AnonymBruker Skrevet i går, 06:41 #1 Del Skrevet i går, 06:41 Har 2 barn på 6 og 3 år. De har bare et ullsett hver. De bruker den mandag til lørdag. Jeg får luftet det daglig. Men vasker kun hver søndag. Høres det greit ut å bruke samme ull trøye og longs hverdag og bare få vasket det 1 gang i uka??? Kanskje litt ekkelt for mange?? Anonymkode: f541e...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet i går, 06:47 #2 Del Skrevet i går, 06:47 Ville vel i alle fall hatt ett ekstra sett å bytte til om de blir våte eller søler på seg. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet i går, 06:47 #3 Del Skrevet i går, 06:47 (endret) Jeg tenker at hvis det fungerer for dere så er det helt fint. Hva fremmede måtte synes er ekkelt er da helt uvesentlig (og på KG er det mange som har ekstremt lav terskel for hva som er ekkelt). Ull er naturlig antibakterielt og det er faktisk anbefalt at man lufter ull heller enn å vaske det for ofte. Eneste minus er at dere ikke har noe ekstra om noe skulle skje, f.eks. at treåringen har et uhell, at de søler på ulltøyet eller noe annet. Endret i går, 06:48 av Arkana 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukerano Skrevet i går, 06:54 #4 Del Skrevet i går, 06:54 Tenker ikke nødvendigvis det er ekkelt, men er bekymret for hva skjer om dem blir våte. Spesielt på skole eller barnehage. ville anbefalt minst ekstra sett i barnehage! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:56 #5 Del Skrevet i går, 06:56 Det er innafor, men som andre skriver her ville jeg hatt et ekstra sett i bakhånd i tilfelle uhell/ de blor våte tidlig på dagen og burde bytte umidelbart før det de har rekker å vaskes/tørkes til neste gangs bruk. Jeg bruker ull selv til både trening og hverdags, pga dets fantastiske egenskaper og det blir hengt til tørk lifting etter bruk pg vasket max en gang i uka. Anonymkode: 5f60b...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:00 #6 Del Skrevet i går, 07:00 Hva skal de ta på i barnehagen hvis de blir våt, uhell med bæsj eller tiss, eller ordentlig skitten tidlig på dagen? Og rekker du å vaske og tørke ull på ettermiddagen hvis det trengs? Jeg syns det høres lite ut å vaske en gang i uken. Barn griser stort sett. Tenker et par dager i uken er ok. De kan bruke samme sett flere dager om det er rent og ikke lukter. Selv ville jeg hatt tre sett og helst todelt. Lettere å bytte en del om bare den ene er skitten. Ville hatt et hjemme, et til bruk og et som ekstra i barnehagen. Er det snakk om kostnad, så finnes det mye ull brukt. Vi bruker brukt i barnehagen og har et par penere sett til bruk hjemme. Anonymkode: 30727...ad8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:04 #7 Del Skrevet i går, 07:04 Bruker de det samme hver dag hele sesongen, syns jeg det var lite. Bruker de det under annet tøy? Om de sitter å spiser eller ruller rundt på gulvet i kun ulltøyet er det skikkelig ekkelt, spesielt om yngste bruker det i barnehagen. Anonymkode: 271ba...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:05 #8 Del Skrevet i går, 07:05 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har 2 barn på 6 og 3 år. De har bare et ullsett hver. De bruker den mandag til lørdag. Jeg får luftet det daglig. Men vasker kun hver søndag. Høres det greit ut å bruke samme ull trøye og longs hverdag og bare få vasket det 1 gang i uka??? Kanskje litt ekkelt for mange?? Anonymkode: f541e...d3d Hvorfor har du bare ett ullsett til hvert barn? Dårlig økonomi, eller at du mener det holder med bare ett? Jeg synes absolutt dette er for lite. Hva gjør du derom ett sett får hull, blir skittent, eller tisset ut ved uhell? Vi har rent tøy på hver dag, og hadde aldri klart oss md bare ett sett. Men folk er ulike. Anonymkode: da32f...e32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:06 #9 Del Skrevet i går, 07:06 Er det ikke vanlig å ha et ullsett liggende i barnehagen til reserve? Det har alltid stått på listene «vår» barnehage ga ut da mine barn gikk der. Ville jo absolutt hatt et ekstra sett hjemme også. Skjer det ikke at de roter noe matsøl på seg? Udelikat med ulltrøye med flekker av kaviar og prim… Synes vask en dag i uka er lite. Hvis det er pga økonomi, kjøp brukt eller på salg. Anonymkode: 34d8d...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet i går, 07:47 #10 Del Skrevet i går, 07:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har 2 barn på 6 og 3 år. De har bare et ullsett hver. De bruker den mandag til lørdag. Jeg får luftet det daglig. Men vasker kun hver søndag. Høres det greit ut å bruke samme ull trøye og longs hverdag og bare få vasket det 1 gang i uka??? Kanskje litt ekkelt for mange?? Anonymkode: f541e...d3d Ekkelt er det vel ikke om de ikke tisser på seg eller søker på seg. Sistnevnte unngås vel lett om man har klær utenpå. Men barn i den alderen kan jo ha uhell, og de kan bli våte når de er ute å leker. Så tenker at et ekstra sett hjemme og et ekstra sett liggende i barnehagen kunne vært lurt. Ikke for det, de klarer seg jo en dag uten ull under også, om de har varme klær ellers. Selv foretrekker jeg å ha mange sett, mesteparten har jeg kjøprt på tilbud, kjøpt på loppemarked, arvet, fått i julegave.. Hadde aldri hatt råd til så mye ull om jeg skulle kjøpe alt på full pris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:01 #11 Del Skrevet i går, 08:01 Vel, jeg synes det er ekkelt. Folk må vel merke dere ikke skifter klær på barna. Ull er ikke så fantastisk selvrensende som folk vil ha det til. Anonymkode: 1bfc5...8de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:45 #12 Del Skrevet i går, 08:45 Jeg syns det er lite og kan ikke tenke meg at barna har rene klær på seg hvis de går i de samme klærne hver dag i en hel uke. Min 3 og 5-åring er hvertfall ikke rene etter en hel dag i barnehagen med spising, rulling på gulvet og div. Så her byttes det klær hver dag. Anonymkode: 3839e...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet i går, 09:00 #13 Del Skrevet i går, 09:00 Det hørtes snaut ut, hvertfall til 3-åringen? Nå er riktignok min bare 2, og det skjer sikkert mye fra 2 til 3, men det er yoghurt på genseren og ketchup på buksa hver dag 😂 Nå i kulden bruker han ull overdel og ull bukse som hovedantrekk i bhg for det er enklere for de ansatte å bare smette yttertøy utenpå. Det han har hatt på seg i bhg må vaskes etter bruk da det alltid er flekker på det, også tenker jeg ærlig talt at det er så mye snørr og diverse i bhg at jeg gjerne vil vaske det han har hatt på seg daglig. Ergo har vi et lite lass ullklær, synes jo også det er hyggelig å kle han i litt forskjellige antrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:56 #14 Del Skrevet i går, 09:56 Ja, det er ugreit å kun vaske barnas klær en gang i uken, og at de går i samme tøy ei uke i strekk. Tenk deg hvordan det vil se ut, om det blir barnevernssak på deg? Anonymkode: 9724f...9a7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:04 #15 Del Skrevet i går, 10:04 Hvor ofte bader du barna dine? Anonymkode: c404f...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:07 #16 Del Skrevet i går, 10:07 Det høres litt snaut og strevsomt ut, men jeg vil ikke si det ikke er innafor. Alternativet er vel da å ikke ha på ullundertøy enkelte dager. Man må ikke ha på ullundertøy hver dag. Men det er viktig at en har andre varme klær da. Evt. et ull-mellomlag. Hos oss går ofte barnehagebarnet i kun ullundertøyet i barnehagen, og det blir flekkete og får det ene og andre av søl på seg, så for oss hadde det ikke vært innafor hvis hun skulle hatt på ulltøy hver dag. Det hender også at hun blir våt ute og trenger å bytte i barnehagen, eller har et tisseuhell. Her om dagen satte hun seg der et annet barn hadde tisset, og ulltøyet måtte til vask. Anonymkode: a2acf...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:10 #17 Del Skrevet i går, 10:10 Syns det høres veldig lite ut😊 Anonymkode: eb781...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:12 #18 Del Skrevet i går, 10:12 Tenker at det er litt respekt mot de som jobber med barna dine å sende de i rene klær. Ikke så veldig delikat på hjelpe barnet ved bordet og på do med 5 dager gammelt snørr og klin på klærne. Anonymkode: 5cf06...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:13 #19 Del Skrevet i går, 10:13 Altfor lite, dere må bytte klær hver dag! Anonymkode: a8f2c...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 10:14 #20 Del Skrevet i går, 10:14 Oj, ja, det høres lite ut. De må da bli møkkete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå