AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #1 Del Skrevet 12. november 2024 Et familiemedlem ble nylig obdusert, deretter gravlagt etter 15 døgn. Transporten var lang og jeg er usikker på hvor godt nedkjølt hun var i dette tidsrommet, siden jeg merket en søtlukt ved kisten som jeg ellers ikke har merket i begravelser. Men det jeg reagerte på var i grunnen at kistelokket var spikret igjen med ganske heftige spikre. Jeg lurer på om dette har sammenheng med oppblåsning/mer avansert dekomp. enn ved en vanlig begravelse? At kanskje det var derfor lukta var merkbar også. Eller er det vanlig å spikre igjen kisten etter obduksjon pga. større fare for lekkasje ved transport? Det er bare masse jeg sitter å lurer på nå, og det er vanskelig å få svar når kroppen ikke har blitt håndtert av lokalt gravferdsbyrå. Anonymkode: b53da...931 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubaluba Skrevet 13. november 2024 #2 Del Skrevet 13. november 2024 Akkurat dette tror jeg det skal godt gjøres at det fins folk her inne som har god greie på. Men man vet jo aldri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 13. november 2024 #3 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg ville tatt en telefon til et byrå og hørt med dem jeg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Del Skrevet 13. november 2024 Hvis avdøde har ligget lenge før hen ble funnet, tror jeg at de legger kroppen i en pose som igjen blir lagt i kisten. Anonymkode: 6b85a...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #5 Del Skrevet 13. november 2024 Om den avdøde feks har vært fraktet med fly vil jeg anta de sikrer lokket på kisten. Kjipt om de mister den ned under lasting/lossing og avdøde ramler ut. Hilsen transportmedarbeider Anonymkode: 250e3...717 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #6 Del Skrevet 13. november 2024 Kisten til min far var spikret godt igjen, det var pågrunn av at han ikke hadde blitt funnet på 3 uker og at kroppen hadde svulmet skikkelig opp, men kjente ikke noe lukt. Anonymkode: 7cea0...7b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 20. november 2024 #7 Del Skrevet 20. november 2024 Har jobbet som graver på kirkegård og har vel sett en 100-150 kister og halvparten var sikkert obdusert har aldri sett en eneste kiste som har vært spikret igjen de hadde bare de originale håndskruene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #8 Del Skrevet 23. november 2024 Maskinfører skrev (På 20.11.2024 den 14.29): Har jobbet som graver på kirkegård og har vel sett en 100-150 kister og halvparten var sikkert obdusert har aldri sett en eneste kiste som har vært spikret igjen de hadde bare de originale håndskruene Nei. Halvparten var ikke obdusert Anonymkode: 57830...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 #9 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Halvparten var ikke obdusert Anonymkode: 57830...b32 Aner ikke jeg går ut fra at en del av de jeg fylte igjen grava til var obdusert en person ble gravlagt 1 år etter vedkommende gikk bort så går ut fra at den personen har vært donert bort til medisinstudiet eller noe sånt en del hadde også gått bort i ulykker osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 6. desember 2024 #10 Del Skrevet 6. desember 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring (språkpirk) Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå