AnonymBruker Skrevet i går, 02:49 #1 Del Skrevet i går, 02:49 Jeg synes det er så kleint å spørre, men samtidig har jeg behov for å avspase noen timer med jevne mellomrom fremover. Føler jeg må beskrive hvorfor. Jeg og mannen min går til parterapi... hvordan si det til sjefen for å være ærlig til grunnen til fravær? Eller hadde dere vare unnskylt det med noe annet. Jeg tror han vil forstå... må si det i dag evt. Har utsatt det... Anonymkode: ffebb...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:03 #2 Del Skrevet i går, 03:03 Null stress det, da forstår han viktigheten Anonymkode: e8b96...b4e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:32 #3 Del Skrevet i går, 03:32 Absolutt ikke, det er slett ikke passende å dele slike ting med en leder, sånn helt uten videre. Si du har behov for å avspasere noen timer og når. Dersom dette passer, sier leder OK. Dersom dette ikke passer, sier leder nei. På det tidspunktet kan du evt si hvorfor, og så kan leder se om det finnes muligheter for å legge til rette. Anonymkode: 16b58...48e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:33 #4 Del Skrevet i går, 03:33 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Null stress det, da forstår han viktigheten Anonymkode: e8b96...b4e Det er nettopp derfor det er upassende. Anonymkode: 16b58...48e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:53 #5 Del Skrevet i går, 03:53 Du må ikke forklare hvorfor du skal avspasere, bare gi beskjed. Anonymkode: cb86b...e2e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:13 #6 Del Skrevet i går, 05:13 Oi nå fikk jeg to forskjellige svar her. Jeg kan jo legge det frem som at jeg skjønner om det ikke går. Da finner vi ny tid. Jeg vil ikke gå inn på relasjonen med min mann... eller problemene våre. Bare at jeg trenger å avspasering for samtale på fvk fordi jeg om mannen min går i samtaler der... jeg må si en grunn og føles feil å lyge også over tid... Anonymkode: ffebb...3c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:14 #7 Del Skrevet i går, 05:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må ikke forklare hvorfor du skal avspasere, bare gi beskjed. Anonymkode: cb86b...e2e Jo jeg må gi grunn. Må skrive det i systemet vårt i forespørselen... Anonymkode: ffebb...3c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet i går, 05:27 #8 Del Skrevet i går, 05:27 Du kan jo si at du må i møte med Bufetat i kommunen. Da lyver du ikke, og du sier ikke noe om hvorfor du må i møte. Det er sikkert forståelse for at møte må skje på dagtid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:34 #9 Del Skrevet i går, 05:34 Ok skjønner flertallet her mener jeg ikke bør nevne FVK. Er det fordi han da vil kjenne seg presset til å si ja. Jeg vet det er en tid det er lite å gjøre og handler om en time... men han vil som regel vite hva vi skal. Eller handler det om at det er for "nært" og kleint å dele med leder? Ts Anonymkode: ffebb...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:36 #10 Del Skrevet i går, 05:36 Jeg hadde sagt det. Men jeg har en sjef som har forståelse for at de ansatte har ett liv utenom jobb. Jeg jobber privat, mem hadde nok fått fri med lønn så lenge timene ble lagt mot start/slutten av dagen hvis jeg hadde sagt at det var pga parterapi. Anonymkode: 43d61...0a4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:38 #11 Del Skrevet i går, 05:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde sagt det. Men jeg har en sjef som har forståelse for at de ansatte har ett liv utenom jobb. Jeg jobber privat, mem hadde nok fått fri med lønn så lenge timene ble lagt mot start/slutten av dagen hvis jeg hadde sagt at det var pga parterapi. Anonymkode: 43d61...0a4 Jeg er så redd å være helt "off" liksom. Bør man dele slike ting? Eller er det for nært.. mitt instinkt sier også det er best å være ærlig... men jeg synes det er vanskelig. Har lagt tiden helt til starten av dagen.Ts Anonymkode: ffebb...3c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:45 #12 Del Skrevet i går, 05:45 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok skjønner flertallet her mener jeg ikke bør nevne FVK. Er det fordi han da vil kjenne seg presset til å si ja. Jeg vet det er en tid det er lite å gjøre og handler om en time... men han vil som regel vite hva vi skal. Eller handler det om at det er for "nært" og kleint å dele med leder? Ts Anonymkode: ffebb...3c3 Det handler om at det kan og vil bli brukt mot deg seinere. Ikke si mer enn du absolutt må om private ting, uansett hva det gjelder. Anonymkode: b4267...cde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet i går, 05:51 #13 Del Skrevet i går, 05:51 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er så redd å være helt "off" liksom. Bør man dele slike ting? Eller er det for nært.. mitt instinkt sier også det er best å være ærlig... men jeg synes det er vanskelig. Har lagt tiden helt til starten av dagen.Ts Anonymkode: ffebb...3c3 Det skal være lov å være privat på jobb. Kanskje du kan formidle hvor viktig disse fraværene er uten å si nærmere hva det handler om, eller så klarer du ikke det. Nei, er ikke farlig å fortelle, og sjefen din har taushetsplikt. Ok, hvis sjefen din er klin kokos og arbeidsgiveren er useriøs... Så bør du vite det. Men normalt sett gjelder det ovenfor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:52 #14 Del Skrevet i går, 05:52 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det handler om at det kan og vil bli brukt mot deg seinere. Ikke si mer enn du absolutt må om private ting, uansett hva det gjelder. Anonymkode: b4267...cde Hvordan kan det brukes mot meg? Han er en forståelsesfull person... tror jeg. Ts Anonymkode: ffebb...3c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:56 #15 Del Skrevet i går, 05:56 Som leder forteller mine medarbeidere som oftest hva de trenger fri for. Jeg legger til rette, og de legger til rette, for at det skal gli best mulig for arbeidsplassen. Jeg ber de "samle opp" timer til parterapi og føre egenmelding. Ved å legge til rette, være åpen og forståelsesfull, tror jeg terskelen for å komme på jobb er lavere. Og antall egenmelding kan potensielt øke. De vet de kan komme innomfor en prat, og blir møtt med forståelse. Anonymkode: f5166...fc4 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:56 #16 Del Skrevet i går, 05:56 Jeg var ærlig med leder (prøverørsforsøk). Personen holdt det for seg selv, som ventet, og skjermet meg i prosessen. Så hadde stor verdi for meg å være åpen. Husk at det er mye av "livets harde skole" på KG, som aldri har opplevd omsorgsfull ledelse og velfungerende arbeidsplass med godt miljø. Anonymkode: 9e458...9bb 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:20 #17 Del Skrevet i går, 06:20 Har heldigvis aldri hatt en sjef jeg ikke hadde kunnet sagt sånt til. Og en god sjef ber deg ikke utbrodere noe rundt dette. Sjefer vil at de ansatte skal ha det bra, også privat. Da jobber de bedre 🙂. Og han/hun har selvfølgelig taushetsplikt. Lykke til 🌺 Anonymkode: db069...cf5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 06:25 #18 Del Skrevet i går, 06:25 Det er egentlig to ting du spør om her. Jeg hadde fint kunne snakket med sjefen om dette, men jeg ville valgt å holde det kort og relativt nøytralt. Jeg er åpen og liker å skape en god dialog med leder. Men nå kjenner jeg leder og det går begge veier. Men ikke i detaljer. Det er ei grense for hvor mye privat vi deler. Jeg har og brent meg på at selv om sjefen har ment det godt og ikke tenkt over effekten, så har for privat info blitt brukt «mot meg». Og selv om det ikke var ment sånn, eller et forsøk på kontroll eller manipulering så oppleves det litt utfordrende når jeg visste at sjefen visste mer og kunne legge to og to sammen. Da var jeg begynt på en slippery slope hvor jeg nærmest opplevde at jeg var presset til å si mer enn jeg hadde tenkt. Samtidig så nevner du et skjema som skal fylles ut. Der hadde jeg aldri skrevet noe privat. Der hadde jeg holdt det på nivå med «privat ærend etter avtale med leder». Slike skjema blir ofte lest av flere (for eks lønnskontoret eller leders vikar etc). Så i slike tilfeller tar jeg spørsmålet direkte med leder først, så fyller jeg ut skjemaet som beskrevet tidligere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:26 #19 Del Skrevet i går, 06:26 Jeg hadde sagt det til leder. I min jobb får vi dekket inntil tolv timer hos psykolog/parterapaut i året. Om din leder synes det er upassende at du forklarer årsaken til fraværet, er hen en dårlig leder. Anonymkode: 1f165...43d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:29 #20 Del Skrevet i går, 06:29 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det er så kleint å spørre, men samtidig har jeg behov for å avspase noen timer med jevne mellomrom fremover. Føler jeg må beskrive hvorfor. Jeg og mannen min går til parterapi... hvordan si det til sjefen for å være ærlig til grunnen til fravær? Eller hadde dere vare unnskylt det med noe annet. Jeg tror han vil forstå... må si det i dag evt. Har utsatt det... Anonymkode: ffebb...3c3 Du har stilt deg til disposisjon for arbeidsgiver med din arbeidskraft i x antall timer for uken. Klarer du ikke jobbe så mye som du skal av private årsaker, så drar du ikke privatlivet ditt inn på jobben. Sjefen er din overordnede ikke din bestevenn, og ha er ikke interessert i å høre om dine private problemer på hjemmefronten. Anonymkode: d3c9d...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå