 Det beste du kan gjøre er å søke jobb et annet sted. Pass på at du ikke snakker om jobbsøknader dine så de på jobb får greie på det og settnopp kun nødvendige referanser. Snakk med referanse og be de IKKE snakke om at de er referansene dine. Anonymkode: 76186...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #4 Del Skrevet 12. november 2024 Jobber i helsevesenet. Vi er mange på jobb som føler på trakassering fra vår ene leder. Derfor kom tanken på bedriftshelsetjenesten. Hadde ikke tenkt å bytte jobb, er 10 år til jeg kan gå av. Anonymkode: 5d145...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. november 2024 #5 Del Skrevet 12. november 2024 Vil tro at dere har både tillitsvalgt og verneombud på arbeidsplassen? Hvis du ikke kan snakke med dem er hovedverneombud og/eller hovedtillitsvalgt neste. Jeg, og andre jeg kjenner, har dårlig erfaring med bedriftshelsetjenesten, de er som regel i lomma på arbeidsgiver når det kommer til konflikter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #6 Del Skrevet 12. november 2024 Brunhilde skrev (1 time siden): Vil tro at dere har både tillitsvalgt og verneombud på arbeidsplassen? Hvis du ikke kan snakke med dem er hovedverneombud og/eller hovedtillitsvalgt neste. Jeg, og andre jeg kjenner, har dårlig erfaring med bedriftshelsetjenesten, de er som regel i lomma på arbeidsgiver når det kommer til konflikter. Ok. Har kun Tillitsvalgt i forbundet. Verneombudet er like fortvilet som oss, men er jo også Verneombud for ledelsen. Anonymkode: 5d145...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #7 Del Skrevet 12. november 2024 Bedriftshelsetjenesten skal være en nøytral part, og kan brukes til f.eks arbeidsmiljøkartlegginger og lignende. Ekspertbistand kan kanskje også være et aktuelt tiltak dersom det er sykefravær også Anonymkode: 52778...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. november 2024 #8 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bedriftshelsetjenesten skal være en nøytral part, og kan brukes til f.eks arbeidsmiljøkartlegginger og lignende. Ekspertbistand kan kanskje også være et aktuelt tiltak dersom det er sykefravær også Anonymkode: 52778...4c4 Ja, de "skal", men er slett ikke alltid det. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #9 Del Skrevet 12. november 2024 Har svært dårlig erfaring ned bruk av BHT i arbeidskonflikter. i slike saker du beskriver er det ofte at BHT drar en faktaundersøkelse opp av ermet: https://www.dn.no/innlegg/arbeidsliv/arbeidsmiljo/ledelse/innlegg-faktaundersokelser-blir-mini-domstoler-og-konfliktvapen/2-1-1007576?zephr_sso_ott=WIjNjl https://www.lo.no/hva-vi-mener/arbeidsmiljo/aktuelle-saker-om-arbeidsmiljo/kritisk-rapport-om-bruk-av-faktaundersokelser/ Anonymkode: 43d08...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #10 Del Skrevet 12. november 2024 Bedriftshelsetjeneste er bortkastet tid å bruke inn i slike saker. Det er vanskelig å nå frem med slike saker, men anonyme brukerundersøkelse vil kunne få frem at det er et problem som må løses på et høyere nivå enn din nærmeste leder. Anonymkode: 01a60...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 12. november 2024 #11 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok. Har kun Tillitsvalgt i forbundet. Verneombudet er like fortvilet som oss, men er jo også Verneombud for ledelsen. Anonymkode: 5d145...93c Hadde valgt et nytt verneombud om verneombudet ikke har "baller" til å ta tak i dette. Trakkasering er alvorlig. Særlig om leder er innblandet. Ikke bruk bht. De fungerer til ergonomi og helsetester men ikke mye annet. De elsker bruke "faktatester" osv som i grunnen bare er en rapport fabrikert av ledelsen. Bruk verneombud, tillitsvalgt og la disse jobbe for å ta saken opp på et høyere nivå. Du kan også varsle AMU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #12 Del Skrevet 12. november 2024 Jeg (og flere) har tidligere vært i kontakt med bedriftshelsetjenesten for samtale etter trakassering. Dette er en arbeidsplass med flere tusen personer, så ikke bekymret for at noen skal vite om dette. Etter at flere av oss hadde samtaler (uten hverandres viten), så ble det opprettet en varslingsak etter at vi ble anbefalt å varsle om forholdene. Det at vi kom flere med våre bekymringer og ikke visste om hverandre, gjorde jo at bedriftshelsetjenesten så ett større bilde enn det vi gjorde. Når flere personer varslet separat om alvorlige hendelser, så styrket dette saken vår videre. Personen ble til slutt oppsagt. Anonymkode: 36fa0...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #13 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bedriftshelsetjenesten skal være en nøytral part, og kan brukes til f.eks arbeidsmiljøkartlegginger og lignende. Ekspertbistand kan kanskje også være et aktuelt tiltak dersom det er sykefravær også Anonymkode: 52778...4c4 Har vært ekspert bistand inne før Anonymkode: 5d145...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå