Gå til innhold

Trenger nøytrale tanker om en situasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, situasjonen vi er nå er på bakgrunn av noe som egentlig ikke har noen betydning dette er vi begge enige om. 

Saken er at hver gang vi snakker om dating tidligere sexliv før vi møttes så er det aldri dårlig stemning eller slikt men kjæresten forteller forskjellige ting hver gang og sier alltid at det er sannheten og at ærlighet er viktig. Hva som blir sagt og fortalt er ikke problemet, men at jeg føler jeg blir løyet til om noe som egentlig ikke er eller bør være vits å lyve om. Jeg har selv sett meldinger og samtaler som bekrefter at jeg blir løyet til. Er der rart av meg å reagere på noe slikt? 

Anonymkode: 5c5b2...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva da, som at han har 4 ekser men sier 5 eller omvendt? 

Anonymkode: 259a7...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å satse på en fremtid med eb som lyver, dessverre. 

Anonymkode: ecc17...7dc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle husker alle detaljer. Er det så nøye? Fortid er fortid.

Anonymkode: 970e4...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der hadde jeg droppet, uansett hvilket tema det gjaldt. 

Å en dag høre en historie, neste helg har den endret seg, og det er selvfølgelig du som husker feil.. Det er ødeleggende på sikt for egen psyke. 

Anonymkode: 93553...38e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

men at jeg føler jeg blir løyet til om noe som egentlig ikke er eller bør være vits å lyve om.

Hvis du føler du blir løyet til flere ganger så er jo spørsmålet hvorfor lyver han?

På deg høres det ut som om det er bevisst løgn. Spørsmålet er hvilke andre ting lyver han om? Lyver han om ting du ikke kan kontrollere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva da, som at han har 4 ekser men sier 5 eller omvendt? 

Anonymkode: 

Det er småting irrelevant hva poenget er at historiene endrer seg for hver gang. Det er jo tydelig at noe ikke helt stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han der hadde jeg droppet, uansett hvilket tema det gjaldt. 

Å en dag høre en historie, neste helg har den endret seg, og det er selvfølgelig du som husker feil.. Det er ødeleggende på sikt for egen psyke. 

Ja akkurat sånn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet lyver han om? Kan du stole på han på andre ting? 

Anonymkode: b249f...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja akkurat sånn. 

Holder han på slik ellers også? 

For eksempel si at han spiste kylling til lunsj på jobben torsdag. Men fredag har det blitt til salatbar. Eller at han var i Spania som tenåring, men et-par uker senere har han ikke vært der? At han møtte Lars i helgen, men neste gang dere snakker om det så var det noen andre. 

Er det som oftest din skyld om noe går litt skeis? 

Møter du opp kl 16 som dere avtalte, men blir så fortalt av han at det selvfølgelig var kl 17? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Saken er at hver gang vi snakker om dating tidligere sexliv før vi møttes så er det aldri dårlig stemning eller slikt men kjæresten forteller forskjellige ting hver gang og sier alltid at det er sannheten og at ærlighet er viktig.

Hadde min partner spurt meg om tidligere dating og sexliv, hadde jeg løyet om alt. Og ja, vi er ærlige i forholdet vårt, men jeg er ikke ærlig om hva jeg har gjort med hvem før jeg møtte min nye partner. 

Fordi det ikke er en ny partners business, et spørsmål om nå sånt, så er det et rødt flagg for meg. Og blir det mer enn ett spørsmål om dette, ender jeg forholdet før det rekker å starte. 

Anonymkode: 9b269...338

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ekstremt sjalu kjæreste. Han spurte og gravde om ekser og tidligere sexliv. Han godtok ikke et nei. Det endte med at jeg løy i stedet. Sa f.eks. at jeg hadde ligget med 3 og ikke 5. Dette var uansett menn han aldri kom til å treffe på, så dette var ikke noe han trengte å vite.

Anonymkode: 36bdc...b82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt at en ny kjæreste har rett på info om eksens sexliv. 

Anonymkode: 5363e...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja akkurat sånn. 

Det er en stor kraftig pekepinn på folk som lyver. Historiene endrer seg underveis, skylder på dårlig hukommelse hos dem eller hos deg, skylder på misforståelser, blir irritert for å bli stilt spørsmål rundt det. I verste fall blir sint på offeret for å være paranoid, sjalu, usikker eller kontrollerende.

Hvis noe som helst av det jeg sier her stemmer overens med din situasjon; løp. Så fort du bare kan.

Anonymkode: fdab7...a9e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde holdt ut det. Ærlighet er veldig viktig for meg. Mest sannsynlig hadde jeg gjort det slutt før jeg ble for emosjonelt investert.

Anonymkode: d6528...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist at enkelte folk lever et liv de ikke kan være åpen og ærlig om. Når det er sagt så ville jeg også, jeg ville hatt store problemer med å være sammen med en som lyger til meg. Jeg har forståelse for at enkelte ting kan være vanskelig å være ærlig på, men tar jeg en løgn så gjør jeg det rimelig klart at det er helt trygt å være ærlig og jeg forventer dette. Kommer det en løgn til etter det, så er det over og ut.

Anonymkode: 0e012...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...