AnonymBruker Skrevet i går, 07:12 #1 Del Skrevet i går, 07:12 Jeg er lærer med så mye uttelling på utdannelse og ansiennitet som mulig. Jeg trives med å være i klasserommet, men nedskjæringer og umenneskelig krav tar helt gnisten fra meg. Jeg går ikke utført jobben min på en god nok måte og er utslitt og ulykkelig. Nå har det dukket opp en spennende stilling i nabobyen. Det er fortsatt med vi ungdom, men i NAV og med lavere utdanningskrav. Det betyr i praksis at jeg ikke går lønnsuttelling for min master, men det er kanskje verdt det? Ville du gått ned 150 000 i årslønn? Anonymkode: 498d3...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:16 #2 Del Skrevet i går, 07:16 Ja, og har gjort det. Var SÅ verdt det! Men klart, det er jo avhengig av hva du går fra og til. Anonymkode: 74c4c...8b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:24 #3 Del Skrevet i går, 07:24 Jeg hadde nok ikke tatt en jobb i nav nei... Anonymkode: 7c509...130 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:25 #4 Del Skrevet i går, 07:25 Hvis du har råd, tenker jeg absolutt det er verdt det hvis du er utslitt og ulykkelig pga jobben. Anonymkode: c319e...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:39 #5 Del Skrevet i går, 07:39 Nei, det hadde jeg ikke. Ikke for en jobb i nav. Statsfovalteren og et departement - ja, Nav - nei. Anonymkode: e756c...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:05 #6 Del Skrevet i går, 08:05 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, det hadde jeg ikke. Ikke for en jobb i nav. Statsfovalteren og et departement - ja, Nav - nei. Anonymkode: e756c...b12 Kan ikke jobbe i et departement, bor ikke i Oslo. Det er ikke en saksbehandlingsjobb, men som ansatt i NAV kan man vel bli flyttet rundt internt ved behov. Jeg vil jo starte på nytt ansiennitetsmessig og jeg er i midten av førtiåra. Anonymkode: 498d3...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:33 #7 Del Skrevet i går, 16:33 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er lærer med så mye uttelling på utdannelse og ansiennitet som mulig. Jeg trives med å være i klasserommet, men nedskjæringer og umenneskelig krav tar helt gnisten fra meg. Jeg går ikke utført jobben min på en god nok måte og er utslitt og ulykkelig. Nå har det dukket opp en spennende stilling i nabobyen. Det er fortsatt med vi ungdom, men i NAV og med lavere utdanningskrav. Det betyr i praksis at jeg ikke går lønnsuttelling for min master, men det er kanskje verdt det? Ville du gått ned 150 000 i årslønn? Anonymkode: 498d3...a09 Da er ikke Nav stedet for deg. Anonymkode: 43ef3...0bd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:45 #8 Del Skrevet i går, 16:45 Har nylig gått ned i lønn selv,dvs gikk opp i grunnlønn men mistet alt av tillegg fordi jeg gikk fra turnus til en 8-16 mandag til fredag type jobb. Beste valget jeg har tatt. Hadde mye fravær pga kroppslig sykdom i den forrige jobben (pga stress + dårlig søvn +++ = nedsatt immunforsvar), ikke vært borte én dag på et halvt år i nye jobben, noe som er rekord for min del om man bare ser på de siste 4 årene. Gjør det som er riktig for deg! Har du råd til å gå ned i lønn for en bedre hverdag, kjør på! Livet er for kort til å leve for jobben. Anonymkode: a441f...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:56 #9 Del Skrevet i går, 16:56 Jeg gikk ned 200000 for 8 år siden, ikke angret et sekund. Gikk fra det private til staten og er mye mer fornøyd med livet nå. Har mindre penger, men mindre ansvar (hadde lederansvar og personalansvar tidligere) og mer fritid er så verdt det. Pluss at jeg ikke tar jobben med meg hjem på samme måte som før, nå er det mer valgfritt. Før var det alltid noen som trengte meg, også kvelder og helger. Nåværende jobb kan jeg ta med meg hjem hvis jeg vil, men det er ikke nødvendig på samme måte. Herlig. Men du må jo ha råd til det så klart. Anonymkode: a34ac...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:04 #10 Del Skrevet i går, 17:04 Ja. Jeg hadde gjort det. Er lærer selv, og måtte ut av klasserommet pga det samme som du sier. Jeg var heldig å få en jobb der jeg gikk opp i lønn, men hadde lett gått ned for å slippe følelsen av utilstrekkelighet jeg hadde hver dag. Og om du angrer, så er det bare å gå tilbake til lærerjobb igjen 😀 Anonymkode: 32482...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:04 #11 Del Skrevet i går, 17:04 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Da er ikke Nav stedet for deg. Anonymkode: 43ef3...0bd Enig. NAV var et utrivelig sted å jobbe, jeg hadde flere kolleger som begynte der med stor entusiasme. Det varte ikke lenge. Anonymkode: 90743...40c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:12 #12 Del Skrevet i går, 17:12 Det er ikke det jeg sier, men det er kronisk knapphet på ressurser og arbeidsbelastningen er stor. Anonymkode: 43ef3...0bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:13 #13 Del Skrevet i går, 17:13 Dette er en stilling som ikke innebærer jobb på et NAV-kontor, men «ute i felt». Innbiller meg at det er litt annerledes. Anonymkode: 498d3...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:01 #14 Del Skrevet i går, 18:01 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dette er en stilling som ikke innebærer jobb på et NAV-kontor, men «ute i felt». Innbiller meg at det er litt annerledes. Anonymkode: 498d3...a09 Det er ikke sikkert at man er mest "ute i felt", men noe må man regne med. Poenget er at Nav er skvisa i alle bauger og kanter, det bærer arbeidshverdagen preg av. Anonymkode: 43ef3...0bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naos Skrevet i går, 18:11 #15 Del Skrevet i går, 18:11 Jeg ville gjort det! Alle store arbeidsgivere er forskjellig fra sted til sted, det er klart at det finnes mange som trives i NAV! Akkurat som det også finnes folk som ikke trives i selskaper “alle” vil jobbe i. NAV har en viktig samfunnsoppgave, og kan være veldig spennende, tenker jeg! Ikke hør på de negative haterne, prøv det ut selv i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naos Skrevet i går, 18:16 #16 Del Skrevet i går, 18:16 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): … Poenget er at Nav er skvisa i alle bauger og kanter, det bærer arbeidshverdagen preg av. Anonymkode: 43ef3...0bd Min oppfattelse er at de fleste selsaper er skvisa for tiden… At hele arbeidslivet er preget av en effektiviseringskultur, og at man får mer og mer oppgaver fordelt på færre mennesker. Ikke alle, selvsagt, men jeg syns jeg merker en trend. Så jeg har sluttet å forvente at jeg finner et sted jeg ikke druknes i arbeid, og jeg har begynt å jobbe med å håndtere å stå med hodet under vann på en best mulig måte, og ikke la det gå sånn innpå meg… For uansett hvor jeg jobber så er det det samme… og alle er i samme båt. Den perfekte arbeidsplassen finnes kanskje ikke lenger, men trives man ikke der man er er det vel verdt å prøve noe annet for å se om det er litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:22 #17 Del Skrevet i går, 18:22 Jeg har gått ned 250 000, så ja. Jeg sparer på å ikke pendle, mye hjemmekontor og sparer ergo tid, klær og matpenger i tillegg. Jeg har ner tid til barna mine, og er ikke så sliten mer. For meg er det absolutt verd det. Anonymkode: e753a...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet i går, 18:32 #18 Del Skrevet i går, 18:32 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan ikke jobbe i et departement, bor ikke i Oslo. Det er ikke en saksbehandlingsjobb, men som ansatt i NAV kan man vel bli flyttet rundt internt ved behov. Jeg vil jo starte på nytt ansiennitetsmessig og jeg er i midten av førtiåra. Anonymkode: 498d3...a09 All ansiennitet teller nå, så du starter med full ansiennitet ihvertfall 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:34 #19 Del Skrevet i går, 18:34 Naos skrev (12 minutter siden): Min oppfattelse er at de fleste selsaper er skvisa for tiden… At hele arbeidslivet er preget av en effektiviseringskultur, og at man får mer og mer oppgaver fordelt på færre mennesker. Ikke alle, selvsagt, men jeg syns jeg merker en trend. Så jeg har sluttet å forvente at jeg finner et sted jeg ikke druknes i arbeid, og jeg har begynt å jobbe med å håndtere å stå med hodet under vann på en best mulig måte, og ikke la det gå sånn innpå meg… For uansett hvor jeg jobber så er det det samme… og alle er i samme båt. Den perfekte arbeidsplassen finnes kanskje ikke lenger, men trives man ikke der man er er det vel verdt å prøve noe annet for å se om det er litt bedre. Det stemmer nok, men det kan nok oppleves enda hardere når det er mennesker man prioriterer på (hjemmesykepleier kunne vært et annet godt eksempel). TS nevner spesifikt at nedskjæringer og umenneskelig krav tar gnisten fra henne, at hun opplever at hun ikke får jobben sin godt, og blir utslitt og ulykkelig av dette. Da er det bare rimelig å påpeke at dette i alle høyeste grad også gjelder i Nav, sånn at TS kan ta et informert valg. Det er en grunn for at det på de lokale Nav-kontorene generelt er høyt sykefravær og høy turnover. Anonymkode: 43ef3...0bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:36 #20 Del Skrevet i går, 18:36 Naos skrev (24 minutter siden): Jeg ville gjort det! Alle store arbeidsgivere er forskjellig fra sted til sted, det er klart at det finnes mange som trives i NAV! Akkurat som det også finnes folk som ikke trives i selskaper “alle” vil jobbe i. NAV har en viktig samfunnsoppgave, og kan være veldig spennende, tenker jeg! Ikke hør på de negative haterne, prøv det ut selv i stedet. Saklig. Anonymkode: 43ef3...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå