Gå til innhold

Kiste som er spikret igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et familiemedlem ble nylig obdusert, deretter gravlagt etter 15 døgn. Transporten var lang og jeg er usikker på hvor godt nedkjølt hun var i dette tidsrommet, siden jeg merket en søtlukt ved kisten som jeg ellers ikke har merket i begravelser. 

Men det jeg reagerte på var i grunnen at kistelokket var spikret igjen med ganske heftige spikre. Jeg lurer på om dette har sammenheng med oppblåsning/mer avansert dekomp. enn ved en vanlig begravelse? At kanskje det var derfor lukta var merkbar også. Eller er det vanlig å spikre igjen kisten etter obduksjon pga. større fare for lekkasje ved transport? Det er bare masse jeg sitter å lurer på nå, og det er vanskelig å få svar når kroppen ikke har blitt håndtert av lokalt gravferdsbyrå.

Anonymkode: b53da...931

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat dette tror jeg det skal godt gjøres at det fins folk her inne som har god greie på. Men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis avdøde har ligget lenge før hen ble funnet, tror jeg at de legger kroppen i en  pose som igjen blir lagt i kisten.

Anonymkode: 6b85a...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den avdøde feks har vært fraktet med fly vil jeg anta de sikrer lokket på kisten. Kjipt om de mister den ned under lasting/lossing og avdøde ramler ut. 
Hilsen transportmedarbeider

Anonymkode: 250e3...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kisten til min far var spikret godt igjen,  det var pågrunn av at han ikke hadde blitt funnet på 3 uker og at kroppen hadde svulmet skikkelig opp, men kjente ikke noe lukt. 

Anonymkode: 7cea0...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...