Gå til innhold

Kan jeg si dette til sjefen? Hva hadde dere gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (29 minutter siden):

Åh. Merkelig. Jeg har gått til tannlegen to ganger i måneden siden august…

Ja, men med mindre du bytter ut alle tennene går du ikke til tannlegen 2× mnd i noen år.... 

Anonymkode: 3ea4e...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men med mindre du bytter ut alle tennene går du ikke til tannlegen 2× mnd i noen år.... 

Ser nå at du skriver at du får oppfølging av psykolog på tannlegekontor, da er det vel riktigere å si at du går til psykolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 4.32):

Absolutt ikke, det er slett ikke passende å dele slike ting med en leder, sånn helt uten videre.

Si du har behov for å avspasere noen timer og når. Dersom dette passer, sier leder OK. Dersom dette ikke passer, sier leder nei.

På det tidspunktet kan du evt si hvorfor, og så kan leder se om det finnes muligheter for å legge til rette. 

Anonymkode: 16b58...48e

Som leder er jeg HELT uenig med deg i dette. Det er selvsagt helt opp til hver enkelt hva de selv er komfortabel med å dele, men fra en leders perspektiv så er jeg enormt takknemlig for ansatte som tørr å være åpen om totalen av hva de står i både privat og jobbmessig. Som tørr å vise meg den tilliten og vise seg litt sårbar. 

Alle mennesker er mer enn hva de er på jobb, og vi er alle et produkt av den totalen livet byr på i den fasen av livet vi er i. Det er lettere for leder å tilrettelegge og tilpasse dersom man vet litt om hva som foregår i livene til sine ansatte. Kanskje kan det til og med forebygge sykemelding, fordi jobben blir et sted der det er trygt å komme selv om livet er vanskelig og om det blir brudd kan det til og med bli et fristed hvor man kan være noe annet enn hun som står i en skilsmisse.

Anonymkode: dcdd8...635

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser nå at du skriver at du får oppfølging av psykolog på tannlegekontor, da er det vel riktigere å si at du går til psykolog. 

Jeg vet hvem jeg går til. Men takk for innspillet til hva jeg burde si 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (15 minutter siden):

Jeg vanner ikke ut begrepet. Gaslighting er og når noen får en til å stille spørsmål med sin oppfatning av virkeligheten. Noe du gjør når du sier det er giftig arbeidsmiljø om en ikke kan utlevere personlig informasjon til leder.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

Det er jo heller ironisk nok du som gaslighter meg nå. 

Jeg reagerte bl.a. på den ABens om ble mått med hån, og sa at det var et giftig arbeidsmiljø. Du tillegger meg ting jeg aldri har sagt. Stråmannsargumentasjon. Siden jeg synes det var gift at parterapi ble holdt mot en, så mener jeg plutselig at alle arbeidssituasjoner hvor man ikke utleverer privatlivet er giftig. Jeg gjør ikke det. Det er mange som velger å skille på jobb og privat uten at det er giftig i det hele tatt.

Anonymkode: 99e4c...5a1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (23 timer siden):

Det du driver med nå minner om gaslighting. Ironisk nok. Man trenger ikke jobbe i et giftig arbeidsmiljø for å forstå at det kan være lurt å ha klare skiller mellom jobb og privat.

Det er ikke jeg som har svart deg, og jeg er ikke enig i at måten vedkommende svarer minner om gaslighting. Hun/han virker oppriktig overrasket over måten mange forholder seg til sin leder på, og det forstår jeg godt, for det er sjokkerende for flere av oss som jobber til daglig med ledelse. 

Har du noen ledererfaring i det hele tatt? Har du vært på lederkurs, har utdanning innenfor dette eller tatt noen kurs innenfor lederutvikling? 

For her uttaler du deg på tvers av ALT det man lærer i moderne tid. Og alt som defineres som god ledelse i dag.

Anonymkode: dcdd8...635

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...